Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج برشمردن مشکلات استان کهگیلویه و بویر احمد ساده و آسان نیست برخی مشکلات به قدری بزرگ و دردسر ساز هستند که نیاز است برای رفع آن ها قبل از رسیدگی به سایر مشکلات اقدام کرد.

در یک حالت کلی اگر از آماده نبودن زیرساخت ها در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه اقتصادی، عمرانی، تولیدی، فرهنگی، همچنین آتش سوزی جنگل‌ها، شکل و شمایل نامناسب و گاها زشت شهرها، مبلمان ضعیف شهری، مشکل بزرگ بی‌آبی، زیرساخت های ضعیف ورزشی، فضاهای ناکافی و تقریباً صفر فرهنگی در روستاها، راه‌های نامناسب روستایی، بیکاری مفرط جوانان شهری و روستایی و مشکلات حاشیه نشینی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..... به عنوان مشکلات اصلی استان یاد کنیم، اکنون دو مشکل اساسی وجود دارد که می بایست مسئولان استانی هرچه سریعتر به فکر رفع آنها باشند.

آن گونه که مسئولان حوزه ترافیکی اعلام می‌کنند درصد تلفات جاده‌ای در محورهای استان بالا رفته و هر سال شاهد از دست رفتن تعداد زیادی از هم استانی‌ها و هم وطنان در جاده‌های استان هستیم.

محور یاسوج به اصفهان به تنهایی درصد بسیار بالایی از تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و بیشترین تصادفات منجر به فوت علاوه بر خطای انسانی ناشی از نقاط حادثه خیز جاده‌ای است که باید فکری به حال آن کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی در کشور است که یک متر آزاد راه ندارد و بیشتر محورهای آن دو طرفه است جاده هایی مثل یاسوج- اصفهان که بخش اعظمی از کار آن انجام شده تنها به واسطه نداشتن گاردریل و جدا کننده هر روز و هر هفته جان تعداد بسیاری را می‌گیرد.

نقاط حادثه خیز جاده ای در اکثر مناطق استان و در محورهای مختلف پراکنده است که اگر برای آن کاری صورت نگیرد شاهد تلفات بیشتر و جان دادن مسافران و عابران در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

پلیس در سال‌های اخیر هر چه فریاد زده مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و درخواست های آنها برای رفع نقاط حادثه خیز همچنان روی کاغذ مانده است.

زمستان امسال بود که به دلیل عبور چشمه از زیر آسفالت محور یاسوج به شیراز حدفاصل روستای گنجگان و به دلیل لغزندگی و یخ زدگی در یک مورد 5 نفر عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند که باید از مسئولان متولی پرسید چه کسی پاسخگوی از دست رفتن جان یک خانواده خواهد بود؟!.

یکی دیگر از مشکلات کنونی که استان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و به قول یکی از اعضای شورای برنامه‌ریزی از بحران آتش‌سوزی‌ها هم خیلی حادتر شده خشکیدن جنگل‌های بلوط بر اثر یک آفت است.

آفت پروانه برگخوار سفید بلوط به جان جنگل های استان و درختان بلوط افتاده و یکی پس از دیگری در حال خشک شدن هستند.

طبق گفته رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت در صورت عدم کنترل این آفت ۴۰ درصد جنگل‌های بلوط شهرستان در معرض این خسارت بزرگ قرار دارد.

در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به این دو مشکل بزرگ اشاره شد که استاندار از اعتبارات ۱۵۰ میلیارد تومانی برای رفع نقاط حادثه خیز خبرداد و تاکید کرد و هشدار داد که مسئولان اجازه ندهند حتی یک ریال از این اعتبارات برگشت خورده و باید همه آن را جذب کنند چرا که دیگر نباید شاهده تصادفات خون بار جاده‌ای در محورهای استان باشیم.

اما در خصوص آفت درختان بلوط مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۵۳ هزار هکتار از جنگل‌های استان در معرض این آفت قرار دارند که ۲۰ هزار هکتار آن در شهرستان باشت است و برای رفع این مشکل به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده تا محلول پاشی در مناطق مختلف صورت گیرد.

حکمتیان می‌گوید علاوه بر جنگل‌های باشت جنگل‌های شهرستان کهگیلویه و همچنین جنگل‌های بویراحمد نیز در معرض این آفت قرار دارند.

جاودان خرد مدیرکل محیط زیست به کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از گسترش این آفت در جنگل‌های حوزه محیط زیست خبر داد که باید اعتبار لازم برای مبارزه با آن در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، حال با این دو مشکل بزرگی که در استان وجود دارد باید مسئولان استانی هرچه بیشتر به فکر جان انسانها و همچنین حفظ جنگل‌های بلوط باشند چرا که مهمتر از جان انسان و همچنین میراث بزرگ طبیعی کهگیلویه و بویر احمد یا همان درختان بلوط در این استان نداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: 2 مشکل بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد خبرگزاری فارس بلوط نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد نقاط حادثه خیز مشکل بزرگ برای رفع جاده ای جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،منصوری در بازدید از سد بند خاکی کوهبرد کهگیلویه گفت: با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تامین منابع مالی روند عملیات اجرایی آنها تسریع داده می‌شود. وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح‌های مهم در رفع تنش ابی منطقه دانست و گفت: درصد پیشرفت کاری این طرح به ۶۵ درصد رسیده است. منصوری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تامین آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ نیاز است که با برنامه ریزی لازم تامین خواهد شد که با بهره برداری از این طرح علاوه بر رفع تنش آبی زمینه توسعه کشاورزی در این مناطق فراهم می شود.  طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شد. در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد. طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد. برای تسریع در روند اجرایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق امسال اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد