Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه زندگی:‌ شاید برایتان جالب باشد که نسل جوان ما چه طور با اهل بیت علیه السلام ارتباط می‌گیرد. کسانی که وقتی پای حرف هایشان می‌نشینی گفتنی های زیادی دارند. به مناسبت میلاد فرخنده امام حسن مجتبی علیه السلام از شما خواستیم که از عنایت های ایشان در زندگی تان برایمان بگویید. خواندن این خرده روایت ها علاوه بر اینکه می‌تواند ما را با کرامت امام حسن مجتبی(ع) آشنا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری است در مسیری که در آن قدم برمی‌داریم.

پسرم را از کرم امام حسن دارم!

شش ماهه، پسر بزرگم را حامله بودم که درد شدید احساس کردم. ترسیدم. به دکتر مراجعه کردم. برایم سونوگرافی نوشت. جوابش که آمد نگرانی‌ام بیشتر شد. دکتر گفت بچه مشکل دارد. دوباره باید آزمایش می‌دادم. هر کاری گفتند انجام دادم. اما مشکل بچه مشخص نشد. کارم شده بود گریه و دعا. مثل همیشه رفتم در خانه اهل بیت (ع) و سلامتی پسرم را از خودشان خواستم. متوسل شدم به امام حسن مجتبی(ع) و از ایشان خواستم برای سلامتی فرزندم دعا کند. دو هفته بعد دکتر برایم دوباره سونوگرافی نوشت. جوابش آمد. بچه هیچ مشکلی نداشت. خداروشکر سالم سالم بود. به دنیا آمد. از قبل نیت کرده بودیم اسمش را بگذاریم محمد. از آن سال به بعد ولادت امام حسن(ع) قربانی می‌دهیم و سفره کرامت امام حسن(ع) پهن می‌کنیم. آقا‌محمد‌ِما الان ده سالشه و از کرامت آقا داریمش!

عمری است دخیل بسته ایم به ضریحی که نداری!

مهر ماه 1400  با اعضای گروه جهادی تصمیم گرفتیم برای بچه های مستضعف لوازم تحریر بخریم. خانواده های نیازمند را شناسایی کردیم و از آنها درباره سن و مقطع تحصیلی بچه ها پرسیدیم. بنرها را پخش کردیم و مدتی گذشت، اما واریزی نداشتیم و مبلغی هم جمع نشد. دو روز مانده بود تا زمانی که برای خرید وسایل مشخص کرده بودیم. یک شب خیلی دلم شکست. شروع کردم با آقا امام حسن(ع) درد و دل کردن. گفتم آقا جان شما کریمی! کمکم کن نگذار شرمنده بشوم. چشم خیلی از بچه ها به دست های ما است. منتظر هستند برایشان وسایل نو ببریم. نگذار دل‌شان بشکند آقا . باورم نمی‌شد در همان دو روزی که مانده بود. مبلغ خوبی جمع شد و توانستیم برای بچه ها خرید کنیم.

کربلایی شده به دست امام حسنم!

خیلی دلم می‌خواست بروم کربلا، اما شرایط اصلا برایم محیا نمی‌شد. یکی از سحر های ماه مبارک رمضان نامه ای برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نوشتم که آقا دل مان تنگ است برای کربلا! نامه را گذاشتم داخل کیفم. هر شب در محله مان به مناسبت میلاد امام حسن (ع)جشن بود. همان‌جا توسل کردم به امام حسن علیه السلام. دلم گرفته بود از کربلایی نشدنم. نامه را انداختم داخل ضریح حضرت شاه‌عبدالعظیم و گفتم انشالله با وساطت کریم اهل بیت(ع) به دست امام زمان می‌رسد و کربلایی می‌شوم! حالا روبه روی حرم حضرت علی علیه السلام نشسته ام و این متن را برایتان می‌نویسم.

سپردمت به امام حسن(ع)

سپرده بودمش به امام حسن(ع). یک انگشتر عقیق سبز برایش خریده بودم که رویش با خط خوش نوشته بود. جانم حسن! این انگشتر را هم من دوست داشتم و هم همسرم که همیشه در دستش بود. از خانه که بیرون می‌رفت و انگشترش را دست می‌کرد. خیالم راحت بود که امام حسن(ع) مراقبش است. صبح بود رفت سرکار هنوز ده دقیقه نشده بود که زنگ زد. صدایش می‌لرزید. ترسیدم. پرسیدم چی‌شده؟! گفت پام سُر خورده و از چند تا از پله های پل هوایی افتادم. با شدت خوردم به زمین ،اما هیچی ام نشد. امام حسن مراقبم بود تو سپرده بودیم به امام حسن درسته؟!

ما گداییم اگر آقا اوست!

ماه رمضان سال پیش بود. با همسرم هر شب می‌رفتیم حرم امام رضا(ع) و مراسم مناجات خوانی آقای کریمی. یک سال بود که منتظر بچه بودیم و نمی‌شد. یکی از شب ها آقای کریمی روضه امام حسن(ع) خواند. دلم میان روضه شکست و از آقا طلب فرزند کردم. بعد از مراسم همسرم گفت موافقی تولد امام حسن به نیت فرزند صالح و سالم نذری بدهیم؟! خوشحال شدم و موافقت کردم. روز ولادت از صبح مشغول به کار شدیم. دست تنها بودیم ،اما حس خوبی داشت و خستگی‌اش هم قشنگ بود. دو ماه بعد در کمال ناامیدی جواب آزمایش بارداری ام مثبت شد. باورم مان نمی‌شد. پسرم که به دنیا آمد اسمش را محسن گذاشتیم که همیشه به یاد مادرمان حضرت زهرا باشیم.

آقا ما را نطلبیدی؟!

هیئت محله‌ی‌مان جشن میلاد امام حسن علیه السلام برپا کرده بود. من ذوق رفتن داشتم و برنامه ریزی کرده بودم که حتما در جشن شرکت کنم، اما متوجه شدم فقط ویژه برادران است. دلم شکست. گفتم آقا ما را نطلبیدی؟! ما به جشن‌تان دعوت نشدیم؟ به مادرم گفتم مامان شما متوسل بشوید به مادر امام حسن جان بگویید که ما را هم به جشن میلاد پسرشان دعوت کنند. مادرم چشم هایش را بست و برای دلخوشی من گفت. مادرشان گفته که ما را هم می‌طلبد. یک ساعت بعد بنر هیئت محله مان را عوض کردند و مراسم با حضور خواهران بود. امام حسن(ع) خیلی زود ما را همراهی جشن شان کرد.

کوچه امام حسن مجتبی(ع)

چند وقت بود که دنبال خرید خانه بودیم، اما با مبلغی که داشتیم هیچ جایی نمی‌توانستیم خانه مناسب پیدا کنیم. نزدیک به ایام شهادت امام حسن علیه السلام بود. توسل کردیم به آقا و ازش کمک خواستیم. یک خانه خیلی مناسب پیدا کردیم که با مبلغی که داشتیم می‌شد خرید. باورمان نمی‌شد! جالب اینجاست که خانه‌ی ما در کوچه‌ای قرار دارد که به نام امام حسن مجتبی(ع) است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام حسن ولادت امام حسن کوچه حاجت معجزه امام حسن مجتبی ع علیه السلام امام حسن امام حسن ع بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه

به گزارش قدس آنلاین، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ حدود ۱۲۰ هزار تومان است. این یعنی قیمت هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۰۰۰ تومان تمام می شود. قیمت ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت یک شانه ۳۰ عددی این کالای پروتئینی پرمصرف، بسته به نوع بسته بندی آن بین ۸۹ تا ۹۳ هزار تومان است.

همچنین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تخم مرغ در بازه قیمتی ۹۵ تا ۱۱۸ هزار تومان بسته به برند و بسته بندی آن عرضه می‌شود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که تخم مرغ این روزها بازار آرامی را سپری می‌کند و بنا بر گفته کارشناسان این حوزه در نیمه اول سال با گرم‌تر شدن هوا مصرف تخم مرغ  کم می‌شود که طبیعتا قیمت‌ها با کاهش تقاضا قدری کاهشی می‌شود.

البته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران نیز چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که از دولت درخواست کردیم با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته این فعال بخش خصوصی قیمت تخم مرغ در مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده و این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه