Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حذف غربالگری جنین گفت: یکی از اشتباهات مجلس این بود که طرح‌های مهمی چون طرح حمایت از جمعیت و تعالی خانواده را غیر علنی و به صورت اصل ۸۵ بررسی کرد؛ ای کاش طرح جمعیت در صحن مجلس مورد بررسی قرار می گرفت.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با عصر ایران اظهار کرد: با حذف غربالگری تعداد افرادی که دچار ناهنجاری های مادرزادی هستند افزایش پیدا می کند، با اجرای این قانون عملا ناهنجاری‌ها را تشخیص نمی دهیم و نه تنها تعداد افراد با معلولیت در جامعه بیشتر می شود بلکه بواسطه عدم استفاده از تکنولوژی مدرن فرصت درمان بعضی از ناهنجاری هایی که در دوران جنینی قابل تشخیص هستند را هم از دست می دهیم و تعداد افرادی که با ناهنجاری های مادرزادی متولد می شوند بیشتر می شود و خانواده ها بیشتر زجر می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق نظر کارشناسان یکی از دلایل تخلف هایی که در جامعه رخ می‌دهد، عدم جامعیت و شمولیت قانون است؛ یعنی اگر قانون فراگیر، به روز و مورد پذیرش عامه مردم باشد قابل اجراست و اگر نباشد راه های فرار و تخلف از قانون زیاد می‌شود.

وی افزود: از نظر قانونی والدین نمی توانند با اجرای این قانون تقاضای غربالگری داشته باشند اینکه این قانون در بخش های دولتی چه میزان قابلیت اجرا دارد مبهم است و اینکه چه میزان زوج ها به خارج از سیستم برای دور زدن قانون مراجعه می کنند و برای انجام آزمایشات غربالگری به مطب ها و مراکز خصوصی غربالگری مراجعه می کنند مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محسنی بندپی تاکید کرد: براساس آمارهای مختلف سقط های مجاز قانونی در سال بین ۸ تا ۱۲هزار مورد است و طبق همین آمار سقط های غیر قانونی سالانه بیش از ۴۰۰ هزار مورد است، یعنی بیش از پنجاه برابر حداقل سقط قانونی که انجام می شود. ما به جای اینکه اطلاعات افراد و زوجین را بیشتر کنیم، در مورد علت های سقط های غیر قانونی تحقیق انجام دهیم و مشکلات اقتصادی زوجین را که مهمترین علت این سقط هاست، رفع کنیم، بر بحث حذف غربالگری تاکید داریم که به این طریق جمعیت مان را افزایش دهیم. قطعا اگر جلوی ده درصد سقط های غیرقانونی را بگیریم ۴۰ هزار سقط کم می شود که  پنج برابر سقط های قانونی است و این یعنی اینکه بیش از پنج برابر به جمعیت اضافه می شود.

نماینده نوشهر و چالوس با هشدار نسبت به هزینه های مادی نگهداری از جامعه معلول و همچنین لطمات روحی و عاطفی خانواده های دارای فرزند معلول گفت: حتی اگر دولت منابعی برای نگهداری از جامعه معلول داشته باشد ما باید مدیریت منابع داشته باشیم.

وی افزود: چرا باید منابع‌مان را برای کار اشتباهی صرف کنیم وقتی می توانیم آن را جاهایی بهتری هزینه کنیم؟ برای یک معلول تنها منابع مالی مطرح نیست بلکه لطمات روحی و روانی آن بیشتر مطرح است. مادر ۶۵ساله ای را می شناسم که در حال نگهداری از بچه ۴۸ساله اش است و پوشاک او را عوض می کند حتی خانواده ای را می شناسم که ۴ الی ۵ معلول در یک منزل دارند این کار با خانواده ها درست نیست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حذف غربالگری ناهنجاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه