Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی عصر یکشنبه در آیین پایانی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان سمنان گفت: کتاب و کتابخوانی در دوران کنونی رفته رفته مظلوم و مهجور شد و تراز کتابخوانی در کشور پایین است.

وی افزود: اخیرا رسانه‌ها و فضای مجازی کمی کتاب را از انزوا خارج کردند و وجود کتاب‌های دیجیتال نیز معضل سنگینی و قیمت بالای کتاب را تا حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطیعی تصریح کرد: در شرایطی که انس با کتاب و کتابخوانی کم شده و خرید کتاب در سبد خانوار قرار ندارد، برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره کتابخوانی رضوی یک قدم رو به جلو است.

وی خاطر نشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) در روایتی بر تفکر در غذای روح تاکید می‌کنند و بر همین اساس، انتخاب کتاب نیز بسیار مهم است‌ زیرا خواندن یک کتاب می‌تواند سرنوشت انسان را تغییر دهد.

ترویج کتابخوانی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: ترویج کتابخوانی به عنوان یکی از عناصر سبک زندگی ایرانی اسلامی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد. 

احمد ریواده با قدردانی از استقبال ۳۲ هزار نفری از این جشنواره، کتاب را پیام آور زندگی دانست و گفت: یکی از رفتارهای جامعه مهدوی، مطالعه کتاب و فرهنگ کتابخوانی است. 

وی با بیان اینکه کتاب به عنوان یک محصول فرهنگی باید در سبد اصلی خانوار استان سمنان وجود داشته باشد، ادامه داد: مبدا پیشرفت و جهش علمی فرهنگی در تاریخ کشورها، مطالعه کتاب است و در آغاز تمدن اسلامی نیز کتاب جایگاه مهمی دارد. 

ریواده بیان کرد: با همت اصحاب فرهنگ، جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین رویداد کتابخوانی مورد توجه قرار گرفت و امید است هر دوره بهتر از گذشته ادامه یابد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در آغاز قرن جدید و سالی با مضمون دانش بنیان، امید است از ظرفیت دانایی و دانش مردم استان سمنان استفاده کنیم.

برچسب‌ها سمنان مرتضی مطیعی کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مرتضی مطیعی کتاب سمنان مرتضی مطیعی کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با تبریک روز شوراها، اظهار کرد: شوراها به عنوان یک پارلمان مردمی در دل مردم و زبان گویای مردم هستند. همه مسؤولان و ارکان باید به شوراها ایمان داشته باشند و به عنوان یک بازو نگاه کنند چراکه احترام به شوراها احترام و توجه به مردم است.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: خلیج همیشه و تا ابد فارس هویت تاریخی ایران اسلامی است و اسناد کهن تاریخ و جغرافیا مزین به نام زیبای خلیج فارس است.

امام جمعه جم با تاکید بر اهمیت مبارزه فساد اضافه کرد: فرمان‌های مقام معظم رهبری احکام الهی ولایی و مدیریتی است به ویژه فرمان مبارزه با فساد که دکترین انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و مبارزه با فساد اصل مهم مدیریتی انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود و برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد به جا است که باید اقدام شود.

توجه به خواسته‌های منطقی کارگران

محمدی با بیان اینکه توجه به خواسته‌های منطقی کارگران امری مهم است تاکید کرد: هوشیاری و تأثیرناپذیری کارگران از تحریکات بیگانگان، جهاد بزرگ جامعه کارگری بسیار مهم است

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال برای همه افزود: در شرکت‌های مستقر در شهرستان نیرو جذب شده است ولی متأسفانه میزان جذب از جوانان شهرستان یا صفر یا قریب به صفر است. ای کاش جوانان منطقه یا استان جذب شده بودند اداره کار و تعاون ورود کنند.

امام جمعه جم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری شهید جهاد تبیین گفت: هرچه روشنایی و دانایی داریم از معلمان است. نیاز مبرم به مطهری‌های گام دوم انقلاب معلم تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی با اشاره به چالش تحمیلی حجاب اضافه کرد: دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند.

کد خبر 6089101

دیگر خبرها

  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است