Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:47:47 GMT

فرآیند سرمایه‌گذاری باید شفاف باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۷۴۹۷

فرآیند سرمایه‌گذاری باید شفاف باشد

علیرضا پاکفطرت در جلسه شورای اداری داریون که با حضور معاون فرمانداری شیراز، بخشدار مرکزی و همچنین شهردار، اعضای شورا و مدیران دستگاه‌های اجرایی و دهیاران برگزار شد، همکاری همه بخش‌ها و شفافیت را از مهمترین اصول در سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها دانست.

او گفت: در پیگیری طرح‌های سرمایه‌گذاری، این نماینده و آن نماینده و این مسئول و آن مسئول ندارد، باید همه مسائل شفاف و مشارکت‌ها کامل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پاکفطرت گفت: سرمایه‌گذاری در شهر‌های کوچک با شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها متفاوت است و بر لزوم توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران دولتی مبنی بر تعیین راهبرد‌های یک ساله نظام، تاکید کرد.

او گفت: طی ۱۰ سال اخیر مقام معظم رهبری تولید و موضوعات اقتصادی را مطرح می‌کنند، ایشان امروز را می‌دیدند.

پاکفطرت در رابطه با اهمیت مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب علیه ایران در دهه‌های گذشته تا به اکنون نیز تاکید کرد و گفت: اگر امروز فرهنگ کار و تلاش در جامعه وجود ندارد ناشی از تأثیرگذاری دشمن در مسائل مختلف فرهنگی است که زیاد بودن نیروی انسانی افاغنه هم نتیجه عملکرد ضعیف ما محسوب می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی انجام وظیفه فرمانداران را مهم برشمرد و گفت: پشت میزنشینی و برگزار کردن انتخابات هنر نیست و بایستی فرمانداران در راستای انجام وظایف خود به تمامی مناطق زیر نظر خود بازدید نمایند و مشکلات را حل کنند.

او گفت: خیلی از مشکلات ما در مناطق مختلف مشترک هستند و قابل حل و به تحریم و حتی بودجه و اعتبارات هم ربطی ندارد و تنها نیازمند هماهنگی بین دستگاهی توسط مدیران اجرایی دولت است.

پاکفطرت نسبت به شعار امسال به عنوان یک دستور از طرف مقام معظم رهبری به آحاد جامعه، گفت: شعار امسال فراتر از دستور یک راهبرد است که باید در طول سال اجرا شود و تولید دانش‌بنیان نیز مراحل مختلفی را در زمینه‌های آموزش، یادگیری فن و حرفه، پژوهش و همچنین نوآوری را شامل می‌شود.

او گفت: پارسال که مانع زدایی در فرآیند تولید بسیار اهمیت داشت، مجلس یازدهم قوانین بسیار خوبی را مصوب کرد تا فرآیند سرمایه‌گذاری و تولید نیز تسهیل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در رابطه با عمده‌ترین مشکلات منطقه داریون، گفت: در برخی از روستا‌ها بیش از ۱۵ سال از تصویب طرح‌های هادی می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز این طرح‌ها بازنگری نشده‌اند که به هر دلیل مالی و اعتباری و یا حتی قانونی نیز قابل قبول نیست و نتیجه این عملکرد، ساخت و ساز‌های غیر مجاز خارج از حریم احتمالا در مسیر رودخانه، سیلاب و گسل و یا بدون مهندس ناظر و ایمنی لازم است.

مشکلات مربوط به کمبود سرانه ورزشی و پیشنهاد ورود بخش خصوصی به این عرصه با در نظر گرفتن هزینه‌های نگهداری، سهمیه‌بندی آب به دلیل خشکسالی‌ها، تخصیص قیر در اجرایی کردن راه‌های روستایی، تعیین‌تکلیف باغ‌شهری‌ها، ایجاد شهرک صنعتی جدید با هدف اشتغالزایی، آمادگی لازم در راستای سرازیر شدن جمعیت شیراز به منطقه داریون، مشکلات عدیده آموزش و پرورش ناشی از کرونا، نهاده‌های دامی و همچنین درآمدزایی و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات توسط شهرداری‌ها از جمله مواردی بود که علیرضا پاکفطرت به آن اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی شفافیت اقتصادی سرمایه گذاری او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات مهم مجلس دوازدهم بیان کرد: قطعا سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود و دولت و مجلس باهم باید تصمیمات مهمی بگیرند و در زمینه مسائل اقتصادی خیلی از مشکلات و همچنین درآمدها و هزینه ها مشخص است .باید تصمیمات مهمی گرفته شود تا این بادکنک توروم در کشور هرچه سریعتر بترکد و این سختی ها از مردم برداشته شود . اقدامات خوبی هم در اصلاح بودجه و مدیریت منایع و مصارف دیده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم این سال برای مردم و مجلس مبارک باشد و در اولین سال خود گام بلندی را در جهت رفع مشکلات اقتصادی و شروع برای رفع مشکلات بردارد.

حاجی بابایی در ارزیابی مجلس یازدهم گفت: همه مجالس ما مملو از اقدامات خوب و همچنین اقدامات بر زمین مانده است مجلس یازدهم ما هماز این امر استثنا نبوده است. اقدامت خوبی نظیر جهش تولید ، رفع موانع تولید و توجه به شرکت های دانش بنیان از اقدامات خوبی بود که انجام شد اما اقداماتی هم بود که میتوانست انجام شود که امیدواریم آن اقداماتی در این مجلس انجام نشد در مجلس آینده انجام شود و این ریل ادامه یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود