Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برخورداری از یک سیر مطالعاتی از نیازها و ضرورت‌های جدی برای نسل جوان است، در این راستا خانواده‌ها باید کتبی را در اختیار فرزندان خود قرار دهند که به نیازهای جدی مادی و معنوی آنها پاسخ دهد.

محمدرضا جعفری روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی اظهار کرد: قدرت اندیشه وجه تمایز انسان با سایر موجودات است که خداوند از بدو خلقت به انسان عطا کرده است، تنها وسیله‌ای که انسان را در انسان شناسی و معرفت شناسی ارتقا می‌دهد، کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌تواند با انتخاب و انتشار کتب مناسب به رشد و پرورش تفکر جوانان جامعه کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه کتاب از سیر تکامل زندگی انسان غیرقابل حذف است، اضافه کرد: انتشار سیره بی‌بدیل زندگی ائمه و سیره رضوی امر مهمی است که جوانان را به اندیشه و توجه وامی‌دارد. سیره رضوی منبع غنی در حوزه مسائل اجتماعی است که به تمامی پرسش‌های جوانان پاسخ می‌دهد.

عباس خسروانی عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز در این آیین، با اشاره به رویکرد و عملکرد فرهنگی شورای ششم اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: متاسفانه فضای فرهنگی شهر اراک در وضعیت اسفناکی است، لذا تمام تلاش شورای شهر بر آن است که فعالیت‌های فرهنگی را گسترش داده و از هر حوزه و گروهی که در این حوزه فعالیت دارند، حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: نگاه شورای شهر اراک به مقوله کتاب نگاهی شرعی و تکلیفی است و معتقد است که کتاب باید در سبد فرهنگی خانوارها قرار بگیرد. 

خسروانی ضمن تاکید بر اینکه شهر اراک شهری فرهنگی است و به جهت تعلق داشتن بسیاری از دلیران و مشاهیر به این شهر و استان از سابقه فرهنگی قابل توجهی برخوردار است، اشاره کرد: نقش کتاب و مطالعه در پرورش فرهیختگان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه نیم درصد درآمد شهرداری متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی است، خاطر نشان کرد: تا پیش از روی کار آمدن شورای ششم وضعیت پرداخت درآمد کتابخانه‌ها نامطلوب بود، اما شورای اسلامی شهر اراک از ابتدا این مسئله را دنبال کرد و در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این نهاد پرداخت شد.

خسروانی گفت: شورای اسلامی شهر اراک از برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی کتاب، برگزاری جلسات نقد کتاب، ایجاد فضاهای جذاب کتابخوانی، تجهیز مراکز تجمع مردم و برگزاری مراسمات تجلیل از نویسندگان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتاب جشنواره رضوی استان مرکزی اسلامی شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟

برخی رسانه‌ها مدعی توهین به بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب درسی سیستم آموزشی در هندوستان شدند.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

tags # هند سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • دفاع جانانه یک پسر جوان از ۳ دختر در مقابل اراذل + ویدئو
  • پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان
  • (ویدئو) پرسپولیس مجبور است اینجا بیاید، ببازد و برود!
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید