Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابراهیم رئیسی می‌گوید گرانی‌ها پشت‌پرده‌هایی دارد اما توضیح نمی‌دهد که این پشت‌پرده‌ها چه هستند. این سخن در حالی است که در مدت اخیر بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد اقتصادی دولت هم انتقادهای مهمی دارند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «این روزها برخی می‌گویند چرا مردم تأثیر ارزهای آزادشده را احساس نمی‌کنند؟ این سخن بسیار غیرکارشناسی است زیرا وقتی کشوری می‌خواهد خریدی در عرصه بین‌المللی انجام دهد باید حداقل ۸۰درصد خرید به عنوان سپرده که نقش پشتیبانی دارد را در حساب خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون سپرده ایران کم است و ارزهای آزادشده باید به عنوان پشتوانه استفاده شوند تا بتوانیم خریدهای لازم را انجام دهیم؛ به‌خصوص که ایران نیاز به واردات کمی ندارد. حالا عده‌ای سعی می‌کنند با سخنان بی‌اساس، ارائه اطلاعات نادرست و رفتارهای پوپولیستی خود را مدافع مردم بحث دیگری است».

بیشتر بخوانید:

ارزیابی عبدی از ریشه «دستورات عجیب و نشدنی» مقامات دولتی

نماینده مجلس : آمارها ساختگی است / مردم کوچه و بازار به آمارهای دولت می‌خندند

او ادامه داد: «جدای این بحث درباره دولت باید گفت که از ابتدای کار دولت تناقض‌ها در تیم اقتصادی دولت مشخص بود. دولت باید در حوزه اقتصادی خود را ترمیم کند؛ به‌خصوص در حوزه تولید. حمایت از تولید هم فقط با پول‌پاشی نیست؛ این سخنی است که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید کردند و لازم است که از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حمایت شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «یک اشکال مهم دیگر هم وجود دارد؛ آنکه بنا به گفته برخی کارشاسان ۷۰درصد مدیران باقی‌مانده‌ از دولت قبل‌ هستند. اگر آنها کارآمد بودند که در دوره دولت قبل کارآمدی‌شان را نشان می‌دادند. دولت کنونی صرفا در رأس‌ها متفاوت از دولت قبل شده است؛ در صورتی که همه دولت باید همسو با یکدیگر باشند تا کارها جلو برود».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «من باور دارم که دولت آقای رئیسی نیروهای کارآمد اصولگرا را کنار گذاشته است و یک طیف خاص مهره‌چینی در دولت را در اختیار دارد. از عنوان جوانگرایی سوءاستفاده کرده‌اند و هر نیروی باتجربه‌ای که بود را نادیده گرفته‌اند. از سوی دیگر دولت تصور می‌کند نیروی لازم ندارد تا بتواند نیروهای دولت قبل را کنار بگذارد؛ در صورتی که نیروهای اصولگرا که به انقلاب هم عمیقا باور دارند، کم نیستند اما دولت از آنها استفاده نمی‌کند».

۲۱۲۱۷

کد خبر 1622530

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دولت سیزدهم دولت قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در جهت تحقق شعار سال نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمد حسینی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان اظهار کرد: هفته گذشته شاهد حضور پر برکت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان سمنان بودیم که مسلماً این سفر باعث رونق اقتصادی و پیشرفت در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: این اراده در هیات دولت وجود دارد که با تلاش‌های شبانه روزی و کار جهادی، مشکلات و موانع موجود برای افزایش رفاه مردم عزیز ایران برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تمام توان خود را در جهت تامین مسکن برای نیازمندان به کار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: امروزه بسیاری از شرکت‌ها نیازمند نیروی کار می‌باشند که از این رو لازم است اقدامات لازم جهت تامین نیرو و افزایش تولید انجام شود.

وی ادامه داد: در جهت تحقق شعار نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر توجه ویژه بر امور و رفاه کارگران عزیز تاکید داشته اند و از این رو ما نیز تمام توان خود را در جهت اجرا نمودن این امر به کار گرفته ایم.

کد خبر 748126

دیگر خبرها

  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)