Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:28:32 GMT

میلیون‌ها آمریکایی تحت هشدار آتش سوزی و خشکسالی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۴۱۹۴

میلیون‌ها آمریکایی تحت هشدار آتش سوزی و خشکسالی

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: ۹۰ درصد از نواحی  غرب آمریکا از ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین ۱۴۰۱ )بدین سو  در وضعیت خشک آب و هوایی و ۳۸ درصد در شرایطی وخیم تر از آن  قرار گرفته است.

سی ان ان افزود: هم اکنون دو کانون آتش سوزی در نیومکزیکو رخ داده، ابعاد یکی از آتش سوزی ها به بیش از هفت هزار جریب (نزدیک به سه هزار هکتار) رسیده که تنها ۳۳درصد از آن مهار شده و دیگری به ابعاد شش هزار  و ۱۸۵هکتار (دوهزار و ۵۰۰ هکتار) بوده که از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و تاکنون مهار نگردیده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه گزارش داد: هم اکنون کیفیت هوا در ایالت  نیومکزیکو به علت شدت یافتن آتش سوزی ها در وضعیت نامطلوب قرار داشته و  و خطر تنفسی و  سلامتی را بوجود آورده است.

 تخلیه ۵هزار نفر درایالت نیومکزیکو

درهمین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز درپوشش این خبر گزارش داد: مقامات نیویومکزیکو با ادامه آتش سوزی گسترده دراین ایالت دستور تخلیه پنج هزار نفر از ساکنان  محلی که در مناطق آتش سوزی قرار داشته را صارد کردند.

از بین رفتن ۲۰۰ واحد مسکونی 

آسوشیتدپرس افزود: از زمان وقوع آتش سوزی  در ایالت نیومزیکو تاکنون  بیش از ۲۰۰ باب واحد مسکونی از بین رفته  و دو نفر نیز تاکنون جان باخته اند.

آتش سوزی در جنگل های کلورادو

پیش از این و درهفتم فروردین ماه ۱۴۰۱؛ آتش سوزی در جنگل های کلورادو باعث شده بود تا مقامات این ایالت نزدیک شدن سریع آتش به شهر بولدر  در ایالت کلورادو، دستور تخلیه فوری ۱۹ هزار نفر از ساکنان این شهر را صادر کنند؛ به گفته مقامات، آتش به منطقه ای که سال گذشته به تخریب هزار منزل مسکونی منجر شد نزدیک شده بود.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) در گزارش سالانه خود؛  سال ۲۰۲۱ را با ۲۰ رویداد آب و هوایی مختلف که هزینه هایی چند میلیارد دلاری داشته است یکی از فجیع ترین سالهای آب و هوایی در این کشور توصیف کرد.

خسارت ناشی از این بلایای طبیعی هزینه بر شامل هزاران مورد جنگل سوزی درایالت های غربی آمریکا، سرما و توفان های شدید در تگزاس، گردباد در ایالت های جنوب شرقی و توفان های فصلی که سواحل شرقی آمریکا را در نوردید در مجموع حدود ۱۴۵ میلیارد دلار بوده است.

این گزارش جنگل سوزی ها در کالیفرنیا را که باعث نابودی یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ۶ هزار هکتار از جنگل ها شد مخرب ترین آتش سوزی توصیف کرد و نوشت این رویداد باعث خساراتی بیش از ۱۰ میلیارددلار شده است.

**۱۳۰۲***

برچسب‌ها آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، براساس این گزارش این سامانه تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
رگبار پراکنده، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید از ویژگی‌های این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل