Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرمت حصار شهر و آزادسازی حریم‌ها نیز در دستور کار میراث فرهنگی میبد است ؛ همچنین برای مرمت آسیاب تک سنگی ۱۰۰ میلیون تومان تامین اعتبار شده و هم اکنون در حال انجام است ، ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای مرمت کاروانسرای شاه عباسی تامین شده و در چند روز آینده عملیات مرمت شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  به بدنه سازی معابر پشت محله کوچُک اشاره کرد و گفت : این عملیات با تامین مصالح کار توسط میراث فرهنگی و با تامین نیروی کار بنایی از سوی شهرداری در حال انجام است ،  بدنه‌سازی و بهسازی معابر محله کنزی‌ها در محله بشنیغان و بقعه حافظ جمال رکن‌آباد نیز تامین اعتبار شده و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای مرمت بافت تاریخی شهر اختصاص یافته‌است.

رییس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی میبد گفت: مرمت خانه بلالی ثبت شده به شماره ۲۴۴۲۱ در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ایران نیز در خرداد ۱۴۰۰ شروع شد و اقداماتی شامل استحکام‌بخشی و دوخت و دوز حصار جنوبی این خانه با استفاده از مصالح سنتی (خشت) توسط نیروهای امانی اداره میراث فرهنگی و همچنین جمع آوری ریشه‌های درختان خشکیده و جمع آوری نخاله ها نیز در شروع کار انجام گردید.

وی همچنین احداث کارگاه صنایع دستی در محوطه اداره میراث فرهنگی که در حال انجام است ، مرمت خانه مختاری‌ها در بیده ، مرمت هشتی آسیاب حمام حسن آباد به صورت سنتی ، مرمت دربند خانه تاریخی دهقانی در محله مهرجرد میبد، اجرای طاق نما به صورت سنتی در مسیرگذر آسیاب تاریخی یخدان، مرمت اضطراری پیرنشین جبهه شرقی ساباط امامزاده سید صدرالدین قنبر و مرمت اضطراری کارانسرای میبد را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

ذوالفقاری در ادامه با بیان اینکه پروژه کف سازی و بدنه سازی مجاور نارین قلعه نیز با همکاری شهرداری به اتمام رسید اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی هم در سال ۱۴۰۰ بازدید از کارگاه‌های انفرادی صنایع دستی با حضور مسئولان فرمانداری با هدف حمایت و پشتیبانی از آنها ، معرفی هنرمندان صنایع دستی برای پرداخت کمک های بلاعوض و همکاری در برگزاری نمایشگاهها انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میراث فرهنگی با کمبود اعتبار و نیرو جهت ساماندهی پروژه‌های میراث فرهنگی در منطقه‌های تاریخی در سطح محله‌های شهر روبرو است ، تدابیری برای همکاری با تشکل‌های پای کار و نیز استفاده از پتانسیل خیرین و صنعت شهرستان اندیشیده شده‌است.

وسعت بافت تاریخی شهر میبد ۷۰۰ هکتار معادل یک سوم وسعت این شهر است و یکی از مناطق باستانی و تاریخی استان یزد محسوب می‌شود و مرکز این شهرستان ۱۰۷ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری میبد یزد کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری میبد یزد گردشگری میبد یزد کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند