Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمدعلی زلفی‌گل» عصر شنبه در نشست با دانشگاهیان استان مرکزی افزود: بیمه پژوهش و قانون جامع مالکیت فکری  اکنون در کشور وجود نداشته و تصویب این قانون تولید فناوری را در دانشگاه‌ها به همراه دارد.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل نبود قانون جامع مالکیت فکری، تولید یک نفر توسط فرد دیگری فروخته می شود و این مهم به معنی ذبح خلاقیت و نوآوری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلفی گل گفت: در سایر کشورها به دلیل وجود قانون جامع مالکیت فکری ، بسیاری از دانشگاه‌ها درآمدهای خود را از طریق فروش تحقیق و پژوهش تامین می کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: با تصویب قانون مالکیت فکری دانش و فناوری برای دانشگاه‌های کشور باقی مانده و محصول رقابت ناپذیر تولید می کنند.

زلفی‌گل یاد آوری شد: استان مرکزی ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و تاکنون از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده‌است.

وی ادامه داد: استان مرکزی مهد علما و نخبگان کشور به خصوص بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است که مدل جدید حکومت اسلامی و ولایت پذیری را به دنیا ارایه کرده‌است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استان مرکزی از نظر صنعتی جزء استان‌های برتر کشور بوده و از دانشگاه‌های این استان به خصوص دانشگاه مادر انتظار می رود جزء مراکز علمی برتر کشور قرار گیرند.

زلفی‌گل اظهارداشت: دود و آلودگی صنایع نباید تنها به مردم اراک و دانشگاه‌های این شهر برسد بلکه باید صنایع حمایت‌های لازم را از دانشگاه‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: با حمایت صنایع استان مرکزی از دانشگاه‌ها، دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی این شهرستان می توانند همانند دانشگاه صنعتی و شریف به یکی از مراکز علمی برتر کشور تبدیل شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سود صنایع زمانی شامل حال دانشگاه‌ها و مردم استان مرکزی می شود که وحدت داشته باشند و به یکدیگر کمک کنند.

زلفی‌گل افزود: روسای دانشگاه‌ها باید برای مدیریت و هدایت دانشگاه‌ها اهداف و آرمان داشته باشند و تحقق این اهداف و آرمان‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: نزدیکی استان مرکزی به تهران و سایر کلانشهرهای کشور از جمله مزیت‌های دانشگاه‌های این استان بوده و امید است دانشگاه‌ها از این مزیت به خوبی استفاده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: در بودجه سال جاری ردیف‌های مختلف قرارداده شده که باید روسا برای استفاده از این برنامه‌ها برنامه لازم را داشته باشند.

زلفی‌گل اظهار داشت: همچنین باید برنامه‌داشته باشیم با بهره گیری از فناوری و پژوهش زمینه رشد دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

وی با یادآوری نبود نظام ملی نوآوری در کشور گفت: با ایجاد این نظام در شطرنج علمی کشور نقش هر کس مشخص می  شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین فرصت استثنایی برای جامعه دانشگاهی است تا با بهره گیری از این شعار نهایت فرهنگ سازی را داشته باشند.

زلفی گل اظهارداشت: تهیه و بازنگری آیین نامه ارتقا و ترفیع هیات علمی دانشگاه‌های از برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و با اجرای این طرح پایه‌های تشویقی به ۳۲ ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: مرجعیت علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی در این طرح دیده شده و با اجرای آن شرایطی فراهم می شود که عضو هیات علمی که در خدمت دانشگاه‌است با عضوی که فعالیت کمتری دارد متفاوت باشد.

تبدیل تهدیدها به فرصت

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: دنیای اسلام، دنیای تشیع و جمهوری اسلامی باید پیش قراولان علمی، سیاسی و معنویات در منطقه و جهان باشد.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: دنیای اسلام آینده درخشانی را برای مردم نوید داده و ما باید مقدمه سازان آینده روشن و نوید بخش باشیم.

وی ادامه داد: در مدت ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته نقاط ضعف و قوت وجود داشته و باید در گام دوم با تبدیل این تهدیدها به فرصت زمینه رشد و پیشرفت کشور فراهم شود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش قراول علوم اسلامی در دنیا بود و باید در این زمینه حرف اول را در دنیا بزند.

وی افزود: ملت و دولت باید بسیج شوند و بجای اختصاص یارانه به افراد مختلف جامعه که حاشیه‌هایی به همراه دارد این یارانه‌ها به علوم، معرفت و کسانی که به تحصیل اشتغال دارند برای افتخار آفرینی در کشور اختصاص یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: کشتی سازی و خودرو سازی در کشور همزمان با کره‌جنوبی آغاز شده و اکنون خودروسازی در کشور به وبال گردن تبدیل شده‌است.

وی  ادامه داد: در زمینه خودرو اختیارات با خود دولت بوده و مشکلی در زمینه واردات وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی نیز در این نشست گفت: حال علوم انسانی اصلا خوب نیست و این مهم در شان جمهوری اسلامی ایران نبوده و نگاه تحولی در آن وجود ندارد.

حجت‌الاسلام «مهدی ایمانی مقدم» افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در زمینه علوم انسانی برخلاف آنچه انتظار می رفت حرکت خوبی نداشته ایم.

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزیر علوم تحقیقات و فن آوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزیر علوم تحقیقات و فن آوری اراک استان مرکزی وزیر علوم تحقیقات و فن آوری قانون جامع مالکیت تحقیقات و فناوری دانشگاه ها مالکیت فکری استان مرکزی داشته باشند وزیر علوم زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی