Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@12:30:40 GMT

فارس من| احداث سد مارون ۲ حیات را در خوزستان نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۲۷۳۰

فارس من| احداث سد مارون ۲ حیات را در خوزستان نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«درخواست ممناعت از ساخت سد مارون2» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

محمد طلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: مطالبه مخالفت با احداث سد مارون 2  از سوی مردم یک مطالبه به حق  و مورد قبول است چرا که احداث این سد نه تنها زندگی مردم بلکه حیوانات، محیط زیست، نخیلات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در  منطقه را نیز نابود خواهد کرد.

وی افزود:  به منظور جلوگیری از ضرر و زیان گسترده احداث این سد، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان شهرستان‌های بهبهان و آغاجری، ماهشهر، امیدیه و شادگان با جدیت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس و سازمان محیط زیست پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه اکنون مبنای کار در بحث احداث سد مارون2 صورت گرفته است انجام یک کار کارشناسی علمی با توجه به تبعات زیست محیطی احداث سد و تاثیر آن بر اکوسیستم تالاب‌ها، است.

مظلومی با بیان اینکه تالاب شادگان زمانی به عنوان تالاب بین المللی و اکنون به دلیل خشکسالی به یکی از معضلات زیست محیطی و ایجاد گردوغبار تبدیل شده است، عنوان کرد: شرایط تالاب‌ها به نحوی شده است که مردم پیرامون خود و حتی استان را اذیت می‌کند.

وی با تاکید بر مطالبه عمومی در ممانعت از احداث سد مارن 2،  بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در گذشته و با توجه به نظر کارشناسان کاهش این نزولات در آینده، مطالبات مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی از حوزه استانی باید به ملی تبدیل شود تا مسوولان کشوری نگرانی مردم را درک کنند.

مظلومی با بیان اینکه طرح احداث سد پس از بررسی در وزارت نیرو، کمیسیون کشاورزی مجلس، سازمان محیط زیست مشخص پیوست زیست محیطی ندارد، گفت: در یکی از جلساتی که در خصوص ممانعت با احداث سد برگزار شد بر عدم داشتن ضمانت اجرایی سد نیز تاکید و الزام اساسی که برای این پروژه عمرانی صادر می‌شد تا کنون صادر نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از ساخت سد احداث سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جریان بازدید از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست بر خواهد گشت.

همچنین استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

کد خبر 6089984

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد