Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مهدی مسکنی ظهر امروز در نشست با جمعی از مسئولان و تعاونگران ساوه و بازدید از دو کارخانه در این شهر گفت: برای به اتمام رساندن امور باید خودباوری در ما شکل بگیرد و با حذف بروکراسی اداری روند انجام کارها سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه امروز 101 تعاونی دانش بنیان در کشور فعالیت دارند، افزود: در پی اعلام مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال جلساتی را با معاونت علمی رئیس جمهور برای دانش بنیان کردن محصولات تعاونی صورت گرفت و یک هدفگذاری برای 200 تا 250 واحد تعاونی صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر افزود: آنچه مهم است چرخه تجاری سازی محصولات دانش بنیان این تعاونی هاست، از آنجا که محصولات دانش بنیان به دلیل تکنولوژی قیمت بالاتری دارند باید با تولید انبوه و تجاری سازی قیمت را برای عرضه در بازار به صرفه کرد.

مسکنی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن 16 قلم دانش بنیان در کشور هدفگذاری شده است، گفت: در تلاشیم تا منازلی را به صورت نمونه بصورت تماما دانش بنیان در کشور ایجاد کنیم که روز پنجشنبه این توافق با وزارت راه و شهرسازی حاصل شد و امید داریم اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد نباید کار نمایشی انجام داد، گفت: اتخاذ تصمیم کارشناسی بر پایه اطلاعات صحیح می‌تواند زمینه مناسبی را برای پیشرفت تعاونی‌ها ایجاد کند.

معاون تعاون وزیر کار افزود: در بازدید از کارخانه‌ای در حوزه مواد غذایی در ساوه به وضوح دیده می‌شد که مانع‌تراشی توسط مافیای غذا و دارو در برخی نقاط دیده می‌شود که همین موضوع باعث مختل شدن فرآیند کاری و چرخه تولید آنها شده است. 

مسکنی کمک به تعاونی‌ها را طبق اساس نامه صندوق ضمانت مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته بالغ بر 33 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش تعاونی‌ها در نظر گرفته شد که 2 هزار میلیارد آن از محل بانک توسعه تعاون و هزار و 300 میلیارد از محل اشتغال محصولات خانگی و روستایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته بخش مهمی از این اعتبارات در اشتغال روستایی و حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری می‌شود تا علاوه بر رفع مشکلات این حوزه باعث تقویت محصول تولیدی دانش بنیان شود. 

معاون وزیر در ادامه از تعهد برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی خبر داد و افزود: وزارت تعاون این آمادگی را دارد که در قالب تشکیل تعاونی‌های مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ایفای نقش کند که طبق آمار کارگران در حال فعالیت در این شهرستان نیز پیش بینی می‌کنیم 10 هزار واحد برای شهر ساوه نیاز باشد. 

وی تصریح کرد: طی شش سال اخیر 2 میلیون و 200 هزار واحد ساختمانی در کشور ساخته شده است که از این میزان 840 هزار واحد توسط تعاونی‌ها صورت گرفته است. 

مسکنی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص سهام عدالت گفت: متاسفانه برخی جریان‌های اقتصادی که هدفشان بنگاه‌داری است به دنبال گرفتن سهم مردم از تعاونی‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه سهام 36 شرکت از 49 شرکت به مردم واگذار شده، ادامه داد: در روزهای پایانی سال 1400 سود سهام عدالت این شرکت‌ها به حساب سهام داران واریز شد و قراراست سایر 13 شرکت‌ غیربورسی تا پایان فصل اول سال سال 1401 تعیین تکلیف شوند.

 فعالیت بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی در چهار شهرک 

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی در چهار شهرک و شهر صنعتی در شهرستان گفت: بخش اعظمی از این کارخانجات دارای تولیدات ایدئولوژیک در سطح ملی و بین المللی بوده و برندهای شناخته شده‌ای در حال فعالیت هستند.

مهدی الیاسی با اشاره به موقعیت استراتژیک ساوه افزود: با نهادینه شدن بحث تولید و حمایت از تولید خوشبختانه ریل گذاری‌های خوبی صورت گرفته به قدری که نرخ بیکاری در این شهرستان بعضا به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه مهاجرپذیری نیاز به مسکن در این شهرستان را چند برابر کرده است، گفت: ایجاد خانه برای کارگران در قالب تعاونی‌های مسکن می‌تواند بحث کمبود نیروی کار این منطقه را جبران کند که انتظار می‌رود وزارت تعاون با تعامل بین وزارتخانه‌ای این مهم را پیگیری کنند.

سرپرست فرمانداری ساوه خواستار تفحیض اختیارات بیشتر به اداره کار ساوه شد و افزود: اداره کار ساوه به قدری مستقل نیست که بتواند تصمیم گیری‌های لازم را اتخاذ کند لذا با عنایت به وجود اثر گذارترین شهر صنعتی کشور در این شهر خواستار ایفای نقش وزارتخانه در استقلال بیشتر به اداره کار ساوه هستیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: تعاونی مسکنی دانش بنیان در کشور تعاونی ها هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان

محمدتقی اکبری مدیرعامل و مؤسس یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح فعالیت و کارکردهای این شرکت اظهار کرد:‌ تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت بوده است، سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرده و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شدیم.

وی افزود:‌ طراحی و ساخت برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان از دیگر فعالیت‌های این شرکت است. برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فراوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.

اکبری ادامه داد:‌ ساخت این‌گونه از برج‌ها در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار طراحی و ساخت آن در ایران توسط این شرکت بومی‌سازی شد. لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.

مدیرعامل و مؤسس شرکت «بهین اسانس آویژه» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.

وی مطرح کرد:‌ دانش مواد شیمایی گیاهی که امروزه با عنوان فیتوشیمی به شدت در حال گسترش است به‌طور روزافزون در صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی به کار گرفته شده، بسیاری از دارو‌های پیشرفته درمان کبد مانند سیلیمارین و ضد سرطان مانند تاکسول از منابع طبیعی استخراج می‌شوند در همین راستا این شرکت توانسته با تولید محصولات گیاهی بخشی از نیاز‌های مردم و کشور را برطرف کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، عنوان کرد:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.

اکبری بیان کرد:‌ برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها نیازمند همکاری و تعامل مراکز رشد و شهرک‌های صنعتی، واگذاری بازاریابی به افراد متخصص و تنوع‌بخشی به روش‌های تأمین سرمایه مانند مشارکت عام دانشجویان و خانواده‌ آنان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر