Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:33:49 GMT

۹۵ درصد کودکان همدان واکسن سرخک دریافت کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۵۱۷۷

۹۵ درصد کودکان همدان واکسن سرخک دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال الدین بطحائی اظهار کرد: واکسیناسیون سرخک در دو نوبت یک سالگی و ۱۸ ماهگی برای کودکان انجام می‌شود که در همدان ۹۵ درصد کودکان واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در تأمین واکسن سرخک نداریم، تصریح کرد: والدین با مراجعه به مراکز خدمات سلامت شهری خانه‌های روستایی می‌توانند نسبت به دریافت واکسن کودکانشان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در گذشته برخی والدین به علت شیوع کرونا و ترس از ابتلای کودکانشان به کرونا به مراکز خدمات سلامت مراجعه نکردند که توصیه می‌شود در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون کودکانشان علیه بیماری سرخک اقدام کنند.

بطحائی با بیان اینکه در فصل بهار ممکن است شاهد بروز آبله مرغان در برخی افراد باشیم، خاطرنشان کرد: والدین در صورت بروز تب و بثورات باید به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی در منزل خودداری کنند.

وی گفت: آزمایشات لازم بر روی کودکان مشکوک به سرخک انجام می‌شود که در صورت مثبت شدن سایر اقدامات درمانی انجام می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار علوم پزشکی همدان یادآورشد: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی از سرخک در همدان گزارش نشده و طی سه سال گذشته تا کنون هیچ مورد مثبتی از سرخک ثبت نشده است.

کد خبر 5468315

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان همدان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد گرد و غبار هفته هنر انقلاب اسلامی گرگان ماه مبارك رمضان ایلام بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسواران به صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روزهای آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.

وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتور سیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت می‌کند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 6092580

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد