Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 9 MB

به گزارش ایرنا، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «خالد الملا» رهبر جماعت علمای اهل سنت، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل «عصائب اهل الحق»، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش اسلامی «النجباء» و «ابوآلاء الولائی» دبیرکل «کتائب سیدالشهداء» از جمله مقامات و رهبران سیاسی و جهادی عراق هستند که به جنایت های رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند و از مبارزات ملت مظلوم فلسطین در دفاع از قدس شریف حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از رهبران مقاومت اسلامی عراق همچنین، حکام عرب تن داده به عادی سازی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و این جنایت ها را «رهاورد ذلت عادی سازی» خوانده اند.

الحلبوسی: جنایات رژیم صهیونیستی، نقض آشکار حقوق بشر است

رئیس پارلمان عراق در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در توئیتی گفته است: «جنایت های قتل و ترور و هتک حرمت مقدسات توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین، نشانگر خوی جنایتکارانه و ضد انسانی این رژیم است.»

«محمد الحلبوسی» اضافه کرده است که این جنایت ها و ترورها نقض آشکار حقوق بشر و همه قوانین و عرف های بین المللی است.

شیخ الملا: قدس در قلب و وجدان ما است

رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق نیز در توئیتی جنایت های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کرده است.

«شیخ خالد الملا» گفته است: «هتک حرمت مسجد اقصی و رفتارهای وحشیانه تروریستی نیروهای اشغالگر اسراییلی که دهها قربانی از برداران مان را در فلسطین برجای گذاشته، محکوم می کنیم.»

وی تاکید کرده است: «باید بدانید که بیت المقدس در قلب و وجود ما زنده است.»

عمار حکیم: جامعه جهانی علیه جنایات اسراییل موضع بگیرد

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام جامعه بین المللی برای جلوگیری از این حملات شد.

«سید عمار حکیم» در توئیتی گفت: با نگرانی بسیار، تحولات اخیر در شهر بیت ‌المقدس و اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را پیگیری می‌کنیم که آخرین این جنایات، سرکوب نمازگزاران در مسجد الاقصی، شکستن حریم و آلوده کردن آن به نحوی تأسف‌برانگیز است.

وی افزود: بر موضع ثابت و دائمی خود در حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آنان تأکید می‌کنیم و از جامعه بین‌ المللی می‌خواهیم که برای نجات ملت مظلوم فلسطین از این اقدامات ظالمانه موضع روشن بگیرند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق از سازمان ملل و شورای امنیت خواست با برگزاری جلسه اضطراری پیامدهای این بحران را بررسی و برای جلوگیری از گسترش آن تلاش کنند.

قیس الخزعلی: آماده کمک به مبارزات ملت فلسطین هستیم

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در بیانیه ‌ای از تمام آزادگان عالم اسلامی خواست که با تجاوز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی مقابله کنند.

«شیخ قیس الخزعلی» تاکید کرد: مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده و آن را بشدت محکوم می کنیم.

وی گفت: «ما آمادگی کامل داریم تا هرآنچه لازم است برای تضمین ادامه مقاومت فلسطین تا نابودی رژیم غاصب صهیونیستی انجام دهیم.»

این رهبر سیاسی و جهادی عراق در عین حال از سکوت نگران کننده «آنها که بر خود نام عرب و مسلمان می نهند» در برابر هتک حرمت مکان معراج رسول خدا (ص) در مسجد اقصی و دستگیری و زخمی کردن صدها تن از نمازگزاران مسلمان فلسطینی در نماز جمعه توسط نیروهای اشغالگر و غاصب صهیونیستی ابراز تعجب کرده است.

ترجمه نوشته پوستر: کربلا از خاک بیت المقدس است #قدس_محور_است

الکعبی: از فلسطین در برابر صهیونیست ها و سازشکاران حمایت می کنیم

دبیرکل جنبش اسلامی «النجباء» عراق نیز در واکنش به هتک حرمت مسجد اقصی توسط صهیونیست ها گفت که «بار دیگر حمایت همیشگی خود را با ملت داغدیده فلسطین در برابر صهیونیست‌ ها وهمه کشورهای سازشکار [عرب] اعلام می‌کنیم.»

«شیخ اکرم الکعبی» در بیانیه ای تاکید کرد که «در این مرحله حساس و تعیین کننده که مجاهدین در فلسطین با آن مواجه هستند و در زمانی که ملت صبور فلسطین  در برابر رژیم طاغوتی اشغالگر صهیونیستی مبارزه می کند و با سینه های بی سپر، گلوله های خیانت را در برابر چشم و گوش مدعیان عرب به جان می خرد، ما بر موضع ثابت خود در برابر این تجاوز کافرانه تاکید می کنیم.»  شیخ اکرم الکعبی به شدت از برخی حاکم عربی تن داده به عادی سازی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و از آنها به بی عهدانی یاد کرده که با شیطان، عادی سازی کرده اند.

ابوآلاء الولائی: انتظار محکومیت از وجدان های مرده نیست

دبیرکل کتائب «سید الشهداء» نیز به شدت حکام عرب تن داده به ذلت عادی سازی با رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که از وجدان های مرده انتظار نمی رود که جنایات ها در حق ملت مظلوم فلسطین را محکوم کنند زیرا این فرهنگ آزاد گان است که با این گونه جنایات، مخالفت کنند.

«ابوآلاء الولائی» گفت که ذلت زدگان از آن زمان که مقدسات خود را ترک کردند و به سوی عادی سازی دویدند، این فرهنگ مخالفت با ظلم را فراموش کردند.

وی به «آنها که در خندق مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی باقی مانده اند» به خاطر این شجاعت تبریک گفته است. 

کتائب حزب الله: بغداد وفادار به فلسطین است

کتائب حزب الله از گروه های مقاومت اسلامی برجسته عراق نیز در صفحه شخصی خود، بروشورهای متعددی در حمایت از مبارزات ملت فلسطین منتشر کرده است.

قدس محور است؛ شعار مقاومت عراق در استقبال از روز جهانی قدس

این گروه مقاوم عراقی همچنین با استناد به کلامی از شهید «ابومهدی المهندس» تاکید کرده است که بغداد همواره به قضیه مرکزی فلسطین، وفادار می ماند.

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی کتائب حزب الله نیز چند روز قبل از حملات جهادی مبارزان فلسطینی علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی حمایت کرده بود.

وی همچنین از آمادگی این گروه مقاوم عراقی برای پوشش خانواده های شهدای فلسطینی خبر داد؛ آنهایی که فرزندان آنها به عملیات علیه نیروهای اشغالگر اسراییل دست زدند.

 نیروهای تفنگدار رژیم صهیونیستی جمعه گذشته در جنایتی تازه به صحن های مسجد الاقصی حمله کرده و به نمازگزاران تعرض کردند امری که خشم گسترده گروه ها و شخصیت های فلسطینی را برانگیخت.

این جنایت تازه صهیونیست ها که درآستانه راهپیمایی جهانی «روز قدس» اتفاق افتاده در عراق نیز بازتاب گسترده ای داشته و در شبکه های اجتماعی بسیاری از کاربران با مبارزات ملت فلسطین تا آزادی قدس شریف از لوث صهیونیست ها اعلام همبستگی کرده اند.

درپی تهاجم اخیر نظامیان اشغالگر و درگیری با فلسطینان بیش از ۱۶۰ نفر مجروح شده اند و در ۱۵ روز اخیر بیش از ۲۰ فلسطینی بدست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند.

برچسب‌ها کربلا شیخ قیس الخزعلی مقاومت اسلامی عراق سید عمار حکیم اسرائیل مسجدالاقصی محمد الحلبوسی قدس عراق کتائب سیدالشهداء رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا شیخ قیس الخزعلی مقاومت اسلامی عراق کربلا شیخ قیس الخزعلی مقاومت اسلامی عراق سید عمار حکیم اسرائیل مسجدالاقصی محمد الحلبوسی قدس عراق کتائب سیدالشهداء رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم غاصب صهیونیستی ملت مظلوم فلسطین نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی قیس الخزعلی صهیونیست ها مسجد الاقصی مبارزات ملت ملت فلسطین عمار حکیم عادی سازی عراق نیز هتک حرمت جنایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانشگاه ساینس پو در پاریس، پایتخت فرانسه به دلیل تظاهرات طرفداران غزه، پردیس اصلی خود را تعطیل کرد.

«ژان باسرز»، مدیر این دانشگاه روز پنجشنبه گفته بود که دانشگاه درخواست معترضان حامی فلسطین برای بازنگری در روابط خود با دانشگاه‌های اسرائیل را رد می‌کند. این اظهارات باعث شد برخی از دانشجویان اعلام کنند که در اعتراض به جنگ غزه، اعتصاب غذای خود را ادامه خواهند کرد.

پس از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در ایالت‌های مختلف آمریکا، اکنون دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر کشورهای اروپایی از جمله در فرانسه و انگلیس در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته‌اند.

دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

دانشگاه کالج لندن (UCL) و دانشگاه وارویک (Warwick) به همراه دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده‌اند.

دانشجویان انگلیسی در دو شهر لندن و کاونتری در اعتراض به ارتباط این دانشگاه‌ها با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.

در همین ارتباط، دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه با تعطیلی کلاس‌های درس در مقاطع مختلف با تجمع در مقابل دانشکده علوم سیاسی معروف در شهر پاریس در حمایت از فلسطین و اعلام حمایت از خیزش دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار قطع همکاری دانشگاهی فرانسه با همه مراکز و نهادهای دانشگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه شدند.

انجمن دانشجویی حمایت از فلسطین در دانشکده علوم سیاسی فرانسه طی بیانیه‌ای خواستار پایان همکاری دانشکده علوم سیاسی پاریس با همه مؤسسات وابسته به اسرائیل شد و همچنین خواستار محکوم کردن آشکار این رژیم در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به سرکوب تجمعات دانشجویی در حمایت از فلسطین شد.

دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار «اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک» عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سوال بردند.

از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به همراه اعضای این حزب از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در مقابل سرکوب دانشجویان از سوی پلیس حمایت کرد.

کد خبر 6095419

دیگر خبرها

  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین