Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: اماکن روباز برای برگزاری مراسم شب قدر در اولویت هستند.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه خوشبختانه با حساسیت صورت گرفته بازگشایی مدارس به شکل مناسبی انجام شد و تاکنون آسیبی را شاهد نبودیم و شرایط تعلیم و تربیت به مسیر عادی خود بازگشته است، اظهار کرد: برخی از شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند و در برخی از شهرستان ها روند موجود، افزایشی است و مطابق آمار ارائه شده اثر واکسیناسیون در روند کنترل بیماری و پیک هفتم کاملا محسوس است و تقاضا می شود که واکسیناسیون همچنان با قدرت انجام گیرد و مردم نیز نسبت به تزریق واکسن حساس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد جمعیت هدف استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، افزود: این رقم از میانگین کشوری بالاتر است و امید است به سرعت به میزان ۱۰۰ درصدی برسیم، میزان دریافت دوز دوم نیز به ۸۹ درصد و دوز سوم به ۵۰ درصد رسیده است و باید این روند شتاب گیرد.

مخلص الائمه تصریح کرد: شاید با توجه به اینکه سویه اخیر در پیک هفتم شدت بالایی نداشت، مردم نسبت به تزریق واکسن توجه کمتری نشان دادند، اما به هرحال باید مردم دوز سوم را دریافت کند.

وی افزود: ۵ تا ۱۲ ساله ها، ۲۱ درصد نوبت اول و ۱۱ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند. می توان این رقم را افزایش داد و نباید حساسیت ها نسبت به واکسیناسیون کاهش یابد.

استاندار مرکزی با اشاره به وجود دو ایستگاه سیار واکسیناسیون در اراک، گفت: اگر در ساوه راه اندازی این ایستگاه اثربخش است، فرماندار حتما نسبت به فعالیت یک ایستگاه واکسیناسیون سیار اقدام کند.

وی با بیان اینکه مردم و عوامل مرتبط با کنترل بیماری نباید درگیر عادی انگاری شوند، گفت: پیش بینی آینده این ویروس کار ساده ای نیست و هرگونه عادی انگاری می تواند وضعیت را خطرناک کند چراکه هنوز به شرایط با ثبات نرسیده ایم و مراکز واکسیناسیون نیز باید به صورت مستمر به مردم معرفی شوند و هرگونه تغییرات نیز در جانمایی و ساعت کار مراکز اطلاع رسانی شود.

مخلص الائمه بیان کرد: در بحث افطاری های عمومی مانند حسینیه ها و مساجد، حتما باید تعداد جمعیت کنترل شده و افراد حاضر بر سر سفره افطاری فاصله اجتماعی را رعایت کنند، همچنین شیوه بسته بندی اقلام افطاری نیز باید به صورت کاملا بهداشتی انجام گیرد.

وی در خصوص برگزاری مسابقه فوتبال تیم آلومینیوم اراک، گفت: بلیط فروشی براساس ظرفیت تعیین شده انجام می گیرد و تماشاچیان نیز باید حتما دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند، تا امکان دریافت بلیط را داشته باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری مراسم لیالی قدر، افزود: طبق تصمیم و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اولویت برگزاری مراسم بنا بر وضعیت جوی باید در اماکن باز برگزار شود، اما در شهرهای قرمز برای برگزاری مراسم در فضای مسقف، در حد ۳۰ درصد ظرفیت فضا، امکان حضور جمعیت وجود دارد و زمان برگزاری مراسم نیز باید ۹۰ دقیقه باشد، در شهرهای نارنجی نیز امکان استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت اماکن مسقف وجود دارد و در شهرهای زرد نیز این ظرفیت به ۷۰ درصد می رسد. در شهرهای آبی مراسم را می توان با ۱۰۰ درصد ظرفیت و بدون سقف زمانی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه امسال راهپیمایی روز قدس به شکل حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد، افزود: نماز عید فطر نیز با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می شود.  

استاندار مرکزی تاکید کرد: از عملکرد شهرداری نسبت به راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی در اتوبوس های شهری رضایت نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران استان مرکزی تیم فوتبال آلومینیوم اراک شبهاي قدر استاندار مرکزی برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir

سامانه بلیت فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان به نشانی footballeticket.ir آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار پرسپولیس و سپاهان در سامانه فوتبال‌تیکت مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار پرسپولیس و سپاهان سامانه فروش بلیت این دیدار از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی بلیت‌فروشی فوتبال‌تیکت دریافت کنند.

سامانه خرید بلیط پرسپولیس و سپاهان

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار پرسپولیس و سپاهان را دارند، می‌توانند از طریق سامانه footballeticket.ir برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 748955

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ترمینال و پایانه‌های مسافربری تبریز کجا هستند؟
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز