Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:07:46 GMT

طریقه مصرف گرده گل برای کاربردهای مختلف + نحوه تهیه

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۰۷۸۰

پیش از آنکه سراغ طریقه مصرف گرده گل برویم، بهتر است توجه شما را به تعریف و مفهوم گرده زنبور عسل و یا اصطلاحاً، گرده گل جلب نمائیم. به طور کلی، گرده زنبور عسل به مخلوط متشکل از گرده گل، شهد گل، ترشحات زنبور عسل، آنزیم‌ها، عسل و موم اطلاق می‌گردد. گرده زنبور عسل معمولاً به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، پزشکان طب سنتی مصرف گرده گل را به عنوان یک غذای کامل به افراد توصیه می‌کنند. گرده گل شامل مواد مغذی اعم از آنزیم‌ها و کوآنزیم‌ها، اسید فولیک، بیوتین، تیامین، توکوفرول، پلی فنول‌ها، رنگدانه‌های کاروتنوئید و فیتواسترول‌ها می‌باشد.

خواص گرده گل

طریقه مصرف گرده گل بنا بر موارد مصرفی آن متفاوت است. در ابتدا شما باید بدانید که گرده گل را برای چه موردی مصرف خواهید کرد.

امروز گرده گل در قالب یک ماده غذایی ارزشمند و غنی قابل دسترس می‌باشد. با این حال، باید اطمینان حاصل شود که گرده زنبور عسل در شرایط کاملاً بهداشتی تهیه شده باشد.

بیشترین موارد مصرفی گرده گل شامل موارد ذیل می‌باشد:

آسم آرتریت آلرژی و حساسیت آکنه و جوش احساس خستگی و کمبود انرژی اضافه وزن و چاقی افت عملکرد ورزشی اگزمای پوستی پیری زودرس پوکی استخوان چربی خون بالا ضعف سیستم ایمنی بدن ضعف حافظه مشکل قلبی و عروقی طریقه مصرف گرده گل

در این بخش قصد داریم به انواع طریقه مصرف گرده گل در قالب ماده غذایی بپردازیم.

ماست میوه‌ای با گرده گل

ماست میوه‌ای با گرده گل به عنوان صبحانه یک وعده غذایی سالم و خوشمزه محسوب می‌گردد. در صورت آنکه صبح با احساس خواب آلودگی از خواب بیدار می‌شوید، گرده گل انرژی فوق العاده‌ای به شما خواهد بخشید. علاوه بر این، مصرف دو قاشق غذاخوری ماست حدود 5/1 خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

یک میوه را به دلخواه (ترجیحاً، انبه) خرد کنید. سپس، آن را به یک کاسه ماست یونانی اضافه نمائید. حال، حدود 10 گرم گرده گل و 75 گرم عسل را به کاسه بیافزائید. در صورت تمایل، مقدار اندکی برگ نعنای تازه هم روی ماست میوه‌ای بریزید.

سالاد میوه با گرده گل

طریقه مصرف گرده گل در قالب سالاد آسان است. سالاد میوه با گرده گل می‌تواند یک صبحانه، میان وعده و یا دسر دلپذیر باشد. سالاد پرتقال با گرده گل یک سالاد میوه بهاری شمرده می‌شود. دستورالعمل این سالاد از روی سالاد پرتقال مراکشی برداشته شده است. با این تفاوت که سالاد میوه بهاری ما عاری از هرگونه شکر افزودنی می‌باشد.

پرتقال سرشار از ویتامین ث است. افزودن گرده گل به پرتقال سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. علاوه بر این، گرده گل حاوی 8 نوع اسید آمینه ضروری برای بدن می‌باشد. بدن به طور طبیعی قادر به تولید این آمینو اسیدها نیست. بنابراین، این آمینو اسیدها باید از طریق رژیم غذایی تامین شوند.

قابل ذکر است که آمینو اسیدهای ضروری به عنوان بلوک‌های سازنده پروتئین مطرح می‌گردند.

پرتقال‌ها را آناناسی برش بدهید. یک قاشق غذاخوری آب پرتقال روی سالاد بریزید. سپس، یک قاشق غذاخوری گرده گل به سالادتان اضافه کنید.

طریقه مصرف گرده گل با پاپ کورن

بسیاری از کودکان پاپ کورن ساده را دوست ندارند. اما با این طریقه مصرف گرده گل فرزندانتان عاشق پاپ کورن خواهند شد!

یک فنجان پاپ کورن آماده شده را در یک کاسه بریزید. سپس، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خوراکی را در ظرف دیگری ذوب کنید. حال، روغن نارگیل خوراکی ذوب شده را روی ذرت‌های پف کرده بریزید. پس از این، لازم است که یک قاشق چایخوری گرده زنبور عسل را روی پاپ کورن بپاشید.

سرانجام، پاپ کورن را در کاسه خوب مخلوط کنید تا روغن نارگیل خوراکی و گرده زنبور عسل به طور یکنواختی جذب شوند.

ترافل انرژی زا با گرده گل

حاصل این طریقه مصرف گرده گل تعداد زیادی ترافل انرژی زا می‌باشد. ترافل انرژی زا متشکل از 125 گرم شکلات تلخ، 115 گرم عسل، 50 گرم پودر کاکائو، 25 گرم روغن نارگیل، 25 گرم آووکادو خرد شده، گرانول گرده زنبور عسل و کنجد به مقدار لازم می‌باشد.

ابتدا همه مواد فوق به جز کنجد را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا خمیر چسبناکی به دست بیاید. سپس، کنجد را اضافه کنید و دوباره مواد را با همدیگر مخلوط نمائید. حال، این مخلوط را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

پس از این، دست‌هایتان را خیس کنید و ترافل‌های کوچکی از خمیر تهیه نمائید. شما می‌توانید ترافل‌هایتان را با گرانول گرده زنبور عسل و یا پودر کاکائو تزئین کنید. ترافل‌ها را حدود یک ساعت در یخچال بگذارید و سپس، آن‌ها را به صورت سرد میل نمائید.

اسنک موز و کره بادام زمینی با گرده زنبور عسل

اسنک موز و کره بادام زمینی یک میان وعده آسان و لذیذ است.

برای تهیه این اسنک سالم و خوشمزه به یک عدد موز، یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده، یک قاشق چایخوری گرانول گرده گل نیاز خواهید داشت.

ابتدا موز را برش بدهید. سپس، کره بادام زمینی و روغن نارگیل ذوب شده را با همدیگر مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را در قیف بریزید و آن را روی موز پخش کنید. در نهایت، اسنک را با گرده گل تزئین کنید. این یک اسنک سالم، انرژی زا و روحیه بخش خواهد بود!

کافه لاته با گرده زنبور عسل

این طریقه مصرف گرده گل در قالب کافه لاته ممکن است عصر بهاری را بسیار دلپذیرتر کند. شما برای تهیه این کافه لاته خوش عطر و طعم به یک فنجان شیر نارگیل، 4/3 فنجان قهوه داغ، یک قاشق غذاخوری عسل و 4/1 قاشق غذاخوری گرده زنبور عسل نیاز خواهید داشت.

از یک سو، باید شیر نارگیل را داغ کنید. از سوی دیگر، باید قهوه آسیاب شده را آماده مصرف نمائید. حال، مقداری گرده گل را در ته فنجان بریزید و سپس، 3 قاشق غذاخوری قهوه داغ را در فنجان بریزید. قهوه را حسابی با گرده گل به هم بزنید تا گرده‌ها حل شوند. پس از این، عسل را به مخلوط ته فنجان اضافه کنید و باقی قهوه داغ شده را بریزید. در این مرحله، قهوه را در شیر نارگیل مخلوط کنید تا کافه لاته تهیه شود.

در نهایت، شما می‌توانید کافه لاته را با گرده گل تزئین نمائید.

طریقه مصرف گرده گل برای کودکان

برخی از پزشکان کشور لهستان و فرانسه به برنامه غذایی چند نفر از کودکان که از نظر جسمی ضعیف بودند، گرده گل (pollen) اضافه کردند. بعد از آن که یک دوره کوتاهی گرده گل مصرف کردند، در وضعیت جسمی این کودکان تقویت بالایی مشاهده شده و نتیجه آزمایش خونشان روند درمان سریع تری را نشان داد.

درباره نحوه مصرف گرده گل برای کودکان و اینکه از حداکثر خواص گرده گل استفاه کنید، متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه نصف قاشق غذا خوری گرده را برای کودکان ۲ تا ۶ ساله و ۱ قاشق غذاخوری برای افراد ۶ تا ۱۲ سال مصرف کنند. نوجوانان ۱۲ ساله و بالاتر می توانند روزانه ۲ قاشق غذاخوری مصرف کنند.

اگر فرزند شما برای اولین بار از گرده زنبور عسل استفاده می کند، به عنوان اولین وعده فقط یک یا دو عدد از آن را به او بدهید تا مطمئن شوید که به این غذای طبیعی حساسیت ندارد. اگر می دانید که کودک شما به عسل یا سایر محصولات زنبورعسل حساسیت دارد، بهتر است از تجویز گرده گل برای او خودداری کنید؛ زیرا ممکن است واکنش های ناخوشایندی رخ دهد. اگر بعد از اولین وعده، هیچ عارضه نامطلوب ظاهر نشد، می توانید به تدریج دوز را به یک قاشق غذاخوری گرده گل در روز افزایش دهید.

تهیه گرده گل با کیفیت

گرده گل موجود در فروشگاه آهوتا ترکیبی از بهترین گرده گل های برداشت شده از نقاط مختلف ایران است که دارای طیف رنگی مختلفی می باشند و هیچ گرده گل بی کیفیتی را نمی توان در آن یافت. در کل هرچه گرده گل بی کیفیت تر باشد ارزش آن نیز کمتر است و با قیمت این محصول رابطه مستقیمی دارد.

منابع:

https://www.miel-factory.com/en/blogs/blog/salade-dorange-au-pollen

https://ahoota.com/how-to-use-flower-pollen/

https://thehappyfoodie.co.uk/recipes/raw-chocolate-instant-energy-treats/

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی گرده گل یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی گرده زنبور عسل روغن نارگیل مخلوط کنید سالاد میوه گرده گل گرده گل کافه لاته انرژی زا پاپ کورن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی