Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی درخصوص انتقال برخی تاسیسات هسته ای از مجموعه تسای کرج به نطنز، گفت: برای توسعه و تولید ماشین های سانتریفیوژ، تامین و امنیت برنامه های کلی داریم از همین رو متاسفانه به دلیل عملیات تروریستی که علیه تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم که بخش مهمی از این ماشین ها را جابه جا کردیم و باقی مانده را نیز به نطنز و اصفهان منتقل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر ماشین های تولید قطعات سانتریفیوژ به دلیل اهمیت بالایی که دارد به مکانی امن تر جابه جا شدند و اکنون نیز در حال کار می باشد.

وی در گفت‌وگو با شبکه العالم با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در دو مرحله نیز گزارش داده است تاکید کرد: نخست در زمان انتقال این دستگاه ها و دیگری در مرحله دوربین ها و شروع به کار آن ها که با توجه به ابهاماتی که مطرح شده بود ما توضیحاتی ارائه دادیم که اقدامات صورت گرفته در چارچوب توافقات است و همین طور نظارت ها وجود دارد اما تا زمانی که توافقی صورت نگیرد اطلاعات نزد ما می ماند و احتمالا حذف می شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره سفر گروسی به تهران و مذاکرات وین نیز اظهار کرد: مذاکرات را وزارت خارجه دنبال می کند، در بخشی از مذاکرات در یک یا دو ماه گذشته موضوع مسائل باقی مانده پادمانی هم مطرح بود که بنده سفر کردم و ملاقات هایی هم داشتیم، در نهایت به چارچوبی رسیدیم تا موضوعات با سرعت حل و فصل شود که در راستای آن بیانیه ای 4 بندی منتشر شد که سه بند آن اجرا شده است در واقع اواسط اجرای بند سوم هستیم بعد از آن عملا زمینه برای ارائه گزارش آژانس به شورای حکام در ماه ژوئن فراهم می شود، این در واقع زمان بندی بود که صورت گرفته و اصرار ما هم این بود تا قبل از ژوئن و زمان گزارش آژانس منتشر شود. انتظار ما این است که اگر تفاهمی باشد عملا نباید سوالی در رابطه با مسائل گذشته باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره ای در رابطه با موضوعات فنی در حال حاضر نداریم اگر چه ممکن است بعضی مسائل کوچک باقی مانده باشد که در حال برطرف شدن است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بهروز کمالوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه

حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، گفت : باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و مصرف بی رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و کشت‌های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان