Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@12:07:03 GMT

قاچاق به آرد گندم رسید/ یارانه در جیب باندهای قاچاق

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۳۴۳۶

قاچاق به آرد گندم رسید/ یارانه در جیب باندهای قاچاق

جعفری گفت: فسادی عجیبی در حوزه آرد رخ داده، بخشی از آرد سهمیه مردم از مرزهای استان خراسان جنوبی و با قیمت‌های گزاف خارج می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی جعفری امروز در دیدار مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و اعضای قرارگاه امنیت غذایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: با این بیانات راه و ماموریت جدیدی برای خانواده جهاد کشاورزی کشور تبیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ماموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم در قالب پنج محور تعیین شده که تاکنون اقداماتی در این خصوص در استان انجام شده یا در حال انجام است.

وی بیان کرد: اولین موضوع قرارگاه صدور سند اراضی بود که در دوره انقلاب اسلامی سه درصد اراضی استان یعنی ۱۴ هزار هکتار از ۴۸۲ هزار هکتار اراضی کشور سنددار شده بود و برنامه وزارتخانه این است تا پایان چهار سال اول دولت سیزدهم تمامی اراضی سنددار شود.

رفع تداخلات ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی

جعفری در ادامه افزود: کمیسیون‌های رفع تداخلات در این مدت در استان برگزار شده و برای ۷۰ هزار هکتار از اراضی رفع تداخل صورت گرفته که برای صدور سند ارسال شده است همچنین بیش از هزار هکتار سند دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون کاداستر ۹۸ درصد اراضی ملی کشاورزی استان انجام شده و خراسان جنوبی در این زمینه پیشرو استف ادامه داد: در حوزه کمیسیون‌های واگذاری همه کمیسیون‌ها از جمله ماده دو و سه به‌روزرسانی شد تا مردم و سرمایه‌گذاران معطل نمانند و در این خصوص غلفلت نکرده باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: درخصوص پایگاه داده‌ها و اطلاعات و رصدخانه کشاورزی اعلام می‌کنیم اولین استان خواهیم بود که در بستر جی آی اس همه اطلاعات مرغداری‌ها، دامداری‌ها، اراضی کشاورزی، چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات و سازه‌های آبخیزداری بارگذاری شود و به زودی پایگاه اطلاعات داده بخش کشاورزی با حضور استاندار رونمایی می‌شود.

تکمیل چرخه فراوری ۱۱ محصول مزیت‌دار استان

جعفری با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی ورود کرده‌ایم، گفت: تکمیل چرخه ۱۱ محصول مزیت‌دار استان با احداث سردخانه، انبارها، سیلوها، گلخانه‌های هیدروپنیک، لبنیات و مواردی از این قبیل کامل می‌شود تا مردم بتوانند از ارزش افزوده تولید شده استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه دیپلماسی غذایی دیداری با سردار طهماسبی قرارگاه غذایی سپاه داشتیم و قول‌های مناسبی برای صادرات قسمتی از محصولات تولیدی استان به‌ویژه در زمینه زرشک دادند که از این بابت قدردانی می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام نوروز هیچ نوع کمبود، التهاب، تشکیل صف برای دریافت کالاهای اساسی نداشتیم البته ممکن است مردم گلایه داشته باشند اما در بین مردم و پاسخگو بودیم چراکه رضایت مردم و تفسیر قانون به نفع مردم سرلوحه کار ما قرار دارد، افزود: در راستای شناسایی حلقه‌های مفقود در حوزه کشاورزی و اقتصاد استان، اولین حلقه مفقود درخصوص پشم گوسفند است که از کشور مغلوستان پشم وارد در حالی که محصول استان سوخته می‌شد در این زمینه از قرارگاه فناوری و پیشران فناوری کل قوا در تهران که با تجهیزات پیشرفته در حوزه پشم نیز فعالیت دارند بازدید کردیم و مقرر شد پشم دام استان خریداری و برای تبدیل به تهران ارسال شود و سپس برای تبدیل به نخ به استان فرستاده شود.

وی با بیان اینکه ارزان‌ترین قیمت گوشت در استان خراسان جنوبی است عنوان کرد: ایام عید و اوایل ماه رمضان قیمت تخم مرغ، مرغ و سایر اقلام در استان‌های همجوار افزایش یافت در حالی که افزایش قیمت در خراسان جنوبی نداشتیم.

جعفری از جذب ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان خبر داد و گفت: با توجه به سفرها و مروداتی که با مرکز داشتیم و دیدارهایی که با معاونان و حتی کارشناسان وزارتخانه برقرار شد توانستیم بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار علاوه بر بودجه استان جذب کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامن ضمن تشریح اقدامات شاخص دستگاه‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی استان، هشدار داد: فسادی عجیبی در حوزه آرد رخ داده، بخشی از آرد سهمیه مردم از مرزهای استان و با قیمت‌های گزاف خارج می‌شود.

۲ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به کشت علوفه اختصاص یافت

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به کشت قراردادی علوفه مورد نیاز اختصاص یافت، تصریح کرد: این اراضی بین دامداران، اتحادیه‌ها، کشاورزان و صندوق حمایت از بخش کشاورزی توزیع می‌شود تا با کشت علوفه، سال آینده در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

جعفری یادآور شد: به خاطر حوادثی که در روسیه و اوکراین اتفاق افتاد و پیش‌بینی‌هایی که باید برای علوفه مورد نیاز استان داشته باشیم از خرداد امسال این اراضی کشت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان گفت: در حوزه گیاهان دارویی و روغنی مانند پنبه به کشت قراردادی ورود کرده‌ایم و سال آینده سطح زیرکشت استان در حوزه زراعی و باغی در این بستر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی