Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین گفت: در حوزه توزیع گوشت به یک حلقه‌ای به نام «کشتارکن‌ها» برخورد کردیم که اگر این حلقه را برداریم، قیمت گوشت ۱۰ درصد پایین‌تر می‌آید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رضا افلاطونی در جلسه تجمیعی ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات شهید سپهبد قاسم سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه توزیع گوشت به یک حلقه‌ای به نام «کشتارکن‌ها» برخورد کردیم که اگر این حلقه را برداریم، قیمت گوشت 10 درصد پایین‌تر می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «امروز نمی‌دانیم قصاب برای خرید و تحویل گرفتن گوشت با چه مرجعی طرف است و از چه کسی گوشت می‌خرد؟» گفت: چرا که کشتارگاه فروشنده نیست. به همین خاطر یک حلقه کاذب بین قصاب و کشتارگاه شکل گرفته که کشتارکن‌ها هستند و این کشتارکن‌ها آدم‌های شناخته‌شده‌ای نیستند و مالیات و بیمه می‌دهند. در واقع هیچ‌کس نمی‌داند که این کشتارکن‌ها چه افرادی هستند و فقط وجود دارند.

افلاطونی افزود: برنامه ما این است که شرکت پشتیبانی امور دام ما جای کشتارکن‌ها را بگیرد و در این حوزه مشغول هماهنگی با پشتیبانی امور دام تهران هستیم تا خود شرکت پشتیبانی امور دام استان قزوین این اجازه را داشته باشد که در بازار گوشت قرمز مداخله کند. بنابراین اگر این حلقه معیوب را اصلاح کنیم، اثر بزرگی در تنظیم بازار گوشت خواهد داشت.

خروج مرغ از استان قزوین آزاد شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر تنش خاصی در قیمت کالاهای اساسی نداشتیم، گفت: البته چند روز پیش با مشکل انباشت مرغ روبه‌رو شدیم و مرغداران معترض شدند که قیمت مرغ پایین آمده و مرغ‌شان خریدار ندارد. به همین خاطر فروش مرغ منجمد در بازار را قطع کردیم و فقط در نمایشگاه‌ها و پلت‌فرم‌ها مرغ منجمد را تحویل مشتری می‌دهیم.

افلاطونی اضافه کرد: همچنین بلافاصله اقدام به خرید مرغ از بازار کردیم و خروج مرغ از استان را آزاد کردیم و این تنشی که به وجود آمده بود، عملاً فروکش کرد.

وی با اشاره به اینکه در برهه‌ای قیمت تخم مرغ بالا رفته بود، ادامه داد: در این بخش هم بلافاصله وارد بازار شدیم و تخم مرغ را از طریق پلت‌فر‌م‌ها، نمایشگاه‌های سطح شهر و غرفه‌های تعاون روستایی در سطح وسیع عرضه کردیم و قیمت آن کاهش یافت.

افلاطونی یادآور شد: ظرف مدت یک‌ماه پلت‌فرم‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی و ارزاق عمومی از 6 به 10 پلت‌فرم افزایش می‌دهیم. به همین خاطر فروشگاه‌های تعاون روستایی و فروشگاه تعاونی مصرف جهاد هم به پلت‌فرم‌های برخط فروش مستقیم کالا تجهیز می‌شوند.

کالاهای اساسی 15 درصد ارزان‌تر در طرح ضیافت عرضه شدند

دبیر ستاد تنظیم بازار استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح ضیافت برای فروش مستقیم کالا به مردم از سوی تولیدکنندگان در ماه رمضان گفت: در این طرح نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر قزوین برپا شده که در آن 48 واحد تولیدی و بازرگانی و 10 غرفه ستاد تنظیم بازار ارزاق عمومی را با 10 تا 15 درصد زیر قیمت کف بازار به مردم عرضه می‌کنند.

عزیزالله افضلی اضافه کرد: نرخ‌گذاری در این نمایشگاه بهاره توسط مجموعه‌ای متشکل از اصناف، اتحادیه‌ها با نظارت کارشناسان سازمان صمت و جهاد کشاورزی انجام شد و کالاهایی از قبیل برنج تنظیم بازاری، شکر، گوشت منجمد و گرم، مرغ منجمد و گرم، تخم مرغ، حبوبات، عسل، ماکارونی، چای، برنج ایرانی و انواع نوشیدنی در کنار مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در اختیار مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که در برپایی این نمایشگاه مشارکت کردند و خدماتی را به شهروندان قزوینی ارائه دادند، در اولویت دریافت تسهیلات بهین‌یاب و سایر تسهیلات حمایت از تولید قرار گرفتند تا سایر واحدهای صنعتی هم تشویق شوند و در چنین مواقعی هم به کمک مردم بیایند.

ورود گوشت‌های برزیلی بازار گوشت قزوین را به‌هم ریختاستاندار قزوین: خروج دام زنده و هر گونه گوشت از استان تا تعادل قیمت‌ها ممنوع استدور زدن قانون برای گران‌فروشی گوشت در بازار قزوین/استفاده از وایت‌برد برای افزایش دل‌بخواهی قیمت‌ها

افضلی یادآور شد: در نمایشگاه ضیافت رمضان در مجموع 300 تن برنج پاکستانی، تایلندی و هندی، 100 تن شکر، 50 تن گوشت منجمد و 100 تن مرغ منجمد توزیع شدند و کالاهایی مثل روغن و تخم مرغ بدون محدودیت با نرخ مصوب تنظیم بازاری در اختیار مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قیمت گوشت بازار استانداری قزوین قیمت گوشت بازار کالاهای اساسی تنظیم بازار استان قزوین کشتارکن ها مرغ منجمد تخم مرغ پلت فرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، خصوصاً در سایپا به‌جز وانت زامیاد، تغییر چندانی نکرده و به‌نوعی می‌توان گفت ترمز بازار کشیده شده است.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، باز هم مانند روزهای گذشته باثبات گزارش می‌شود. البته محصولات ایران‌خودرو و بهمن‌موتور در اغلب موارد، کاهش محدودی پیدا کرده‌اند اما خودروهای گروه سایپا، غالباً تغییری ندارند.

روز گذشته نرخ دلار آزاد، چندمین روز باثبات خود را سپری کرد و در نتیجه این موضوع باعث ثبات و رکود بیشتر بازار خودرو می‌شود.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی

همان‌طور که اشاره شد، قیمت خودروهای داخلی، به غیر از محصولات ایران‌خودرو، باثبات گزارش می‌شود.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و با همان نرخ ۴۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۷۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس ELX سفارشی سدان محبوب ایران‌خودرو است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و با ۷۳۳ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک رکورددار افت قیمت در روز جاری به شمار می‌رود. این خودرو از صبح امروز ۳۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز اکثراً به غیر از محصولات مدیران‌خودرو و بهمن‌موتور، نوسان چندانی ندارد.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی کراس‌اوور اقتصادی مدیران‌خودرو است که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۹۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ریسپکت بهمن‌موتور یکی از سدان‌های مونتاژی این شرکت به شمار می‌رود که افت ۳۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته دارد و با یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیگنیتی پرایم یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن‌موتور محسوب می‌شود. این خودرو ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیگو ۸ پرو هیبرید کراس‌اوور جدیدالورود مدیران‌خودرو نیز ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به قیمت سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به اینکه فردا تنها روز کاری بازار در هفته جاری است، احتمال نوسان عجیب‌وغریب در بازار خودرو بسیار پایین گزارش می‌شود. البته نرخ ارز در بازار آزاد نیز افت‌وخیز چندانی ندارد و همین موضوع رکود بازار را بیشتر می‌کند.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