Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:29:22 GMT

تعیین پزشک خانواده برای ۱۵۶ هزار بیمه‌شده سلامت در همدان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۴۶۳۲

تعیین پزشک خانواده برای ۱۵۶ هزار بیمه‌شده سلامت در همدان

سعید فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از آغاز طرح پزشک خانواده شهری در استان برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی خبر داد و اظهار کرد: این طرح باعث می‌شود افراد سریعتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر از بیماری خود برای درمان مطلع شوند که در این صورت بخش عمده‌ای از هزینه‌های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده آن طور که باید نهادینه نشده و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد گفت: برخی از پزشکان متخصص مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند اما بهترین مشاور و تشخیص‌دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها ، پزشک خانواده افراد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید به اینکه برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست عنوان کرد: پزشک خانواده، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

وی سریعترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر در تشخیص و درمان بیماری را مسیری دانست که توسط پزشک خانواده ترسیم شود گفت: کاهش مراجعات غیرضرور و کاهش هزینه‌ها با اجرای این طرح مشهود است ضمن اینکه درخواست‌هایی مانند انواع تصویربرداری و سی تی اسکن برای تشخیص بیماری برای فرد عوارض در پی خواهد داشت.  

فرجی با اشاره به اینکه مردم باید قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند گفت: در استان ۲۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی مشمول طرح پزشک خانواده شهری هستند که تاکنون ۱۵۶ هزار نفر از جمعیت به ۹۳ پزشک خانواده منتسب شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند گفت: افراد باید از این پس برای دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه‌ای صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و پزشک خانواده، در صورت نیاز  بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع خواهد داد.

فرجی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری این گروه از بیمه شدگان علاوه بر مراکز درمانی دولتی می توانند از خدمات بخش خصوصی هم بهره مند شود که افراد می‌توانند نیز برای آگاهی از قوانین سازمان بیمه سلامت به سایت اداره کل به آدرس http://hm.ihio.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت همدان سعید فرجی پزشک خانواده پزشک خانواده بیمه شدگان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!