Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو مجمع نمایندگان ‌چهارمحال و بختیاری از تصویب پیشنهاد نامگذاری ۲۰ بهمن ماه به عنوان "روز سالروز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری با امام راحل(ره) و اعلام بیزاری از آخرین نخست وزیر پهلوی" و "روز چهارمحال و بختیاری" خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: مردم استان چهارمحال و بختیاری با عزیمت به تهران در بیستم بهمن ماه سال 57، برائت خود را نسبت به نخست وزیر وقت اعلام و با امام راحل(ره) بیعت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیشنهاد نامگذاری این روز در تقویم به نام "روز سالروز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری با امام راحل(ره) و اعلام بیزاری از آخرین نخست وزیر پهلوی" و همچنین نامگذاری روز 20 بهمن مصادف با سالروز این واقعه تاریخی به نام "روز چهارمحال و بختیاری" به وزارت ارشاد داده شد.

جعفری گفت: این پیشنهادهای نامگذاری پس از طی مراحل قانونی و بررسی کارشناسی در چهارمین جلسه کارگروه نامگذاری روزهای خاص دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در 9  بهمن‌ماه سال گذشته تایید شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد نامگذاری این دو عنوان در تقویم در جلسه 767 شورای فرهنگ عمومی کشور در 12 بهمن‌ماه تصویب شد.

به گزارش تسنیم، شاپور بختیاری، آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی در سال 57 به واسطه نسبی که با بختیاری‌ها داشت در پیامی تهدید کرد که من به بختیاری‌ها خواهم گفت به تهران بیایند.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری: بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی(ره) سند افتخاری برای استان استامام جمعه شهرکرد: بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی(ره) در دوران انقلاب افتخار بزرگی برای استان استبیعت بختیاری‌ها با امام خمینی(ره)، توطئه حکومت استبدادی شاهنشاهی را از بین بردبیعت بختیاری‌ها با امام (ره) سند افتخار ماندگار برای چهارمحال و بختیاری است

حرفی که با واکنش امام راحل(ره) روبرو شد و ایشان فرمودند: " بختیار، به بختیاری‌ها خیانت می‌کند" . همین جمله بختیار بس بود برای اینکه عصر 19 بهمن 57 بیش از 1500 نفر از مردم بختیاری، بروجن و سایر نقاط استان چهارمحال و بختیاری راهی تهران شوند و روز بعد با امام راحل(ره) بیعت کنند که به بیعت بختیاری‌ها معروف شد.

انتهای پیام/7540/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیعت بختیاری ها با امام چهارمحال و بختیاری امام راحل ره نخست وزیر بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- مسابقات فوتسال جام مطهر در لردگان
- تجلیل از قهرمانان زورخانه‌ای فرخشهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود