Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@15:26:00 GMT

بیماری که در اثر چاقی مادر ایجاد می‌شود!

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۷۲۳۶

بیماری که در اثر چاقی مادر ایجاد می‌شود!

محققان در تازه‌ترین بررسی خود دریافتند، چاقی مادران باردار منجر به یک بیماری می‌شود که علاوه بر خود آنها، فرزندشان را نیز درگیر می‌کند.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد چاقی می‌تواند با آسم مرتبط باشد؛ داده‌های به دست آمده از مطالعات صورت گرفته بیانگر آن است که مادران دارای اضافه وزن بیشتر احتمال دارد بچه‌هایی با این بیماری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع آسم از دهه ۱۹۷۰ به‌طور قابل توجهی افزایش یافته‌است. در سال ۲۰۱۱، تعداد ۲۳۵-۳۰۰ میلیون نفر در سطح جهان به این بیماری مبتلا بودند و این بیماری حدود ۲۵۰ هزار مورد مرگ و میر را سبب شد.

به گفته محققان ژاپنی، زنانی که قبل از بارداری اضافه وزن دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند. کارشناسان نیز معتقدند هورمونی به نام لپتین ممکن است مقصر ابتلا به  آسم باشد. لپتین هورمونی که نقش کلیدی در متابولیسم انرژی ، باروری و تراکم استخوان دارد در تنظیم قطر راه‌های هوایی نیز موثر است.

براساس یافته‌های جدید، مادرانی که قبل از باردار شدن چاق بودند، کودکانشان ۲۸ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم بودند؛ خود زنان باردار نیز در مقایسه با زنانی که وزن سالم داشتند، ۱۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم بودند.

محقق ارشداین مطالعه می‌گوید: «این یافته‌ها اهمیت دارند زیرا آسم اغلب یک بیماری مادام العمر است که می‌تواند زندگی روزمره را مختل کند». آسم شایع ترین بیماری درازمدت در بین کودکان انگلیسی است که از هر 11 جوان یک نفر به آن مبتلا است.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیماری بیماری قلبی بیماری کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به‌ عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق شناسایی نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، گفت: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

کد خبر 847455 برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران رشوه

دیگر خبرها

  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن