Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صمت، از درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها از ابتدای اردیبهشت امسال خبر داد.

آقای عباس تابش رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: یکم اردیبهشت ۱۴۰۱، همه کالا‌های بسته بندی، مخصوصا کالا‌های خوراکی و غذایی، مشمول درج قیمت همزمان تولیدکننده و مصرف کننده می‌شوند که نخستین اثر آن، شفافیت و شیشه‌ای کردن شبکه تامین و توزیع، قیمت و فرآیند است و حق مشتری یا مصرف کننده است که بداند، کالایی که می‌خرد چه مسیر قیمتی و چه مسیر توزیعی را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید، دومین اثر این طرح هم این است که باعث حذف دلالان و زیاده خواهان زنجیره تامین و تولید و کوتاه شدن حلقه تامین تا مصرف کننده نهایی می‌شود که هرچه کوتاه‌تر شود، هزینه توزیع کمتر می‌شود و کالا ارزان‌تر به مصرف کننده می‌رسد؛ همچنین، تخفیفات اغوا کننده را که قبلا به نام مصرف کننده و به کام مافیا و دلالان بود، حذف می‌کند.

معاون وزیر صمت پیش تر گفته بود: باید از نظام قیمت‌گذاری قبلی به نظام قیمت‌گذاری جدید حرکت کنیم و این تغییر سیاست توزیعی باید به گونه‌ای باشد که به صورت همزمان، قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها درج شود.

طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها از سوی وزارت صمت در ۶ مرحله اجرا می‌شود که به گفته آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت تولیدکننده تا پایان تیر ۱۴۰۱ روی تمام کالاها درج می‌شود.

آقای محمد جلال الدین شکریه نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفته است، یکی از مشکلاتی که طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا دارد، این است که قیمت نهایی کالا مشخص نیست؛ چرا که مردم از میزان سود اصناف و هزینه توزیع کالا و موارد دیگری که در قیمت کالا اثرگذار هستند، اطلاع دقیقی ندارند.

      Video Player is loading. Play Video Play Mute   Current Time 0:00 / Duration 0:00 Loaded: 0%   0:00 Progress: 0% Stream Type LIVE Remaining Time -0:00   Playback Rate   1x Chapters Chapters Descriptions descriptions off, selected Subtitles subtitles settings, opens subtitles settings dialog subtitles off, selected Audio Track   Fullscreen

This is a modal window.

 

Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.

TextColor White Black Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent BackgroundColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent Transparent WindowColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Transparent Semi-Transparent Opaque Font Size 50% 75% 100% 125% 150% 175% 200% 300% 400% Text Edge Style None Raised Depressed Uniform Dropshadow Font Family Proportional Sans-Serif Monospace Sans-Serif Proportional Serif Monospace Serif Casual Script Small Caps Reset restore all settings to the default valuesDone Close Modal Dialog

End of dialog window.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • رقابت بیش از ۴۰۰ داوطلب آزمون سراسری در بوانات
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور