Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@19:11:24 GMT

توزیع ۲۵۰هزار بسته کمک مومنانه میان عشایر کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۰۶۷۱

توزیع ۲۵۰هزار بسته کمک مومنانه میان عشایر کشور

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: از ابتدای فرمان مقام معظم رهبری مبنی رزمایش کمک‌های مومنانه در ایام کرونا، ۲۵۰ هزار بسته کمک مومنانه در بین عشایر توزیع شده است.

سردار احمد سعیدی ۲۸ فروردین ماه در آیین اختتامیه ۲۸۳ واحد مسکونی مددجویی و ۱۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به استقبال یک رویداد بزرگ فرهنگی می‌رویم که آن برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید عشایر است که به میزبانی مردم فهیم، قیور و شهید پرور این استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور افزود: چهارمحال و بختیاری استقبال خوبی برای میزبانی از کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید عشایر داشتند و این توفیق نیز شامل حال این استان شد که در راستای این کنگره رویکردی تعریف شد و آن خدمات‌رسانی به محرومان و کمک‌های مومنانه است که از سال ۱۳۹۸ اقدامات قابل قبولی در این خصوص در سازمان بسیج عشایری انجام شد.

وی ادامه داد: امروز در استان‌های عشایرنشین به مناسبت میلام امام حسن(ع) پویش "یا امام حسن مجتبی" داشتیم که در بیشتر مناطق عشایرنشین درحال اجرا است و کمک‌هایی در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی داشتیم که در حال پیگیری هستند و از ابتدای فرمان مقام معظم رهبری در رزمایش کمک‌های مومنانه در ایام کرونا ۲۵۰ هزار بسته کمک مومنانه در بین عشایر  توزیع شده است.

سعیدی عنوان کرد: ۲۰ هزار راس دام سبک و ۲۰۰ راس دام سنگین در راستای اجرای نذر قربانی در بین عشایر نیازمند توزیع شده است همچنین ۲۰۰۰ سری جهیزیه در اختیار جوانان نیازمند عشایر قرار گرفت.

وی با اشاره به پویش کاشت درخت به مناسب هفته درختکاری در رده‌های عشایری، اضافه کرد: این پویش با عنوان هر شهید یک درخت یعنی کشت ۱۰ هزار نهال اجرا شد و در این پویش با همکاری جامعه عشایری نزدیک به ۱۰۰ هزار نهال کاشته شد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور تصریح کرد: اقدامات موثری درخصوص آبرسانی، احیای قنوات، توزیع آب با تانکر، توزیع لوازم التحریر، بسته‌های بهداشتی، ساخت آبشخور و حمام ضد کنه و ... صورت گرفته است همچنین اخیرا سایت شهدای عشایر راه‌اندازی شد و آمار این شهدا در این سایت تهیه شده است.

در ادامه علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود پربرکت ۲۴۴۱ شهید گران‌قدر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: رویکرد سپاه و یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سپاه پاسداران توجه به محرومیت‌زدایی است و به تعبیر فرمانده کل سپاه پاسداران نیز می‌توان گفت همواره سپاه مکمل کار دولت‌ها است و هر زمان در هر زمینه‌ای سپاه و بسیج به کمک دولت‌ها شتافته‌اند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان افزود: اقدامات بسیار خوبی با همکاری و تعامل سپاه پاسداران با مجموعه‌ بسیج و سایر ادارات مانند کمیته امداد، بهزیستی منابع طبیعی، بنیاد مسکن و... در سطح چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی دو تا سه سال گذشته طی تفاهم‌نامه با کمیته امداد کار ساخت ۲۸۳ مسکن مددجویی آغاز شد که امروز این واحدها به بهره‌برداری می‌رسد همچنین امروز اختتامیه ۱۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی که شامل ساخت مسکن، راه، غسال‌خانه و... است برگزار می‌شود یکی دیگر از برنامه‌های امروز برگزاری آیین کلنگ‌زنی ۴۰۰ مسکن و همچنین ۱۵ کارگاه اشتغالزایی کوچک و زود بازده است چرا که اینگونه کارگاه‌ها نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارند برای مثال درحال حاضر در یکی از کارگاه‌هایی که به همت بسیج و با پشتیباتی سپاه پاسداران انجام شد حدود ۴۰ نیرو مشغول کار هستند.

اکبری عنوان کرد: امروز به یمن کریم اهل بیت برنامه توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد همچنین از ابتدای همه‌گیری کرونا ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش بسته‌های معیشتی اختصاص پیدا کرده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان اضافه کرد: همچنین امروز توزیع ۳۵۰ سری جهیزیه به کمک کمیته امداد چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود، تمامی اقدامات ذکر شده در راستای استقبال از کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری که تا پایان فصل بهار به میزبانی مردم چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد صورت می‌گیرند.

وی با اشاره به محرومیت مردم چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مردم این استان در تمامی مناطق حتی شهرها و مرکز شهر نیز محرومیت زیادی دارند و همین امر توجه ویژه به محرومیت زدایی در این استان را می‌طلبد چرا که مردم استان نیز امید زیادی به سپاه دارند و این موضوع در جلسات مردمی که در سپاه استان برگزار می‌شود قابل درک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری کمک مؤمنانه عشاير سازمان بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری محرومیت زدایی سپاه پاسداران هزار بسته ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری