Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه‌ای را با عنوان «مطالبه پرداخت معوقات کارگران شهرداری ایلام» در سامانه فارس من به ثبت رساندند از این خبرنگاران فارس برآن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

مشکلات کارگران شهرداری ایلام یک کلاف سردرگم است و هیچکس حاضر نیست یک سر آن باشد؛کارگرانی که جز رسانه‌ها جای دیگری برای گفتن دردها و رنج‌هایی که کشیده‌اند، ندارند، آنها هنور سنوات، مزایا، اضافه کاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سال قبل خود را دریافت نکرده‌اند.

مسئولین شهرداری و شرکت پیمانکاری اگر یک ماه حقوق دریافت نکنند می‌توانند زندگی خود را اداره کنند؟ چرا کسی آنها را درک نمی‌کند؟

چه کسی به مشکلاتمان رسیدگی می‌کند؟

 یکی از کارگران شهرداری به خبرنگار فارس گفت: مشکلات کارگران شهرداری ایلام به سان پروژه‌هایی است که سالها از آنها می‌گذرد اما هیچ پیشرفتی ندارند، کارگران شهرداری، شهری پاک و تمیز را برای مردم به ارمغان آورده‌اند اما این زحمات و سختی‌ها تنها زیبایی برای شهر می‌آفریند و کارگران را ویران می‌کند.

وی با بیان اینکه گلایه‌هایمان تکراری شده افزود: هنوز مشکلات سال گذشته رفع نشده و معوقات پرداخت نمی‌شوند؛ ما از مسئولین شهرداری و شرکت پیمانکاری به جد خواستاریم تا مسائل و مشکلاتمان را مرتفع سازند.

مسوولان شهرداری ما را از اخراج و توبیخ می‌ترسانند

یکی دیگر از کارگران به خبرنگار فارس گفت: مسئولان شهرداری و شرکت پیمانکاری ما را از اخراج و توبیخ می‌ترسانند و از ما به جای کار کردن، بیگاری می‌کشند تا صدایمان بلند نشود.

وی ادامه داد: ادعا می‌کنید که شغل ایجاد کردید در حالی که ماه‌هاست از دریافت حق قانونی اضافه کاری، سنوات گذشته، حقوق و حق شیفت شبانه محروم هستیم، انگار نه انگار آدم در مقابل شما قرار دارد، هر روز تهدید می‌کنید و سر کارگران فریاد می‌کشید.

رسانه‌ها تنها جایی هستند که درد و رنج‌هایمان را می‌شوند

 یکی دیگر از کارگران به خبرنگار فارس گفت: اینقدر فریاد زدیم دیگر خجالت می‌کشیم که چیزی بگویبم؛ مل جز رسانه‌ها جای دیگری برای گفتن دردها و رنج‌هایی که کشیده‌ایم، نداریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به نیروهای رسمی و قراردادی خودشان خوب می‌رسند ولی برای نیروهای پیمانکاری که تمام زحمات شهرداری بر دوش آنها است این قضیه دیگر فرق می‌کند؛ نه اضافه کاری نه حقوق به موقع حتی سنوات گذشته را هم پرداخت نمی‌کنند؛ حال ما چه می‌توانیم انجام دهیم جز رسانه‌ها که هر روز مسائل ما را انعکاس و پیگیری می‌کنند آیا راه دیگری داریم؟ امیدواریم یکبار برای همیشه این مشکلات برطرف شود.

تنها حقوق اسفند ماه پرداخت نشده است

مظفری پیمانکار خدمات شهری شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: تا بهمن ماه حقوق و عیدی پرداخت کرده‌ایم؛ حقوق اسفند همراه با اضافه کاری، شب کاری و حق سنوات نیروهای پیمانکاری هنوز باقی مانده است؛ شهرداری فقط تا مهرماه به شرکت پول پرداخت کرده است.

وی افزود: شهردار جدید هنوز حق امضا ندارد؛ اگر امضا تایید شود طبق وعده مبلغی از طلب پرداخت می‌شود و قطعاً حساب کارگران هم تسویه خواهد شد.

