Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌زمان با دهه دوم ماه مبارک رمضان و با دستور تولیت آستان قدس، سفره‌های افطار حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از جمعیت بیشتری از زائران و مجاوران روزه‌دار امام رضا (ع)، گسترده‌تر شد.

خبرگزاری میزان - امین بهنام معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، سفر‌های اطعام رضوی با همکاری مواکب امام رضا (ع) در باب الهادی و باب الکاظم برپا شده که در این سفره‌ها روزانه از ۲ هزار ۵۰۰ زائر و مجاور حرم رضوی پذیرایی و دعوت‌نامه‌های آن نیز همه‌روزه در حرم مطهر توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر آن از دهه دوم ماه مبارک رمضان با دستور تولیت آستان قدس، پذیرایی از مجاوران در سفره‌های اطعام رضوی در صحن امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده که در این سفره‎ها روزانه از ۳ هزار مجاور پذیرایی می‎شود.

بهنام در خصوص نحوه توزیع دعوت‌نامه‌های سفره اطعام رضوی در میان مجاوران توضیح داد: توزیع دعوت‌نامه‌های سفره افطاری صحن امام حسن مجتبی (ع) ویژه مجاوران، از ۲۴ فروردین مصادف با ۱۱ ماه مبارک رمضان آغاز شده و خادمان رضوی با حضور در نقاط مختلف شهر مشهد، این دعوت‌نامه‌ها را در درب منازل توزیع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی عنوان کرد: همچنین هر شب ۳ هزار زائر روزه‌دار مهمان خوان پربرکت رضوی در مهمانسرای حضرت رضا (ع) می‌شوند که دعوت‌نامه آن از طریق نرم‌افزار‌های «نعیم رضوان» و «نسیم رضوان» به زائران ارائه می‎شود.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: علاوه بر سفره‌های افطاری داخل حرم مطهر، روزانه در حریم حرم مطهر نیز از ۷ هزار زائر و مجاور حضرت رضا (ع) با غذای گرم و بسته‌های افطاری ساده با مشارکت مواکب حسینی (ع) پذیرایی می‎شود.

بهنام همچنین از توزیع افطاری متبرک حضرت رضا (ع) در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا (ع) در مناطق حاشیه شهر مشهد توسط خدام بارگاه منور رضوی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های افطاری ساده بین صفوف نماز مغرب و عشا در حرم مطهر، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب حدود ۵۰ هزار بسته افطاری ساده نیز در میان صفوف نمازگزاران در حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود که پذیرایی از ۲ میلیون نمازگزار تا پایان این ماه مبارک پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی درباره بازه زمانی اجرای این سنت حسنه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و فراهم بودن امکان میزبانی از زائران در صحن‌ها، این طرح‌ها تا پایان ماه پربرکت رمضان ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی آستان قدس رضوی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی آستان قدس رضوی ماه مبارک رمضان حرم مطهر رضوی دعوت نامه ها حضرت رضا سفره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کتیبه مقبره شیخ بهاء الدین محمد معروف به شیخ بهایی بصورت کتیبه‌ای سنگی به طول ۲۷۰ و عرض ۷۰ سانتی متر و ضخامت ۴ سانتی متر بالای مقبره او در رواق شیخ بهایی به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی آماده و نصب شده است.

جنس این کتیبه اهدایی از سنگ مرمر سبز بدون رگه و در گوشه‌های آن تزئیناتی به صورت طلا کاری نیز انجام شده است تا جلوه‌ای شکوهمند به آن ببخشد.

در این کتیبه تاریخچه کوتاهی از زندگی این عالم پرآوازه که نقش بسزایی در توسعه حرم ملک پاسبان حضرت رضا (ع) داشته به صورت حجاری با روش سندبلاست با خطاطی استاد تعریفی و استاد توکلی آمده است و به معرفی تالیفات مهم، کار‌های برجسته و شاگردان مطرح وی پرداخته شده است.

حضور شیخ بهایی در حرم امام رضا (ع) فصلی درخشان در تاریخ این مکان مقدس است چراکه خدمات ارزشمند او در زمینه‌های مختلف، از معماری و عمران تا مدیریت و تولیت، این مکان را به یکی از زیباترین و با شکوه‌ترین اماکن مذهبی جهان تبدیل کرد.

از مسئولیت‌های شیخ بهایی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) می‌توان به «معماری و ساخت گنبد، گلدسته و ایوان‌ها» و نیز مسئولیت روشنایی و مدیریت موقوفات اشاره کرد.

 ساخت ساعت آفتابی، تألیف کتاب‌های متعدد در مورد شخصیت علمی و فضایل حضرت رضا (ع) و نیز تدریس علوم مختلف در حرم مطهر رضوی از دیگر فعالیت‌های شیخ بهایی بوده است.

شیخ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی (زاده ۱۵۷۱ در بعلبک، لبنان - درگذشته ۱۶۲۷ در اصفهان) دانشمند، عارف، شاعر، نویسنده، اخترشناس و معماری ایرانی-لبنانی بود که در علوم مختلفی از جمله ریاضیات، نجوم، فلسفه، معماری و موسیقی تبحر داشت و در زمان شاه عباس صفوی با مهاجرت به ایران، در دربار او به مقامات مهمی رسید.

محل مدفن شیخ بهایی در رواقی با نام خود این عالم است که در گذشته خود وی در آن محل تدریس داشته‌اند و مقبره او از شمال به صحن آزادی از جنوب به رواق امام خمینی (ره) از مشرق به رواق دارالعباده و از مغرب به رواق دارالزهد راه دارد.

دیگر خبرها

  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی