Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:37:44 GMT

۳ اقدام فوری برای رسیدگی به مشکلات عشایر ایلام

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۶۵۰۴

۳ اقدام فوری برای رسیدگی به مشکلات عشایر ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل امور عشایر استان ایلام از سه اقدام فوری برای رسیدگی به مشکلات عشایر و دامداران استان خبر داد.

مهندس «فرشاد یاسمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته استاندار ایلام در نشست کاهش مخاطرات آثار خشکسالی استان برای مدیران دستگاه‌های متولی امور عشایری، ۳ مصوبه در دستور کار قرار گرفته که بر اساس اولین مصوبه امروز  هیاتی از اتحادیه دامداران متحرک به استان ایلام می‌آیند تا دام مازاد عشایر استان را به قیمت متعادل روز خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:دومین مصوبه این است که  با اضافه شدن ۲۰۰۰ تن مازاد بر سهمیه نهاده دامی استان در رایزنی هفته گذشته استاندار ایلام با رییس سازمان امور عشایر کشور، مقرر شد، آن دسته از عشایری که قصد فروش دام مازاد خود را ندارند، به صورت امانی علوفه و نهاده دامی برای تعلیف دام هایشان تحویل داده شود تا چند ماه بعد و پس از فروش دامهایشان، هزینه آن را تسویه کنند.

مدیرکل امور عشایری استان تصریح کرد: در دیدار روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام و استان کردستان مقرر شد از امروز  دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه زمینه انتقال دام عشایر برای تعلیف در مراتع استان کردستان که مورد موافقت قرار گرفته است اجرایی شود و دام عشایر انتقال داده شود.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی از آغاز کوچ بهاره عشایر در این استان خبر داد.

رضا روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: عشایر خراسان شمالی کوچ خود را از مناطق قشلاقی در استان گلستان به مناطق ییلاقی در استان خراسان شمالی شروع کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر عشایر در مناطق میانبند در استان مستقر می شوند و بعد از مدت کوتاهی که مناطق ییلاقی آماده شد، به این مناطق کوچ می کنند.

روشن ضمیر افزود: با مرزبانی پاسگاه‌های انتظامی، بسیج، پلیس راه و ... هماهنگ شده و امنیت کوچ عشایر برقرار شده است. از سوی دیگر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا آبرسانی سیار در مکان‌هایی که نیاز است، انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی از عشایر خراسان شمالی به صورت مکانیزه امر کوچ را انجام می دهند و برخی نیز غیرمکانیزه کوچ را انجام می دهند. مناطق شاه جهان، گلیل و ... برخی از مناطق ییلاقی عشایر خراسان شمالی هستند که این افراد در آنجا ساکن می شوند.

به گفته مدیر کل عشایری خراسان شمالی، در این استان ۲۶۰۰ خانوار تمام کوچ روی عشایری در این استان زندگی می کنند و البته برخی از خانوار عشایری نیز به صورت نیمه کوچ رو هستند.

وی گفت: عشایر خراسان شمالی دارای ۵۶۰ هزار راس دام سبک است که ۷۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط این افراد در استان تولید می شود.

روشن ضمیر خاطرنشان کرد: خشکسالی و نامطلوب بودن وضعیت مراتع طی چند سال گذشته یکی از مشکلات اساسی عشایر این استان بود اما امسال به دلیل بارندگی های خوب صورت گرفته وضعیت مراتع خوب است و این قشر امسال امیدوار به تولید بیشتر هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان