Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در شرکت های دانش بنیان که شکل گیری و تولید محصول براساس نوآوری است، می توان محصولات رقابت ناپذیر تولید کرد.

دکتر محمد علی زلفی گل ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ در جریان تودیع و معارفه رییس دانشگاه تفرش اظهار کرد: امروز، روز بلوغ علمی دانشگاه تفرش است چراکه این دانشگاه با برخورداری از هیات امنا با وجاهت علمی و تجربی بسیار بالا و هیات ممیزه با حضور اساتید ممتاز از دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر، بوعلی همدان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، مستقل شد.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش با توجه به حضور بزرگانی در هیات امنا و هیات ممیزه باید تلاش بسیاری داشته باشند و کارنامه ای قوی از خود نشان دهند، گفت: اخذ مجوز ارتقا از هیات ممیزه جدید دانشگاه بسیار دشوار خواهد بود چراکه استانداردها در این هیات بالاست و باید قدردان این موقعیت بود.

زلفی گل تصریح کرد: اساتید و اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تفرش باید نشان دهند که شایسته این استقلال هستند. انتظارات بسیاری از این مجموعه علمی می رود و این امر وظایف اساتید دانشگاه را دوچندان می کند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین شهرستان تفرش برای توسعه دانشگاه تاکید کرد و گفت: امید است که ریاست جدید دانشگاه نقش کلیدی در وحدت سه منطقه تفرش، آشتیان و فراهان ایفا کند و در واقع انتظار می رود که دانشگاه تفرش به نماد وحدت این سه منطقه که مهد دانشمندان، تاریخ نگاران، سیاستمداران و ادبیان و ...است، تبدیل شود، این سه منطقه با وجود نداشتن صنایع خاص به دلیل عرضه سرمایه های انسانی و نمادین بزرگ به کشور بسیار شناخته شده هستند و امید است که این اتصال سه گانه احیا و حفظ شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبات امروز هیات امنای دانشگاه تفرش، افزود: بخشی از اراضی دانشگاه در اختیار پردیس فناوری قرار می گیرد و وزارت علوم در اولین فرصت مجوز پردیس را صادر می کند. در این خصوص حتما باید از مراکز نوآوری موفق همچون مرکز نوآوری دانشگاه شریف بازدید و از تجربیات آنها استفاده شود و با توجه به علاقمندی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بستر و پتانسیل موجود در اطراف دانشگاه تفرش، می توان مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان را در این شهرستان توسعه بخشید که قطعا این امر مهاجرت معکوس را رقم می زند.

زلفی گل بیان کرد: در شرکت های دانش بنیان که شکل گیری و تولید محصول براساس نوآوری است، می توان محصولات رقابت ناپذیر تولید کرد چراکه به کمک نوآوری محصولی تولید می شود که دانش آن در اختیار دیگران نیست و اقدامی منحصر به فرد شکل می گیرد و بازار در اختیار تولیدکنندگان این محصول قرار می گیرد، البته در کشور قانون مالکیت فکری وجود ندارد که این امر می تواند ذبح نوآوری و خلاقیت را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی وزير علوم دانش بنیان تفرش استانی شهرستانها دانشگاه دانشگاه تفرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است