پیمانکار خدمات شهری شهرداری ایلام ادامه داد: تا الان مستند گواهی مالی و صورت وضعیت مالی را تا اسفند انجام و در اختیار داریم؛ تمام پروژه‌ها تکمیل و در اختیار شهرداری قرار گرفته و حدود ۵۰ درصد مبلغ را از شهرداری طلب داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز هیچ نوع قراردادی با پیمانکاران بسته نشده و تا پایان اردیبهشت فرصت مناقصه وجود دارد یک بار مناقصه برگزار شد کسی در آن شرکت نکرد چون از لحاظ مالی شهرداری با پیمانکاران نتوانست به توافق برسد.

مظفری در پایان گفت: با توجه به اینکه شرکت ما سال‌هاست در حوزه خدمات شهری فعالیت دارد قطعاً در پروژه‌های آتی هم از نیروهای قبلی در همین مجموعه استفاده خواهیم کرد.

پیمانکار باید پاسخگو باشد

 سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: شهرداری با پیمانکار مطابق قرارداد پیمانی خواهد بست و بعد از اتمام قرارداد پول را به حساب پیمانکار واریز می‌کنیم اگر اجحافی یا ظلمی در حق کارگر صورت بگیرد باید از پیمانکار شکایت کنند.

وی ادامه داد: یک پروژه به طور حجمی برای ظرف مدت معینی به پیمانکار واگذار می‌کنیم و پیمانکار با هر تعداد نیرویی که خودش بخواهد می‌تواند کار را انجام دهد و بعد از انجام پروژه پول را به پیمانکار می‌دهیم؛ پیمانکار مطابق قانون کار موظف است حقوق و مزایای کارگران را پرداخت کند.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام گفت: ما فقط پرونده‌های نیروهای رسمی و قراردادی شهرداری را در اختیار داریم و از پرونده پرسنلی نیروهای پیمانکاری مطلع نیستیم؛ همه سازمان‌ها نه فقط شهرداری برخی از پروژه‌های خود را به شرکت‌های پیمانکاری واگذار می‌کنند و در صورت انجام کار پول واریز خواهد شد.

پیمانکاران احضار و تذکراتی نیز به آنها داده شده است

بختیاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: اداره کار برای این موضوع از طریق قضایی اقداماتی انجام داده که حتی چند روز قبل دو نفر از پیمانکاران را احضار و تذکرات لازم جهت اجرای تعهدات به آنها داده شد.

وی افزود: برای مواردی مثل اضافه کاری، حقوق و حق شیفت و... باید پرونده شکایتی ثبت و نوبت دهی انجام و بر اساس نوبت بررسی صورت خواهد گرفت ولی به علت حجم زیاد پرونده‌ها ممکن است ۱ تا ۲ ماه زمان ببرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایلام در ادامه گفت: معمولاً مرسوم است دو ماه تاخیر پرداختی وجود داشته باشد یا کارفرمای اصلی پول پرداخت نمی‌کند یا منتظر است صورت وضعیت تکمیل شود ولی قطعاً ما پیگیری‌های خود را از طریق مراجع قضائی انجام خواهیم داد و در همین زمینه برخوردهای صورت گرفته تا به نتیجه برسد.

وی در پایان افزود: چه از طریق دادگاه یا اداره کار رأی صادر شود به اجرای احکام برای اقدام تحویل داده می‌شود و پیمانکار مکلف است که از این حکم تبعیت و آن را اجرا کند.

با توجه به اینکه مشکلات کارگران شهرداری در حال افزایش است امیدواریم که مسئولین شهرداری و پیمانکاران نسبت به تعهدات خود اقداماتی انجام دهند تا  مسائل مالی این نیروها برطرف شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران شهرداری حقوق کارگران مشکلات کارگران کارگران شهرداری ایلام خبرگزاری فارس اضافه کاری پروژه ها رسانه ها فارس گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است