Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی خضریان درباره نشست روز یکشنبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: رسیدگی به شکایت عده کثیری از داوطلبان و دانشجویان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دستور کار امروز کمیسیون قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: این شکایت مبنی بر عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون دوباره پس از اعلام قبولی و ثبت نام و تحصیل در دانشگاه است که طی جلسات متعددی با حضور مسوولان مرتبط از جمله رئیس سازمان سنجش در کمیسیون صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس افزود با اشاره به شکایات متعددی از سوی داوطلبان و دانشجویان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ورودی به دانشگاه‌ها  به کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این شکایات حکایت از آن داشت که سازمان سنجش به برخی از دانشجویان اعلام کرده براساس ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری و نظر به ابهام در پرونده علمی آزمون سراسری ایشان، همچنین با توجه به بررسی‌های فنی و آماری مبنی بر تفاوت قابل توجه بین سوابق تحصیلی و آزمونی یا مشابهت غیرمتعارف پاسخنامه امتحانی و پاسخنامه متقاضی دیگر با بررسی‌ها در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات، مقرر شد از آنها در چند تخصص آزمون مجدد گرفته شود.

وی تصریح کرد: به دنبال این موضوع و با استناد به قانون این شکایات و اعتراضات از چند منظر مطرح شده بود؛ اول اینکه داوطلبان پذیرفته شده در حال تحصیل در دانشگاه بوده و از فضای علمی و رقابت های کنکور فاصله گرفته بودند و از طرفی در برخی موارد دو سال از تاریخ آزمون آنها گذشته بود، ضمن اینکه نسبت به برداشت ناصحیح سازمان سنجش نیز قانون مذکور نکاتی را مطرح کرده است.

خضریان خاطرنشان کرد: با عنایت به کثرت شکایات واصله و وصول شکایات متعدد دیگر از سوی نمایندگان ملت در همین موضوع، کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به طرز کار غلط دستگاه‌های مختلف در قوای سه گانه، رسیدگی به موضوع را با قید فوریت در دستور کار قرار داد و پس از جلسات مختلف و کارشناسی و طی مراحل بررسی و نظارت گزارش آن را برای قرائت به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

برچسب‌ها آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی علی خضریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی علی خضریان کمیسیون اصل ۹۰ سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری

رئیس کل دادگستری استان مازندران از بررسی ۵۳ فقره پرونده در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی این استان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ملاقات مردمی در این هفته با حضور مسئولان قضائی اظهار کرد: در این ملاقات و دیدار مردمی ۵۳ مورد از پرونده متقاضیان در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید مورد بررسی و پاسخ داده شد.

وی افزود: این پرونده‌ها در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضائی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مدنظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی با تاکید بر اینکه این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصاً وارد میدان شده است و این موضوع افزایش رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه را به همراه دارد.

کد خبر 749716

دیگر خبرها

  • پلمب یک مشاور املاک به دلیل نداشتن پروانه کسب
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • یک مشاور املاک در کرمانشاه پلمب شد
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد