Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان از سه ظرفیت ممتاز مرز زمینی، ریلی و دریایی برخوردار است، ایجاد منطقه آزاد تجاری و استفاده از زیرساخت های موجود را آرزوی دیرینه خود و مردم آستارا دانست.

عنایت رضایی پور در جمع خبرنگاران خبرگزاری های آستارا با بیان اینکه نقش ویژه این شهرستان مرزی در مبادلات درون و برون مرزی در شمال کشور با کشورهای خارجی و به ویژه منطقه قفقاز به عینه مشاهده می شود، افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری آستارا با وجود سه مرز فعال و پتانسیل های موجود، کمکی به شریان اقتصادی کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زیرساخت های موجود در بخش حمل و نقل این شهرستان را با وجود مرز های زمینی، ریلی و دریایی بسیار قابل توجه عنوان کرد و گفت: خطوط راه آهن مرزی، منطقه ویژه اقتصادی و مجتمع بندری آستارا، پایانه مرزی و مرز زمینی از زیرساخت های اصلی شهرستان آستارا برای توسعه و پیشرفت منطقه هستند.

رضایی پور با اشاره به اینکه شهرستان مرزنشین آستارا در حاشیه دریای خزر و مرز با جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: مرز های آستارا در زمینه تجارت خارجی به طور شبانه روزی فعال هستند و بیشترین صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه آستارا صورت می گیرد.

فرماندار آستارا مرز، کوه، جنگل و دریا را نقاط قوت این شهرستان مرزی عنوان کرد و افزود: آستارا یک شهرستان اقتصادی، گردشگر پذیر، ساحلی، فرهنگی و رسانه ای است و حضور بیشمار گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان گواه این ادعاست.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های تالاب استیل و گردنه زیبای حیران تاکید کرد و گفت: از سرمایه گذاران در آستارا حمایت می شود و امید است با همت دولت کار و کرامت و تلاش همه جانبه همه مسئولان شهرستان شاهد رفع مشکلات مردم آستارا و توسعه و آبادانی آن باشیم.

رضایی پور تصریح کرد: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری شهرستان آستارا فراهم است و سرمایه گذاران از این فضاهای لازم به نحو احسن استفاده کنند.

وی آستارا را در زمینه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف فرهنگی، ساحلی، فیلم، تئاتر، موسیقی، شعر و ادبیات بسیار ممتاز دانست و گفت: می توان با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات، برنامه هایی در زمینه های مختلف برای غنی کردن اوقات فراغت مردم و محیطی پرنشاط و آرامش بخش را برای مردم بومی و مسافرین ورودی به این شهرستان فراهم کرد.

فرماندار آستارا احداث تیرپارک برای توقف و ساماندهی کامیون‌های حوزه صادرات و واردات که از نیازهای اساسی منطقه بود به همراه احداث یک اسکله چوب توسط بخش خصوصی را از جمله فعالیت های مثبتی عنوان کرد که با اتمام کار این دو پروژه و آغاز فعالیت آنها جدا از بحث اشتغالزایی گره ای از مشکلات شهرستان باز خواهد شد.

رضایی پور از تصویب و اختصاص اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای تصفیه خانه فاضلاب شهری آستارا خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب شهری آستارا از دغدغه های مهم شهروندان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آستارا منطقه آزاد رضایی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد

طبق اعلام گمرک، تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز آستارا به دلیل نواقص ایجاد شده و خرابی باسکول‌های گمرک طرف مقابل (گمرک آستارای آذربایجان) با کندی مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به مشکلات ایجاد شده در طرف آذری خروج کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می‌شود و تعداد کامیون‌های خروجی کاهش یافته است.

براساس این گزارش، طرف آذری قول داده است که ظرف امروز این مشکل حل شود و تردد کامیون‌ها از این گمرک مرزی به روال عادی برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند