Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-04@04:42:51 GMT

ساماندهی فضای مجازی برای روان‌سازی است نه محدود سازی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۸۷۶۴

ساماندهی فضای مجازی برای روان‌سازی است نه محدود سازی

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانونمند کردن فضای مجازی با هدف روان‌سازی امور انجام می‌شود و نه محدودسازی آن.

وی افزود: برخلاف آنچه که توسط خارجی‌ها القا می‌شود قانونمند کردن فضای مجازی در ایران به هیچ وجه به معنای تعطیلی کسب و کارهای اینترنتی و به طور کل محدود ساختن مردم و فیلتر کردن پیام رسان‌های مختلف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه اینجاست که همان‌هایی که القا می‌کنند ایران با قانونمند کردن فضای مجازی به‌دنبال محدودسازی است، خود سختگیرانه‌ترین قوانین را در فضای مجازی در مورد کاربران اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال واتساپ و اینستاگرام کاربرانی را که به تمجید از شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پرداختند و یا عکس این شهید بزرگوار را منتشر می‌کردند فیلتر کرده و دسترسی آنها را به این پیام رسان‌ها ممنوع کردند، آن وقت همین‌ها در فضای مجازی این گونه القا می‌کنند که ایران با قانونمند کردن فضای مجازی به دنبال محدود سازی کاربران است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فضای مجازی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

چالوس- فرمانده انتظامی چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی