Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@04:05:15 GMT

انتخاب دوباره الکاظمی برای نخست وزیری عراق رویا است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۵۵۵۶

انتخاب دوباره الکاظمی برای نخست وزیری عراق رویا است

نماینده سابق و رئیس فراکسیون «بیارق الخیر» مجلس عراق گفت که بازگشت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر پیشبرد امور (موقت) به این سمت برای دومین بار، یک رویا است.

به گزارش مشرق، «محمد الخالدی» امروز (شنبه) در گفت و گو با پایگاه خبری المعلومه عراق اظهار داشت: همه نیروهای سیاسی از جمله ائتلاف سه‌گانه از حمایت «الکاظمی» برای تصدی دوباره وی دست برداشته‌اند و آنچه که در حال حاضر درباره احتمال بازگشت وی به عنوان یک نامزد مورد توافق برای دومین بار یا حتی برای یک دولت انتقالی تبلیغ می‌شود، رویاهای سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نیروهای سیاسی از هر نوع گرایش به خوبی از اشتباهات الکاظمی در پرونده‌های اقتصادی و امنیتی آگاه هستند و نمی‌خواهند در مقابل طرفداران خود در موقعیت شرم‌آوری قرار گیرند، به‌ویژه اینکه دولت وی (الکاظمی) با مدیریت ضعیف پرونده اقتصادی وعدم کنترل افزایش قیمت در بازارها، آسیب زیادی به بخش بزرگی از عراقی‌ها به ویژه به فقرا وارد کرده است.  

الخالدی با بیان اینکه صحنه عراق، بسیار پیچیده است، افزود: اما مشکل انسداد سیاسی به مرحله‌ای خواهد رسید که همه طرف‌ها را به نشستن بر سر یک میز گفت و گوی سازنده سوق می‌دهد، به‌ویژه اینکه بحران‌ها می‌طلبد تا یک موضع ملی اتخاذ شود و کشور را از بحران نجات دهد.  

وی اضافه کرد:  الکاظمی در تلاش است تا با وجود مشکلات شدید و اختلافات بین احزاب،  با مانورهای سیاسی، برخی نیروها را به حمایت از خود به عنوان گزینه‌ای برای اداره دولت بعدی سوق دهد.

در زمان کنونی بیش از ۶ ماه از برگزاری انتخابات پارلمان عراق می‌گذرد و روند تشکیل دولت جدید این کشور همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کارشناسان علت اصلی تأخیر در تشکیل دولت جدید عراق را عدم تفاهم ائتلاف‌های سیاسی بر سر چگونی تشکیل دولت و همچنین تقلای ائتلاف سه گانه صدر-بارزانی-حلبوسی برای تشکیل دولت اکثریت و حذف بخش بزرگی از احزاب سیاسی ارزیابی می کنند.

 کارشناسان معتقدند که این ائتلاف سه گانه که کمتر از دو سوم کرسی پارلمان را در اختیار دارد، برای تشکیل دولت جدید عراق چاره ای به جزء دعوت از چارچوب هماهنگی شیعیان، ندارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت آسیای غربی انتخابات پارلمانی عراق انتخابات پارلمان عراق مصطفی الکاظمی ائتلاف سه گانه مجلس عراق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی و گرامیداشت رحیم علی آبادی از پنج شنبه ۶ اردیبهشت در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل در حال برگزاریست. 
اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:
۴۵ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل همتی ۲- امیر خزایی ۳- محسن حنفی و فرید صفری ۵- امیرمحمد حاجی وند و رامی باسم کرومی (عراق) ۷- رضا شهبازی ۸- حمیدرضا اسکندری ۹- پویا سلطان پور ۱۰- بنیامین خزلی
۵۱ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل کرمی ۲- کیارش احمدی ۳- محمدرضا پرونده و عرفان بخت آور ۵- ژوسلان بالتابای (قزاقستان) و کارو احمدی ۷- حسین میرآقایی ۸- مهرداد اسدی ۹- محمدصادق زمانی ۱۰- امیرمهدی شاداب
۶۰ کیلوگرم: ۱- آرتین لفوتی ۲- امیررضا ذکریائی ۳- میرمحمدباقر عزیزی و مصطفی حسینوند ۵- ایلیا علی خانی و ابوالفضل ضیغمی ۷- معراج مهمدی ۸- ابوالفضل زارع ۹- سید عرشیا حسینی ۱۰- طا‌ها پورصفری
۷۱ کیلوگرم ۱- محمدرضا بختی ۲- ابوالفضل موافق ۳- پوریا حسن زاده و طا‌ها نوری ۵- آریا اندیشه و امیرمحمد اسدی زاده ۷- متین ابدالی ۸- محمدقاسم عباس (عراق) ۹- داویت سارگاسیان (ارمنستان) ۱۰- سید ارشد حسینی
۹۲ کیلوگرم: ۱- عرشیا میرزاجانی ۲- علی جانی خلیفه ۳- امیرعباس پناهی و امیرارسلان محمدی ۵- ضرغام حسین علی (عراق) و ابوالفضل علیان تابش ۷- محمدامین ابوالحسنی ۸- امیرحسین انصاری ۹- امیرابوالفضل لطفی ۱۰- محمدحسین اصلانی

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی