Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:48:52 GMT

واکسن‌های چینی برای سویه امیکرون تایید شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۶۴۵۳

واکسن‌های چینی برای سویه امیکرون تایید شدند

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت‌های سینوفارم و سینوواک در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوزهای لازم برای آغاز آزمایش‌های بالینی دو واکسن مخصوص سویه امیکرون ویروس کرونا را در هنگ کنگ دریافت کرده‌اند.

این آزمایش‌ها قرار است ایمنی واکسن‌های بهبودیافته و توانایی آن‌ها در ایجاد واکنش مناسب در بدن افرادی را بررسی کند که قبلا دو یا سه دز واکسن زده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان در سرتاسر جهان برای مطالعه  واکسن‌های ارتقا یافته علیه سویه بسیار مسری کرونا رقابت می‌کنند، داده‌ها نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های استخراج‌شده توسط واکسن‌های مبتنی بر سویه‌های قدیمی‌تر فعالیت ضعیف‌تری برای خنثی کردن نوع امیکرون نشان می‌دهند.

شرکت‌ها در بیانیه‌های خود گفتند که دو واکسن توسعه داده شده توسط  گروه ملی بیوتک چین (CNBG)، زیرمجموعه سینوفارم (CNBG) و سینوواک حاوی ویروس کرونا غیرفعال  و شبیه واکسن‌هایی هستند که این شرکت‌ها در چین و خارج از کشور عرضه می‌کنند.

سینوفارم قبلا اعلام کرده بود که نسل دوم واکسن پروتئین نوترکیب این شرکت هم برای انجام آزمایش‌های بالینی از پکن تاییدیه گرفته و قرار است با تزریق آن به عنوان دز تقویتی، موج  جدید کرونا در کشور چین که ناشی از شیوع بسیار مسری امیکرون است، کنترل شود. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس امیکرون پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم