Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@13:33:15 GMT

"کنگر" بخورید، لاغر شوید!

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۹۹۷۶

'کنگر' بخورید، لاغر شوید!

آفتاب‌‌نیوز :

نیلوفر حیدری از کنگر به عنوان یکی از گیاهان پرمصرف بهاری یاد کرد و افزود: این گیاه از نظر تغذیه ای جزو گروه سبزیجات محسوب می شود و از مفیدترین سبزیجات است.

وی افزود: کنگر علی رغم اینکه فیبر بالایی داشته و خاصیت سیرکنندگی دارد، از سطح انرژی بسیار پایینی برخوردار است.

حیدری گفت: میزان قند موجود در این سبزی بسیار پایین است، بنابراین مصرف زیاد آن اضافه وزن و چاقی به دنبال ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس تغذیه گفت: با توجه به خاصیت سیرکنندگی و از طرفی میزان پایین کالری این سبزی، افراد می توانند از این سبزی برای رژیم لاغری خود استفاده کنند.

وی افزود: همچنین به دلیل قند پایین، مصرف کنگر برای بیماران دیابتی و مبتلایان چربی خون هم توصیه می شود.

این کارشناس تغذیه خاصیت دیگر کنگر را وجود منابع بسیار آنتی اکسیدان در آن عنوان کرد و افزود: گیاه کنگر همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد.

وی به وجود منابع غنی ویتامین A و فولات هم در کنگر اشاره کرد و افزود: ویتامین A موجود در کنگر برای پیشگیری از انواع عفونت در بدن و بهبود پوست و مو مفید است.

حیدری گفت: فولات هم که جزو ویتامین B محلول در آب است، برای پیشگیری از کم خونی موثر است.

این کارشناس تغذیه همچنین از کنگر به عنوان منبع غنی پتاسیم یاد کرد و افزود: پتاسیم موجود در کنگر برای کنترل فشار خون بسیار مفید است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه بهترین روش مصرف کنگر طبخ آن به صورت بورانی است، گفت: افراد باید دقت داشته باشند که کنگر را با آب بسیار کم بر روی حرارت بسیار کم پخت کنند تا املاح آن از بین نرود.

وی افزود: توصیه می شود افراد از سرخ کردن کنگر و مصرف روغن در کنار آن خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنگر لاغر تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!

به گزارش "ورزش‌سه"، خوشه طلائی ساوه که با چالش های زیادی از ابتدای نیم طی سال‌های اخیر مواجه بوده، در نیم فصل با تغییر کادر فنی و استفاده از خسرو حیدری به عنوان سرمربی جدید به مشهد کوچ کرد، اما با بازیکن سابق استقلال و تیم ملی هم شرایط تغییری نکرد و حیدری هم به دلیل مشکلات مالی و ساختاری تصمیم به استعفا گرفت.
پس از جدایی خسروی حیدری، پرویزی مالک باشگاه ایمان رزاقی راد را به عنوان سرمربی جدید خوشه معرفی کرد، اما این چهره هم نتوانست کاری از پیش ببرد تا نماینده ساوه که این روزها در مشهد حضور دارد، با کسب 15 امتیاز قعرنشین جدول رده بندی مسابقات باشد.

پیش از جدایی ایمان رزاقی راد، محمد حسینی به همراه خداداد عزیزی به کادر فنی خوشه اضافه شده بودند که حالا با کنار رفتن رزاقی راد وظیفه فنی تیم به محمدحسینی سپرده شده است.
حالا باید سیدمحمد حسینی در حالی که رضا ناصحی و احمد خرمالی او را به عنوان دو مربی باتجربه همراهی خواهند کرد، چه عملکردی در مسئولیت جدید برجا می‌گذارند و آیا می‌توانند خوشه را از وضعیت بغرنجی که در آن گرفتار شده نجات دهند یا خیر.
گفتنی است حسینی پس از وحید کلهر، فرشاد کرمی، خسرو حیدری و ایمان رزاقی راد پنجمین سرمربی فصل خوشه طلایی به شمار می‌رود که به نظر می‌رسد آخرین سال حضورش در لیگ دسته اول را پشت سر می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!