Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن امیری مقدم گفت : تدوین اطلس سرمایه گذاری استان اقدامی مهم و مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌های موثر برای تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری و معرفی قابلیت‌های موجود با ارائه پیشنهاد‌های کارشناسانه و دارای امکان سنجی برای متقاضیان است.

به گفته استاندار کرمانشاه در مسیر جذب طرح‌های سرمایه گذاری، مسیر کار متقاضیان سرمایه گذاری را تسهیل خواهیم کرد و ضمن ایجاد تسریع در انجام امور اعلام می‌کنیم که در کرمانشاه از حمایت ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان با داشتن محیطی بهره ور و مستعد بهشت سرمایه گذاری و فرصت‌های توسعه است، این استان با داشتن محیطی بهره ور و مستعد برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های درون استان در مسیر توسعه، قابلیت استفاده از جاذبه‌های گردشگری، مزیت اقلیم، آب، معادن، ذخایر نفت، گاز، قیر و صنایع بزرگ و نیل به پیشرفت بر اساس گذر از کشاورزی سنتی به مدرن به عنوان محور توسعه و جذب سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و زنجیره تکمیلی را دارد.

در سند آمایش سرزمین استان جهت گیری‌های کلی مسیر توسعه پایدار استان و مهمترین حوزه‌های فعالیت آن در یک افق بلندمدت متناسب با ظرفیت‌ها و محدودیت‌های استان ترسیم شده و تبیین راهبرد‌ها و ارائه اطلاعات لازم در حوزه سرمایه گذاری باید در اطلس نیز پیش بینی شود، به نحوی که این اطلس هوشمند و مبتنی بر اطلاعات مکانی و جغرافیایی نیز باشد.

در سال ١۴٠١ برای جذب سرمایه گذاری، رونق تولید، ایجاد اشتغالزایی پایدار برای هر یک از مناطق و شهرستان‌های استان تخصص‌ها و اولویت‌هایی لازم را مشخص کرده ایم که مبنای جهت دهی صحیح به منابع و تداوم توسعه با شناخت ظرفیت‌ها و بر پایه توانمندی‌های بومی و پشتیبانی ملی خواهد شد.

توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی با جذب اعتبارات ملی مهم ارزیابی می شود با توجه به ظرفیت‌های مناطق و شهرستان‌ها باید شهرک‌های صنعتی را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم تا مسیر سرمایه گذاری امن و ایمن با پشتیبانی لازم برای متقاضیان فراهم شود.

فعالیت واحد‌های تولیدی با ظرفیت کامل، احیای واحد‌های راکد، توسعه واحد‌های تولیدی موفق و افزایش ظرفیت واحد‌های نیمه فعال به منظور ایجاد اشتغال بیشتر توسعه استان با تکمیل زنجیره‌های ارزش اقتصادی و کشاورزی مبتنی بر موهبت منابع طبیعی، وجود ساختار اقتصادی متنوع و محیطی مساعد و رونق مرز‌ها و بازارچه‌های پویا و ایجاد شبکه لجستیکی پیشرفته شتاب خواهد گرفت. با توجه به همجواری با بخش عرب نشین و اقلیم کردستان عراق بستر رونق کالا‌های صادارت محوردانش بنیان را نیز ایجاد می‌کنیم.

سامانه متقاضیان کار و اشتغال در استان ایجاد می‌شود، افراد جویای کار در این سامانه ثبت نام خواهند کرد و از این پس طرح‌های اشتغالزا در هر حوزه‌ای از کشاورزی و صنعت گرفته تا گردشگری که در استان اجرا شود، ۷۰ درصد نیروی کار مورد نیاز این طرح‌ها باید از ثبت نام شوندگان در این سامانه تامین شود.

در مسیر تحول اقتصادی باید در زمینه تقویت فرهنگ کار و تلاش بر آموزش و مهارت آموزی بسیار کار شود تا ضمن بهبود فضای کسب و کار شرایط لازم را برای رشد و شکوفایی اقتصادی و تأمین نیروی انسانی خبره و ماهر فراهم شود تا امکان بهره مندی همه جوانان با انگیزه و پرامید از مزایای طرح عمرانی و اقتصادی فراهم شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه توسعه گردشگری سرمایه گذاری سرمایه گذاری ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان

مرتضی شریفی در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بوده و در تدوین این بانک اطلاعاتی، ۶ زبان زنده جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و قابلیت به‌روزرسانی مکرر دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و متقاضیان تولیدات ایران قرار دهند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس این سامانه در آینده نزدیک رونمایی و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کارگروه مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها مباحث مرتبط با حوزه صادرات دنبال می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه