Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان پروین گفت: پارسال ۳۷۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند که این افراد بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، پژمان پروین مدیرکل زندان‌های خوزستان در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان زن سرپرست خانوار جرایم مالی غیرعمد که به مناسبت سالروز میلاد امام حسن (ع) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پارسال ۳۷۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند که این افراد بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به فرآیند پرداخت بدهی این زندانیان، افزود: یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال از طریق اعسار، ۶۳ میلیارد ریال نقدینگی مددجوها، ۱۶ میلیارد ریال از صندوق بیمه، ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل جمع آوری کمک خیران در ستاد دیه برای پرداخت بدهی تامین شد.   مدیرکل زندان‌های خوزستان با تقدیر از شاکیان این زندانیان به خاطر گذشت بدهی، گفت: شاکیان مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال از بدهی این زندانیان را گذشت کردند.   پروین اضافه کرد: هم اکنون ۳۰۱ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی چهار هزار میلیارد ریال در زندان هستند و با همین فرآیند می‌توان با جمع آوری ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال آنها را آزاد کرد.   وی ادامه داد: ۱۳ نفر از این مددجویان زن هستند که هم اکنون در بند نسوان دوره محکومیت خود را تحمل می‌کنند که ۶ نفر از آنها بدهی سنگینی دارند اما بدهی هفت نفرشان معادل ۳۰ میلیارد ریال است که شاکیان ۱۵ میلیارد ریال از آن را گذشت کرده‌اند.    مدیرکل زندان‌های خوزستان تاکید کرد: در صورت جمع آوری ۱۵میلیارد ریال می‌توان هفت نفر از زنان زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد و تا پایان ماه مبارک رمضان به آغوش خانواده بازگرداند.   پروین افزود: اینکه زنان به جای سکانداری خانواده در زندان باشند، ناراحت کننده است، اگر چه این افراد در محیط زندان نیز به کارهایی همچون خیاطی و صنایع دستی مشغول هستند و کسب درآمد می‌کنند اما همینکه از خانواده و فرزندان دور هستند مشکلاتی برای خانواده و جامعه ایجاد می‌کند.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این آیین با اشاره به فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی ماه مبارک رمضان برای کمک به همنوعان، گفت: کمک به زندانیان و خانواده‌های نیازمند بخشی از فرهنگ غنی اسلامی و مکتب امام علی (ع) است که در کشور ما رواج دارد.   رضا نجاتی افزود: خوزستان یکی از استان‌های پیشگام در رسیدگی به خانواده‌های نیازمند و زندانیان جرایم غیرعمد است و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این استان صورت گرفته است.   وی اهمیت کمک به افراد در بند به ویژه زنان زندانی را یادآور شد و بیان کرد: اگر زنان به ویژه مادران و همسران در زندان باشند، جامعه عواقب خوبی نخواهد داشت.   نجاتی، همچنین بر اطلاع رسانی پویش کمک به زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد و افزود: خانواده‌های بسیاری ممکن است علاقمند به مشارکت در این امر خیر بوده اما از برگزاری چنین آیین‌هایی بی‌خبر باشند.   بر اساس این گزارش، جشن گلریزان زنان زندانی سرپرست خانوار جرایم مالی غیرعمد با همکاری اداره کل امور زنان استانداری خوزستان، ستاد دیه استان، بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.   ستاد دیه استان شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ و شماره حساب کارت مجازی بانک انصار ۶۲۷۳۸۱۱۰۴۳۸۲۲۵۶۵ و شماره حسات کارت مجازی بانک تجارت ۶۲۷۳۵۳۹۹۹۱۶۶۷۷۶۸ را برای مشارکت خیران در این گلریزان اعلام کرده است.   انتهای پیام/  

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: زندانی جرایم غیرعمد میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، باهدف کاهش جمعیت کیفری و به منظور تحقق برنامه‌های عملیاتی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه دیدار با زندانیان، به بررسی و رفع مشکلات ۱۵ مددجوی زندان سپیدار اهواز پرداختند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه هفتگی دیدار با زندانیان ضمن گفتگو با ۱۵ مددجو آقا و خانم زندان سپیدار اهواز، مسائل و مشکلات مطرح شده را استماع و برای پیگیری و رفع آنها دستورات لازم را صادر کردند.
 
در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، یکی از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این معاونت در سال ۱۴۰۳ را حضور در زندان‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌های عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری، رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم و مؤثر توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته، گسترش شعب تخصصی شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و راه اندازی کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان می‌باشد که در آزادی تعداد زیادی از زندانیان ثمرات و نتایج بسیاری خوبی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: اگر ما بتوانیم شرایط بخشش یک نفر را فراهم کنیم در ظاهر یک انسان را نجات و در واقع یک خانواده و در سطح کلان‌تر یک جامعه را نجات داده‌ایم که اثرات بسیار ماندگاری دارد.

 این مقام قضایی در ادامه بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به ویژه فعال سازی شورای‌های حل اختلاف را بر گسترش صلح و سازش بین مردم به منظور استمرار رویکرد حبس زدایی و جلوگیری از ورود افراد به زندان در موارد غیر ضروری را خواستار شد.

احمد رضا آزاده رئیس زندان سپیدار اهواز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد اثرگذار معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در کاهش جمعیت زندانیان استان و پیگیری مشکلات آنان، بر لزوم گسترش همکاری و تعامل سازنده سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه تاکید کرد و بیان داشت: قطعاً بازدید از زندان و دیدار با مددجویان ثمرات بسیاری خواهد داشت و زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری