Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم حسینی در خصوص هم افزایی و همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرد.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، در جلسه دیدار دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در حوزه فرهنگی از همکاری جهاد دانشگاهی استان قم با دیگر دانشگاه های استان قم خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در هفت دانشگاه دولتی حضور دارد و همچنین با سایر دانشگاه‌های استان در اجرای برنامه های مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی مسابقات و مناظرات دانشجویی نیز تعامل و همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: اساس فعالیت های معاونت فرهنگی افزایش مشارکت دانشجویان، توانمندسازی دانشجویان در حوزه های مختلف، ارتقاء روحیه خودباوری و ترویج برنامه‌های فرهنگی با موضوعات متنوع در میان دانشجویان، مشارکت در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در دانشگاه‌ها و بحث جهاد تبیین به شمار می رود.

حسینی به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی قم اشاره کرد و افزود: مرکز زبان، مرکز علوم انسانی، مرکز علوم پزشکی و مرکز فناوری اطلاعات مراکز آموزشی فعال جهاد دانشگاهی هستند که اساس آموزش ها با هدف مهارت افزایی و توانمند سازی و اشتغال پذیر کردن فراگیر ها است.

وی تاکید کرد: گروه زبان های خارجی به عنوان اولین مرکز در سطح استان و جهادهای کل کشور که آزمون تافل برگزار می کند در حال فعالیت است.

حسینی یادآور شد: گواهی نامه های دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی در همه رشته ها بین المللی است و قابلیت ترجمه دارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از ظرفیت بسیار بالای خبرگزاری معتبر دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) بهره می‌برد همچنین مرکز افکار سنجی(ایسپا) نیز تحت نظر جهاد دانشگاهی شامل هفت گروه پژوهشی است و آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: در سازمان دانشجویان به صورت متمرکز حدود ۳۵۰۰ عضو دانشجویی در سطح استان قم داریم که مشغول فعالیت و همکاری با ما هستند.

حسینی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بحث علوم پزشکی هم ورود پیدا کرده اظهار کرد: در سال ۹۸ موفق شدیم مجوز  مرکز آموزش های ملی مهارت حرفه ای را از وزارت بهداشت دریافت کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آموزش های ما شامل دو دسته آموزش های تخصصی برای گروه های خاص پزشکان و ماما و آموزش های عمومی از جمله تکنیسین دندانپزشک، تکنیسین داروخانه هستند: ضمن درخواست از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان بر لزوم همکاری در تأمین مکان برای آموزش های عملی تخصصی تاکید کرد.

حسینی در پایان در خصوص هم افزایی و همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشکی استان جهاد دانشگاهی استان قم فرهنگی جهاد دانشگاهی معاونت فرهنگی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد