Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@01:35:41 GMT

تذکرات نمایندگان به تیم اقتصادی دولت درباره گرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۲۲۴۵

تذکرات نمایندگان به تیم اقتصادی دولت درباره گرانی‌ها

سید البرز حسینی نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت گفت: افزایش قیمت‌ها به‌ویژه سونامی گرانی اقلام خوراکی اتفاقی است که در حال وقوع است و گویی کسی به فکر اقشار آسیب‌پذیر نیست.

وی افزود: تبعات منفی این افزایش روی دهک‌های کم‌درآمد جامعه وارد می‌شود و در عین حال یک کالا در مغازه‌ها با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌شود و لازم است تدبیری برای آن اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده خدابنده در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به افزایش نرخ اجاره‌بها گفت: بازار اجاره‌نشین‌ها رها شده است و 30 میلیون اجاره‌نشین در این بازار دچار مشکل هستند و مدیریت بازار اکنون مشخص نیست و هر کسی به هر میزان می‌خواهد اجاره را بالا می‌برد و مردم در این بخش به‌شدت در معرض خطر هستند.

*قیمت‌ها با وجود تداوم تخصیص ارز ترجیحی افزایش می‌یابد

در ادامه محمد علی‌پور نماینده ماکو در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: از سال‌ها قبل دولت به‌منظور حمایت از معیشت مرزنشینان از طریق کارت‌های پیله‌وری، سیاست‌های حمایتی خود را از حوزه انتخابیه اینجانب اجرایی می‌کرد.

نماینده ماکو افزود: هر سال حداقل 10 هزار نفر از مرزنشینان از طریق این کارت‌ها مورد حمایت قرار می‌گرفتند؛ از آنجا که بسیاری از صاحبان کارت‌های پیله‌وری خود تاجر نیستند و امکان تجارت ندارند به‌ازای دریافت 10 تا 15 میلیون تومان کارت‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌دادند اما متأسفانه پس از ترخیص کالاها از گمرک، سازمان امور مالیاتی مبالغ کلانی از 50 تا 150 میلیون تومان مالیات علاوه بر حقوق گمرکی از صاحبان این کارت‌ها مطالبه می‌کند.

نماینده ماکو ادامه داد: بیشترین صاحبان کارت‌های پیله‌وری مرزی به‌دلیل بدهی‌های مالیاتی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و سایر حساب‌های آنها مسدود شده است.

علی‌پور از دولت و سازمان امور مالیاتی خواست هیئت ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات صاحبان کارت‌های پیله‌وری به حوزه انتخابیه‌اش بفرستند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به مسئولان دولتی، بیان کرد: مجلس در قانون بودجه 1401 حدود 9 میلیارد دلار در اختیار دولت گذاشت تا اگر دولت خواست ارز ترجیحی را ادامه دهد و با برنامه‌ها و سیاست‌های جبرانی آن را مدیریت کند اما اکنون متأسفانه هم قیمت‌ها افزایش یافته است و هم اختصاص ارز ترجیحی ادامه دارد.

*ارائه آمارهای غلط به رئیس‌جمهور؛ علت گرانی‌های اخیر

همچنین مرتضی محمودوند نماینده خرم‌آباد در مجلس نیز در تذکری شفاهی گفت: اساتید حق‌التدریس جوان حتی برای گرفتن یک وام قرض‌الحسنه هویت ندارند، لذا از وزیر علوم درخواست می‌کنم هرچه زودتر این افراد را ساماندهی کند.

نماینده خرم‌آباد در بخش دیگری از تذکر خود درباره گرانی‌های افسارگسیخته اخیر اظهار کرد: با آمارهای غلطی که به رئیس جمهور می‌دهید به گرانی‌ها دامن می‌زنید و فقط دهک‌های پایین از این گرانی‌ها آسیب می‌بینند، چرا که افزایش قیمت مواد خوراکی به معیشت مردم آسیب می‌زند. همچنین موضوع گرانی خودرو نیز به جایی رسیده است که حضرت آقا شخصاً در این خصوص تذکر می‌دهند، چرا که طی یک سال گذشته 3 بار افزایش قیمت داشته است، این در حالی است که گرانی خودرو از سکه و ارز بیشتر در برهم‌زدن وضعیت اقتصادی کشور تأثیرگذار است، تا جایی که مردم دیگر نمی‌توانند حتی یک آپارتمان خیلی کوچک اجاره کنند.

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: نمایندگان مجلس گرانی ها قیمت اقلام خوراکی کارت های پیله وری گرانی ها کارت ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد

میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود.

برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست