Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جریان اقتصادی که به دنبال بنگاه داری است به دنبال گرفتن سهام مردم از تعاونی هاست.

مهدی مسکنی شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نشستی با تعاونگران در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: کشور را نه سند نجات می دهد نه قانون بلکه باور و اعتقاد راسخ می تواند زمینه‌ساز توسعه و ‌نجات کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعاون باید بخش عمده ای از اقتصاد کشور در کنار بخش خصوصی و دولتی باشد تا در کنار باور قلبی بتوان به توسعه اقتصادی دست یافت.

وی افزود: نباید در حوزه اقتصاد کار نمایشی کرد، بلکه باید تصمیمات درست و کارشناسی گرفت که کارآمدترین و بهترین تصمیم توسعه تعاونی هاست.

وی در خصوص مشکلات یکی از واحدهای صنعتی ساوه که در حوزه مواد غذایی فعال است، گفت: متاسفانه مانع تراشی در حوزه تعاون و درگیری تعاونی ها با مافیای غذا و دارو روند کاری آنها را مختل کرده است.

وی بیان کرد: ۲۵۰ میلیون عملیات برای تشکیل تعاونی ها در کشور انجام شده است اما برخی موانع و مشکلات مانع از ارائه خدمات مطلوب به مردم در حوزه تعاون شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه جریان اقتصادی که به دنبال بنگاه داری است به دنبال گرفتن سهام مردم از تعاونی هاست، گفت: از ۴۹ تعاونی که قرار بود سهام آنها به مردم واگذار شود و برخی پیگیر حذف آنها بودند، سهام ۳۶ شرکت به مردم در قالب تعاونی واگذار شد. 

وی گفت : دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در عرض ۶ سال در کشور ساخته شده است که یک میلیون و ۹۰ هزار واحد آن را انبوه سازان احداث کرده اند و ۸۴۰ هزار واحد نیز توسط تعاونی ها ساخته شده است.

مسکنی افزود: اقتصاد مردمی موفق ترین اقتصاد دنیاست، اما بنگاه های اقتصادی در ایران اجازه عرض اندام به تعاونی های اقتصاد محور را نمی دهند. باید برای توسعه اقتصاد کشور به مردم پناه برد و راه کسب و کار مردم را تسهیل کرد.

وی با اشاره به تعهد صورت گرفته برای ساخت ۴۰۰ هزار مسکن کارگران در کشور اظهار کرد: وزارت تعاون آمادگی لازم برای حمایت از ساخت مسکن در قالب تشکیل تعاونی های مسکن را دارد. نیاز ساوه برای مسکن کارگران حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی است که امیدواریم در قالب تعاونی مسکن بتوان این نیاز را برای کارگران برآورده کرد.

وی گفت: بخش تعاون بخش مظلوم کشور است و همواره مورد ظلم آشکار و پنهان قرار گرفته است. اصالت تاثیرگذاری بخش تعاون در حوزه اقتصاد کشور باید به این مجموعه برگردد و نگاه ها اصلاح و دید حمایتی تقویت  شود.

وی افزود: برخی به دنبال حذف بخش تعاون در کشور هستند، اما با نگاه حمایتی دولت، اجازه سنگ اندازی در حوزه تعاون نخواهیم داد. ترویج گفتمان تعاون ضروری ترین گفتمان در جنگ اقتصادی است و توسعه تعاونی ها بار سنگینی را از دوش دولت بر می دارد.

وی گفت: ۳۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هشت ماه گذشته وارد بخش تعاون کشور شده است که ۲ هزار میلیارد از محل وجوه بانک توسعه تعاون و ۱۳۰۰ میلیارد از محل اشتغال محصولات خانگی و روستایی است.

مسکتی گفت: توسعه بخش مردمی و کوچک شدن بخش دولتی تعاون مهمترین رویکرد معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش ایسنا سرپرست فرمانداری ساوه نیز گفت:  بالغ بر ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی کاوه و سه شهرک صنعتی با تولید کالاهای استراتژیک است.

مهدی الیاسی افزود: مزیت بالای ساوه در حوزه صنعت و تولید توانسته نرخ بیکاری را کاهش دهد، اما جامعه کارگری ساوه با مشکل مسکن مواجه هستند که می توان با تشکیل تعاونی های مسکن نیاز کارگران را به مسکن ارزان قیمت برطرف کرد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ۱۳۰۰ تعاونی در ساوه گفت: از این تعداد ۳۵۰ تعاونی فعال هستند و علاوه بر حوزه صنعت در حوزه کشاورزی نیز تعاونی های متعددی فعال هستند و به جامعه هدف خدمت رسانی می کنند.

در جریان نشست معاون وزیر کار با برخی تعاونگران، مشکلات و موانع پیش روی تعاونی ها مطرح شد.

کمبود نیروی کار، مشکل مسکن کارگران، تاخیر در صدور مجوز شرکت های تعاونی دانش بنیان، پیگیری جهت احیای تعاونی سهام عدالت، افزایش سهم استان مرکزی در حوزه تعاون و اعطای تسهیلات بیشتر از سوی بانک توسعه تعاون از جمله مشکلات و مطالباتی بود که توسط تعاونگران در این نشست مطرح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون استان مرکزی حوزه تعاون توسعه تعاون تعاونی ها هزار واحد بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد، تولید را هویت و مبنای تحول و تعالی اقتصادهای رو به تعالی و توسعه‌ای برشمرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌های تولیدی بخش تعاون با رویکرد ایجاد تحول در چرخه اقتصاد تعاونی یک ضرورت و در دستور کار معاونت امور تعاون است.

وی ضمن تبریک روز و هفته کارگر به جامعه کارگری که همواره در خط مقدم عرصه تولید به رغم مشکلات حضور دارند، اظهار کرد: حضور پرتلاش جامعه کارگری ناشی از روحیه همگرایی، همبستگی، اهتمام و اتحاد جمعی در به نتیجه رساندن هدفی واحد همواره مورد توجه ارکان مختلف مدیریت کشور و ستودنی و قابل ستایش است.

وی با اشاره به اینکه گذر از چالش‌ها و مشکلات دامن گیر بخش تعاون، مستلزم همکاری دو جانبه بدنه دولتی و غیردولتی بخش تعاون است، افزود: حیات رو به توسعه تعاونی‌ها دارای ظرفیت‌های لازم برای ورود مؤثر به بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرین، تأثیرگذار و همراه با مشارکت‌های مردم در فعالیت‌های اقتصادی مد نظر و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی بازشناسی، احیا، بازآفرینی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تعاونی‌ها با اتکا به تمهیدات و سیاست‌های حمایتی، تشویقی و ترغیبی و مورد تأکید در قانون تعاون با اولویت تعاونی‌های تولیدی و صادراتی را مهم‌ترین رئوس و وظایف در دستورکار معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شمرد.

ویس کرمی تصریح کرد: تکمیل زنجیره تعاون و نیز طراحی زنجیره ارزش در تعاون موضوع در دستور کار دفاتر ستادی و مدیران این بخش‌ها است که در صورت تحقق، ظرفیت بالقوه‌ای را در به نتیجه رساندن برنامه‌های توسعه‌ای بخش تعاون، در اختیار ما قرار خواهد داد.

معاون امور تعاون گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، برنامه‌ریزی برای تقویت و توانمندسازی اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدی در رأس امور و برنامه‌ها و مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است چرا که با به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید، گذر از سد تحریم‌های خارجی تا ایجاد تکاپو و تحول در نظام و ساختار اقتصاد تعاونی و حتی ملی کار چندان دشوار و محالی نیست.

وی بر مشارکت، حضور متولیان و مدیران شاغل در حوزه تولید به منظور تجزیه و تحلیل شرایط موجود، ارزیابی کمی و کیفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های راکد و فعال، برنامه‌ریزی جهت بازآفرینی، احیا و تقویت ساز و کارها و ابزارهای حرکتی تا تحقق اهداف تاکید کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور رقابتی در عرصه‌های مختلف موضوعی است که دولت و بخش غیردولتی اعم از تعاونی و غیرتعاونی توأمان و دوشادوش با هم باید در آن ایفای نقش کرده و تبادل اطلاعات و مشارکت داشته باشند.

ویس کرمی بر طراحی و فعال سازی سامانه جامع و کاربردی مدیریت کسب و کار با هدف ارزیابی آنی و در لحظه عملکرد، آمار و اطلاعات، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و حتی دریافت اطلاعات محصولات و خدمات شرکت‌های تعاونی به لحاظ کیفی و کمی تا تکمیل زنجیره ارزش تعاون برای حضور و ورود رقابتی در بازارهای اقتصاد داخلی و خارجی تاکید کرد.

وی ادامه داد: هرگونه برنامه‌ریزی و مدیریت امور توأم با نظارت‌های عالی و جزئی در بخش تعاون مستلزم دسترسی به آمار، اطلاعات و اشراف کامل بر شاخص‌ها و وضعیت تعاونی‌ها است.

معاون امور تعاون در پایان گفت: ساختار تعاونی مطلوب‌ترین شکل عملیاتی کردن پروژه‌های احداث واحدهای مسکونی، محیطی فرهنگی – ورزشی و مراکز آموزشی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6089732

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند