Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:25:40 GMT

ساز مخالف وزیر رفاه با افزایش تعرفه های پزشکی بعد از ۵ ماه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۳۵۸۱

ساز مخالف وزیر رفاه با افزایش تعرفه های پزشکی بعد از ۵ ماه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه ۴۳ هزار دندانپزشک در کشور مشغول ارائه خدمت هستند، افزود: نسبت دندانپزشک به جمعیت در کشور ۵.۱ به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت است و در کشورهایی که بالاترینGDP را دارند، این نسبت ۶.۱ به ازای ۱۰ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی و دندانپزشکی ایران متناسب با پیشرفته‌ترین دستاوردهای علمی دنیا در شرایط دشوار اقتصادی به مردم کشور خدمت ارائه می‌کنند، ادامه داد: ماهانه بالغ بر ۸۰ میلیون نفر خدمت توسط جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌شود و در هر ماه به طور میانگین همه مردم با خدمات جامعه پزشکی ارتباط دارند و در میان این همه خدمت میزان تخلفات، نارسایی‌ها و شکایت‌ها به لحاظ آماری نزدیک به صفر بوده و معنادار نیست.

دیرکرد اعلام تعرفه‌ها محل گلایه جامعه پزشکی است

رئیس زاده با اظهار تأسف از اینکه حوزه بهداشت و درمان تنها صنفی است که تعرفه‌های آن را دولت تعیین می‌کند، تصریح کرد: منابع این حوزه در دست سازمان‌های بیمه گر است و خود حق تعیین تکلیف ندارند. به رغم اینکه در قانون بیمه همگانی به صراحت ذکر شده که تعرفه گذاری بر اساس قیمت تمام شده و منابع و مصارف باشد؛ آنچه در طی سال‌ها لحاظ و مشاهده شده، صرفاً منابع و مصارف است آن هم منابع و مصارفی که سازمان‌های بیمه گر با هر نوع مدیریتی که دارند، آن را اداره نموده و محل اشکال فراوان است.

وی اضافه کرد: ما تابع نوع مدیریت دولتی سازمان‌های بیمه گر هستیم و به هر شکلی که توانستند منابع را جذب و مصرف کنند باید به آن گردن نهیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه تعرفه‌ها باید سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون بودجه اعلام می‌شد، اظهار کرد: یک ماه از سال جدید گذشته و هنوز تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی اعلام نشده و مطب‌ها و مراکز درمانی دچار ضرر و زیان شده اند و این مهم محل گلایه جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه حتی در اعلام همان عددی که شورای عالی بیمه تعیین و پیشنهاد نموده و سازمان نظام پزشکی نیز آن را قبول نداشته و امضا نکرده است، تشکیک ایجاد می‌کنند، گفت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد غیرقابل انتظار بود و عدد شورای عالی بیمه بر اساس افزایش ۲۵ درصدی محاسبه شد که افزایش ۳۲ درصد را نمی‌خواهند لحاظ کنند و آن وقت وزیر کار نامه نگاری می‌کند که مطالب مطرح شده غیر کارشناسی بوده و قابل قبول نیست، در حالی که نماینده وی در شورای عالی بیمه حضور دارد و در تاریخ ۲۳ آبان این عدد مصوب شده و ۳۰ آبان نیز به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است و اکنون پس از گذشت ۵ ماه نباید عضو دولت ساز مخالف با تصمیمات خود دولت بزند، این امر جز ناهماهنگی و عدم انسجام چه چیزی را به ذهن متبادر می‌سازد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خاطرنشان کرد: انتشار چنین نامه‌ای در فضای عمومی چه نفعی برای دولت و جامعه پزشکی کشور دارد، متولیان باید پاسخگو باشند که چرا با گذشت یک ماه از سال جدید هنوز تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی اعلام نشده است، نه اینکه پس از ۵ ماه مکاتبه انجام شود که همان عدد تعیین شده در شورای عالی بیمه را قبول نداریم.

رئیس زاده بیان کرد: باید این مسائل در خود دولت حل و فصل شود و نگاه رئیس جمهور به مبحث تعرفه‌های پزشکی قطعاً این نیست و عنایت ایشان به جامعه پزشکی بیش از مطالبی است که در نامه وزیر کار آمده است.

وی اذعان کرد: انتظار می‌رود در شرایط فعلی که به لطف خدا به پایان کرونا نزدیک می‌شویم و فرسایش شغلی، خستگی روح و روان و جسم بر تن جامعه پزشکی پابرجاست؛ دولت با یک تصمیم مناسب در خصوص تعرفه‌ها پاداش جامعه پزشکی را بدهد. زیرا پس از دو سال مبارزه نفس گیر و طاقت فرسا در جبهه مبارزه با کرونا اگر تعرفه‌ها مناسب نبوده و به موقع اعلام نشود به طور حتم محل گلایه جامعه پزشکی خواهد بود.

کد خبر 5468191

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد رئیس زاده تعرفه های پزشکی سازمان نظام پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 آمار کرونا سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت تعرفه های پزشکی آلزایمر روزه داری زوال عقل ماه رمضان 1401 واکسیناسیون ورزش شورای عالی بیمه جامعه پزشکی تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند

اکثریت شهرک نشینان معترض در اعتراضات هفتگی خواستار توافق با حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی به خانه هستند. معترضان شهرک نشین معتقدند اگر اسرائیل به رفح برود، هیچ اسیری نخواهد بود که زنده بازگردد.

بسیاری از معترضان اسرائیلی خواستار کناره‌گیری نتانیاهو هستند، زیرا او را مسئول اسارت اقوامشان می‌دانند و عمدتاً او را به طولانی کردن این جنگ برای بقای سیاسی خود متهم می‌کنند.

این در حالی است که نتانیاهو تحت فشار فزاینده‌ای است. از یک سو، وزرای راست افراطی کابینه تهدید کرده‌اند که در صورت موافقت نخست‌وزیر با آتش‌بس و آزادی اسیر‌ها که به جنگ غزه پایان می‌دهد، ائتلاف او را ترک خواهند کرد. او به این ائتلاف برای بقای سیاسی خود وابسته است.

دیروز، ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت که انتظار دارد نخست وزیر به وعده‌هایی که در دیدار اخیر با او داده پایبند باشد و حمله به رفح باید اتفاق بیفتد. اگر این کار را نکند، نخست وزیر می‌داند که عواقب آن چه خواهد بود.

از سوی دیگر، نتانیاهو تحت فشار درخواست‌ها برای آزادی اسرا است. بنابراین، خواندن بین خطوط، می‌تواند به عنوان تهدیدی برای خروج بالقوه او از کابینه تلقی شود.

افرادی که نتانیاهو را می‌شناسند و حرفه سیاسی او را دنبال کرده اند خواهند گفت که اولویت او بقای سیاسی خودش است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی