Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:32:55 GMT

پخش تصاویر شبکه باران HD شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۲۷۷۱

پخش تصاویر شبکه باران HD شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم بهره‌برداری رسمی فرایند پخش HD شبکه باران پیش از ظهر امروز به صورت ویدیوکنفرانس با حضور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیمای کشور و دختر شهید مدافع حرم حبیب روحی برگزار شد. 

رییس سازمان صداوسیمای کشور در این مراسم با بیان اینکه برخورداری شبکه باران از نعمت کیفیت برتر پخش تصاویر، اقدام ارزشمندی است، اظهار کرد: طبیعت زیبای گیلان اقتضای بهتر و زیباتر دیده شدن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیمان جبلی با اشاره به اینکه کیفیت محتوا نیز بسیار اهمیت دارد، افزود: باید با ارتقاء کیفیت در محتوای شبکه‌های مختلف نیز خدمت بهتری به هموطنان عزیز ارائه دهیم. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه پیش از این ۱۴ شبکه سراسری تلویزیونی کشورHDسازی شده بود، گفت: امروز همزمان شبکه‌های دو، قرآن، جام جم۱ و شبکه‌های استانی باران گیلان و سهند تبریز HDسازی شد. 

محمدباقر باقرزاده با اشاره به فرام شدن زیرساخت‌های لازم افزود: شبکه باران با پیگیری و جذب ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ملی از سال ۱۳۹۷ تا هم‌اکنون زیرساختهای لازم جهت HDسازی و بروزرسانی تجهیزات رسانه استانی را فراهم کرد. 

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی جهت HDسازی انجام شد، گفت: تکمیل و راه‌اندازی واحد سیار HD پنج دوربینه، راه اندازی استودیوهای تولید و پخش تلویزیونی HD، راه‌اندازی اتوماسیون تصویر HD، راه اندازی خط انتقال HD و تجهیزات آن ازجمله این اقدامات است. 

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با بیان اینکه پخش آزمایشی HD شبکه استانی باران (زمینی و ماهواره ای) در تاریخ ۱۸ آذر سال گذشته آغاز شد، تصریح کرد: همزمان پخش تصاویر HD شبکه باران روی ماهواره بدر با فرکانس ۱۲۳۲۲ با نرخ سرعت نمونه (سیمبل ریت) ۳۰۰۰۰ قرار گرفت و امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ نیز مصادف با ۱۵ رمضان و میلاد کریم اهل بیت (ع) پخش HD به طور رسمی آغاز شد. 

به گزارش فارس، در انتهای این مراسم با دستور پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی کیفیت پخش شبکه باران با کیفیت برتر (HD) روی آنتن قرار گرفت. 

استان گیلان جزو دو مرکز نخست استانی کشور در ایجاد چرخه کامل HD است که با بهره‌گیری از دانش‌فنی و مهندسی متخصصان بومی، حدود ۳۰ درصد از گیلان را پوشش می‌دهد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس رسانه ملی صدا و سیما شبکه باران رییس سازمان صداوسیما شبکه باران راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • برنامه پخش زنده امروز دوشنبه شبکه سه
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • رفت و برگشت باران بهاری به آسمان گیلان