Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:33:55 GMT

ارتش امروز تفاوت ماهوی بسیاری با پیش از انقلاب دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۷۵۰۷

ارتش امروز تفاوت ماهوی بسیاری با پیش از انقلاب دارد

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ارتش جمهوری اسلامی با این اعتقادات که در ایمان و تدین جلوه‌های درخشنده بسیاری دارد، تفاوت ماهوی بسیار زیادی با ارتش دوران ستم‌شاهی دارد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ۲۹ فروردین، روز بیعت ارتش ایران با امام(ره) و انقلاب بود و این بیعت منشاء تحولات گسترده‌ای در کشور و ساختار ارتش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا باید از این روز به عنوان تولد دوباره ارتش در ایران اسلامی یاد کرد. تولدی که با اعتقاد به انقلاب اسلامی و حمایت از مردم همراه بود و باعث ایجاد حس استقلال، اعتماد به نفس، خودباوری، نوآوری و قدرت همراه با ایمان در ارتش شد.

وی با اشاره به سلحشوری‌های نیروهای ارتش در دوران دفاع مقدس، افزود: امروز نیز ارتش جمهوری اسلامی در دریا، هوا و زمین قدرت اول نظامی منطقه است. در تمام سال‌های پس از انقلاب، ما همواره شاهد رشد بسیار حیرت‌آوری از ارتش بودیم. ارتش نه تنها در داخل مرزهای کشور، بلکه در اقیانوس‌ها و خارج از مرزها نیز توانسته است قدرت و توانمندی خود را نشان دهد، به گونه‌ای که قدرت‌های استکباری نتوانند در برابر آن مقاومت کنند.

عضو شورا مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی از نظر توان تسلیحاتی، خوداتکایی و قدرت بازدارندگی و تهاجمی توانسته است بدرخشد، به طوری که حتی کشورهای قدرتمند منطقه مانند روسیه، به دنبال خرید تسلیحات نظامی اعم از پدافندها و پهپادهای گوناگون از کشور ما هستند و این نشان می‌دهد ارتشی که در ابتداء انقلاب اسلامی مجبور به وارد کردن سیم خاردار از خارج بود، امروز امکانات موشکی و تهاجمی بسیار گسترده‌ای را در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها هنوز برای دشمن ناشناخته است.

ترقی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی نقش مهمی را در فراری دادن دشمن از منطقه و دفاع از مرزها ایفا کرده است، گفت: نیروهای ارتش باوجود اینکه در طی ۸ سال دفاع مقدس حماسه‌آفرینی بسیاری کردند، اما بعدا کمتر به برخی از آنان توجه شد و هنوز هم بعضا امتیازات مربوط به دوران جنگ و حضور در جبهه را نگرفته‌اند، اما با تمام این وجود، نشان داده‌اند با ایمان به انقلاب اسلامی و بر اساس پیمانی که با امام و رهبری بستند، تا آخرین قطره خون خود از این کشور و نظام دفاع می‌کنند و اجازه هیچ گونه تجاوز دیگری را به دشمن ندادند و توانسته‌اند امنیت و آرامش کشور را حفظ کنند و روزبه‌روز بر قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور بیفزایند.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ضد استکبار، حامی مستضعفین جهان و نهضت‌های مقاومت اسلامی در منطقه و حافظ صلح و امنیت در منطقه است و توانسته است اقتدار مستقل نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند، در حالی‌که ارتش رژیم شاهنشاهی، انقلاب‌ها و مقاومت مردم منطقه را سرکوب می‌کرد و از منافع صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها حمایت می‌کرد. تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی، ارتش برای تامین سلاح به غرب وابسته بود، در مقابل مردم قرار داشت و مستشاران آمریکایی بر آن تسلط داشتند و اراده آنان بر فعالیت‌های ارتش حاکم بود.

وی ادامه داد: امروز ارتش در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم است و سعی می‌کند با بحران‌ها مقابله کند، همان طور که در مرزها پرقدرت از امنیت کشور دفاع می‌کند. ارتش جمهوری اسلامی، مومن به ارزش‌های انقلاب اسلامی است و به جای تبعیت از آمریکا و قدرت‌های استکباری، تابع رهبری و ولایت است و در مسیر اراده الهی حرکت می‌کند. طبیعتا چنین ارتشی با این اعتقادات که در ایمان و تدین جلوه‌های درخشنده بسیاری دارد، تفاوت ماهوی بسیار زیادی با ارتش دوران ستم‌شاهی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ارتش جمهوري اسلامي ايران روز ارتش انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایداری، تلاش خواهیم کرد.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوبی و شمالی کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6098408

دیگر خبرها

  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند