Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@23:30:49 GMT

اخلاق در قول و قلم بستر اصلی فضای مجازی و رسانه است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۴۰۲۲

اخلاق در قول و قلم بستر اصلی فضای مجازی و رسانه است

سردار بهمن ریحانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اخلاق و دیانت در قلم را بسیار مورد تاکید قرار داده اند، گفت: اخلاق در قول و قلم بستر اصلی فضای مجازی و رسانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، امروز یکشنبه آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان کرمانشاه با معرفی و تجلیل از برترین‌ها در سالن شهید «قهاری» مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد هادی صحرایی در این مراسم هدف از برگزاری جشنواره ابوذر را توانمندسازی جامعه رسانه‌ای استان در مبارزه با جنگ نرم عنوان کرد و اظهار داشت: بنا داشتیم این برنامه را زودتر برگزار کنیم اما به خاطر حفظ سلامتی مردم در زمان بیماری آن را به تعویق انداختیم.

رییس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب در فتنه ها و از سال ها قبل بر آن تاکید دارند توجه به فضای مجازی است.

وی گفت: امروز در دوران حساسی هستیم و اگر جهاد تبیین را به درستی تبیین نکنیم کاری از پیش نخواهیم برد لذا باید بر جهاد تبیین تمرکز کنیم.

صحرایی خاطر نشان کرد: مسئولین ارشد استان باید حتما یک تیم مشاوره رسانه ای قوی انتخاب کنند چرا که امروز دیگر فرصت خطا کردن نداریم.

وی اظهار داشت: جشنواره ابوذر در قالب ۱۴ موضوع و ۱۱ قالب «خبر، مصاحبه، یادداشت، گزارش، مستند کوتاه، کلیپ و فیلم، عکس، کاریکاتور، موشن‌گرافی و اینفوگرامی» برگزار شد.

وی بیان داشت: در مجموع ۶۰۴ اثر در مجموع به این جشنواره ارسال شد که پنج تن از داوران که خود از خبرنگاران نامدار رسانه استان هستند کار داوری این دوره را برعهده داشتند.

گفتنی است در این جشنواره فرزاد نویدی در بخش مصاحبه رتبه اول، فاطمه خورشیدی نیا از خبرگزاری فارس مقام دوم را کسب کردند.

 

در بخش گزارش نیز زهرا مرادی مقام اول و سامان رحمتیان در بخش رتبه دوم و محبوبه علی آقایی از خبرگزاری ایسنا مقام سوم را کسب کردند.

در بخش گزارش تصویری محمدهادی دزفولی زاده و پریسا پانیاز از صدا و سیما و سمیه داردرفشی از باشگاه خبرنگاران به ترتیب مقام های اول تا سوم این جشنواره را کسب کردند و همچنین در بخش ویژه این جشنواره از مدیرمسئول نشریه اتفاق کرمانشاه و هفته نامه رازآور هم تجلیل و قدردانی شد.

در بخش کاریکاتور معصومه بهمنی و علیرضا بهمنی مقام اول و دوم را کسب کردند و در بخش عکس هم حمید عزیزی و سیمین توحیدی زاده مقام اول و دوم را به خود اختصاص دادند و در این ۲ بخش هیات داوران هیچ اثری را به عنوان رتبه سوم معرفی نکرد.


اخلاق در قول و قلم بستر اصلی فضای مجازی و رسانه است

 

به گزارش مرصادنیوز، سردار بهمن ریحانی امروز یکشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالم شهید قهاری مجتمع فرهنگی رفاهی بعثت کرمانشاه برگزار شد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن محتبی(ع)، اظهار داشت: در فرهنگ و اعتقادات ما هر عملی که در مواجهه با دشمن بر اساس فکر و اعتقاد و با کوشش و جدیت انجام بگیرد جهاد نام دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: برخی از جهاد ها واجب هستند و اگر شخصی حتی سهوا از انجام آن سرباز بزند به لحاظ شرعی باید پاسخگو باشد.

وی خاطر نشان کرد: جهاد انواع مختلفی دارد از جهاد در جبهه جنگ گرفته تا جهاد اقتصادی، فرهنگی، مذهبی سیاسی و ... که اثرهای بسیاری برای آنها تبیین شده است.

سردار ریحانی بیان داشت: در طول تاریخ نهضتهایی که تبیین را به درستی انجام ندادند یا اثر گذار نبوده یا به نتیجه نرسیدند و یا سریع به زوال رفتند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عناصر ماندگاری و مانایی جریان انقلاب قدرت تبیین و اغنا سازی است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: نهضت امام عظیم الشأن با عنصر و قدرت اغناء سازی و تبیین شکل گرفته و جنگ مسلحانه را برای انقلاب قبول نداشت و به هیچ وجه از آن استفاده نکرد و با همین قدرت تبیین، انقلاب را در مقابل رژیم ستمشاهی به پیروزی رساند.

وی مقاومت و صبر را مهمترین عناصر جهاد تبیین عنوان و خاطر نشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود که بر اساس جهاد تبیین و بر اساس دو عنصر مقاومت و صبر شکل گرفت.

سردار ریحانی افزود: اگر امروز برابر توطئه ها و فتنه ها و نقشه های شوم دشمنان سربلند هستیم به خاطر همین جهاد تبیین و روشنگری است.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب امروز حیات جهادی را بر اساس دو عنصر مقاومت و تبیین می شناسد و بسیار زیبا اشاره فرمود که مبارزه بدون روشنگری و تبیین محل ارتجاع است و برعکس اگر روشنگری بدون مبارزه باشد خشک و بی‌روح است لذا این دو مهم مکمل همدیگر هستند.

سردار ریحانی اظهار داشت: اساس کار دین اسلام نیز تبیین است و پیامبران بر اساس همین امر عمل کردند و اگر جهاد تبیین نبود امروز از حادثه عاشورا چیزی به جا نمی ماند.

وی با اشاره به فتنه هایی که در دهه های اخیر در کشور به وجود آمد، ادامه داد: عمل کردن در زمان بسیار مهم است چنانچه در بسیاری از فتنه‌ها بزرگانی پس از حادثه سخنانی داشتند و روشنگری کردند اما در زمان خود آنطور که باید عمل نکردند و این بسیار امر مهمی است.

سردار ریحانی بیان داشت: سبک زندگی، خط امام، عدالت‌خواهی، مذاکره با آمریکا، حق هسته‌ای، تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، انقلابی‌گری روحیه جهادی، هویت ملی، حفظ قدرت موشکی، مباحث علمی، حقوق زن و ... واقعیت‌ها و بسترهای روشنگری در مقابل تهاجم دشمن هستند.

وی اذعان داشت: در این شرایط اخیر کشور مقام معظم رهبری برای عموم مردم به خصوص جامعه خاص و نخبه مطالباتی داشتند و بر لین اساس رسانه‌ها مسئولیت سنگینی در راستای جهاد تبیین و مطالبات مقام معظم رهبری دارند.

سردار ریحانی گفت: مسیر پیروزی مسلمانان یا با مجاهدت قول و قلم عالمان و یا با شمشیر مجاهدان بوده است لذا یکی از جهادها، جهاد فکری است چون دشمن امروز به دنبال غفلت و انحرافات فکری پیش می‌رود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: حذف فیزیکی تکفیری‌ها کار ساده‌ای است اما تسلط بر بستر انحرافی این جریان مهمتر از حذف فیزیکی آنها است.

وی بیان داشت: امروز اگر برای روشنگری و روشنفکری قدمی برداشته شود جهاد است و این مسئولیت خطیر بر عهده جامعه رسانه است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: دشمن در این جنگ نرم به دنبال این است که زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع کند و حقایق عالم را وارونه جلوه دهد و این دو راهبرد دشمن در این فضای رسانه در حال شکل گرفتن است.

وی گفت: صاحبان قول و قلم باید دو امر مهم را مد نظر داشته باشند همانطور که مقام معظم رهبری فرمود و اخلاق و دیانت در قلم بسیار توجه داشته باشند و از شایعه ساختن و آبروی دیگران را بردن حذر کنند.

سردار ریحانی تصریح کرد: اخلاق در قول و قلم بستر اصلی فضای مجازی و رسانه است.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان به دنبال بی هویت کردن اساس انقلاب و دین هستند و در فضای مجازی به این منظور هزینه ها کرده‌اند لذا مسئولیت ما بسیار سنگین است البته به حمد خدا بر این فتنه نیز پیروز خواهیم شد و شک نکنید آینده، موفقیت، عزت و سربلندی از آن ماست.

 

قدم به قدم انقلاب نیاز به تبیین برای آیندگان دارد

به گزارش مرصادنیوز ، آیت‌الله مصطفی علما امروز در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر که در مجتمع بعثت برگزار شد، اظهار داشت: ۳۰ سال پیش از سوی مقام معظم رهبری طرح مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی مطرح شد و عده ای به این منظور کمیسیونی تشکیل دادند اما رهبر فرمود این کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: امروز می بینیم همان بیانات خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در آیات قرآن خداوند به قلم قسم خورده است و امام راحل نیز در اهمیت این موضوع فرمود تفنگ ها باید به قلم تبدیل شوند و این موارد نشان دهنده اهمیت قلم در چنین شرایطی است.

آیت الله علما گفت: امام با توکل به خدا و داشتن یک قلم و یک کاغذ قیام کرد و توانست با آنچه که بر روی کاغذ پیاده کرد دنیا بر او حساب باز کند.

وی با اشاره به اینکه تبعید ابوذر بر پایه بیان حقایق بود، اظهار داشت: بر همین اساس مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند و رسانه‌ها نیز باید روشنگری کنند و انقلاب و قبل از آن را تبیین کنند.

آیت الله علما گفت: امام از برخورد مسلحانه مردم را منع کرد و بواسطه اینکه به روشنگری و بیدار کردن مردم پرداخت، تبعید شد.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: امروز معصومین، امام(ره) و مقام معظم رهبری از ما تبیین را می‌خواهند و هر کس به سهم خود باید جهاد تبیین را به جا آورد و حقایق انقلاب را تبیین کند.

آیت الله علما اظهار داشت: اگر امروز در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و جشنواره ابوذر گرد هم جمع شده ایم بخاطر اثرات جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: امروز دشمن از جهاد تبیین، بیان حقایق انقلاب و روشنگری مردم هراس دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: اینکه مقام معظم رهبری اصرار بر جهاد تبیین دارد به خاطر این است که نتایج آن را دیده و بر آن واقف است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند دولت و ملت باید متکی به خود باشند چرا که همواره شاهد هستیم که اگر مردم و نیروهای مسلح متکی به خود نبودند امروز این اقتدار را نداشتیم.

آیت الله علما گفت: بخش عمده‌ای از جهاد تبیین به قبل از انقلاب بر می گردد لذا باید اتفاقات قبل از انقلاب را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم و برای آنها بازگو کنیم که همین استان قبل از انقلاب جولانگاه آمریکایی‌ها بود اما امروز اقتدار ایران به جایی رسیده که ایران در یک طرف میز قرار دارد و در طرف دیگر آمریکا نشسته است.

وی گفت: قدم به قدم انقلاب نیاز به تبیین برای آیندگان دارد.

آیت الله علما اظهار داشت: کار رهبری هدایت و راهبری است و این ما هستیم که باید به دنبال اجرای فرامین رهبری باشیم و در راستای آن حرکت کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم ص مقام معظم رهبری جشنواره ابوذر آیت الله علما خاطر نشان سردار ریحانی کسب کردند جهاد تبیین برگزار شد رسانه ای بر اساس فتنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود