Web Analytics Made Easy - Statcounter

دایی صراف با بیان اینکه مهارت آموزی دانش آموزان امروزه با ضعف همراه است و مدرسه در قرن جدید بتواند مهارت های واقعی زندگی را بالا ببرد، گفت: اگر دانش آموز در دوران ابتدایی با مفهوم کسب و کار آشنا شود مطمئناً آمار بیکاری در شهرستان کاهش پیدا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر، پیش از ظهر امروز در نشست تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش کاشمر که در محل سالن همایش های فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین یکی از الزاماتی است که آموزش پرورش باید در دستور کار قرار دهد تا منجر به پویاسازی جریان تعلیم و تربیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقش دادن به والدین در ارتباط با مدرسه و تربیت فرزندان یکی از تاکیداتی است که باید در آموزش و پرورش کاشمر اجرایی شود، خاطرنشان کرد: فعال سازی معلمان برای ارائه روش های خلاقانه در جریان آموزشی و استفاده بهینه از همه فرصت های اجتماعی برای پویاسازی مدرسه در قالب قرارگاه اجتماعی در شهرستان کاشمر بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار کاشمر با تاکید بر کمک همه جامعه به دانش آموزان برای مهارت آموزی، تصریح کرد: پژوهش ها نشان دهنده این است که مهارت آموزی دانش آموزان امروزه با ضعف همراه است و هر چقدر در حوزه دانشی موفق بوده ایم ولی در حوزه مهارتی خیلی موفق نبوده ایم و انتظار این است که مدرسه در قرن جدید بتواند مهارت های واقعی زندگی را بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان برای برپا کردن یک زندگی با کیفیت باید به اندازه کافی توانمند باشند، اذعان کرد: هدف مدرسه، توانمندشدن برای زیست مومنانه و انقلابی در دنیای معاصر است و از مدیران تراز جمهوری اسلامی این انتظار وجود دارد که به سمت توانمندسازی دانش آموزان برای زیست مومنانه و انقلابی حرکت کنند.

دایی صراف با بیان اینکه کمبودهایی نظیر رتبه بندی معلمان در آموزش و پرورش وجود دارد که دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیر آن هست ولی باید تمام تلاش کنیم که مسئله تربیتی بر زمین نماند، عنوان کرد: نشاط باید به مدرسه برگردد، بعد از دو سال تعطیلی مدارس به دلیل کرونا، لازمه مدارس این است که نشاط داشته باشند و این یکی از مطالبات جدی دانش آموزان کاشمر است که باید به صورت جدی برای این موضوع برنامه داشته باشید.

وی تشریح کرد: جامعه ای که در 20 سال آینده داریم که دانش آموزان به آن وارد می شوند جامعه ای خواهد بود که مدرک تحصیلی در آن حرف اول را نخواهد زد بلکه صفاتی نظیر قدرت خلاقیت، قدرت ریسک پذیری، ارتباط موثر و... موضوعات کلیدی است که موفقیت یک دانش آموز را رقم می زند.

وی با اشاره به اینکه باید قدرت کارآفرینی افراد جامعه افزایش پیدا کند و این از مدرسه آغاز می شود، تاکید کرد: نقش آموزش و پرورش کاشمر در اشتغال شهرستان بسیار حائز اهمیت است، اگر دانش آموز در دوران ابتدایی با مفهوم کسب و کار آشنا شود مطمئناً آمار بیکاری در شهرستان کاهش پیدا می کند باید آموزش و پرورش تکنیسین تربیت کند.

در پایان این مراسم از زحمات چند ساله علی طاهریان تجلیل و سعید تاج محمدی به عنوان مدیر آموزش و پرورش کاشمر معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش کاشمر مهارت آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهر گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی یادواره شهدای دانش آموز و ۱۵هزار شهید استان فارس با حضور ۶ تیم منتخب از اداره های آموزش و پرورش شهرستان‌های مهر و لامرد و مناطق آموزش و پرورش بخش‌های بیرم لارستان،  علامرودشت و اشکنان به صورت گروهی در سالن ورزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان مهر برگزار شد.

مسلم احمدی افزود: در بازی افتتاحیه این مسابقات که بین دو تیم منتخب اشکنان و بیرم لارستان برگزار شد که تیم منتخب اشکنان توانست با نتیجه ۱۰ بر صفر حریف خود را شکست دهد.

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری