Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در آئین رژه خودرویی نیروهای مسلح به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش در بوشهر افزود: اگر نیروهای مسلح دارای اقتدار نظامی و توانمندی در عرصه نظامی نباشند به طور قطع جغرافیای آن کشور مورد تعرض بیگانگان قرار می‌گیرد و بعد از چندی آن نظام دچار مسائل مختلف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های صف و ستاد، تولید دانش بنیان تجهیزات و در تمامی عرصه‌های نرم افزاری و سخت افزاری افتخار آفرین بوده است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: : امروز نظام اسلامی با دانش، اقتدار میدانی، ایمان، تقوای دفاعی و نظامی، ولایتمداری و مجاهدت ارتشی ایجاد کرده که در تاریخ ایران نمونه و در جهان بی‌نظیر است.

صفایی بوشهری افزود: همه نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر با پیروی از آرمان‌های امام و رهبر معظم  انقلاب از حریم دین و میهن دفاع می‌کنند.

وی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله ارتش تاکنون نه تنها هیچ حرکت تعرضی و بد اخلاقی در عرصه دیپلماسی نظامی نداشته اند بلکه دیپلماسی نظامی و دفاعی کشور ما مبنی بر حفظ و حراست از مرز کشورهای همسایه  و همواره به دنبال صلح جهانی بوده است.

امام جمعه بوشهر گفت: ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی دچار تحول بنیادین شد و بر مبنای راهبرد ایمانی و انسانی و الگوی نظامی اسلامی ایرانی هدایت شد.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل مهم در پیشگیری از تعرض به ایران، قدرت نظامی و دفاعی و داشتن نگاه فوق روز در عرصه تولید تجهیزات نظامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم در این آیین گفت: ۲۹ فروردین یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های ارتش است و به خود می‌بالیم در زیر سایه ولایت، ارتشی معنوی، پیروز و ولایتمدار داریم که در دفاع از عزت و حریم امنیت در شرایط دشوار جهانی در مقابل توطئه دشمنان می‌رزمد و می‌ایستد.

محمدتقی ایرانی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فرزندان ملت هستند که با تبعیت از ولایت فقیه و فرمانده کل قوا از استقلال کشور و مظلومان عالم دفاع می‌کنند. 

وی اظهار کرد: در شرایطی که جامعه جهانی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل مظلومان عالم را نشانه گرفته، دفاع از مظلومان عالم وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که به‌نیکی به آن عمل کرده‌اند.

ایرانی با اشاره به وفاق و همدلی نیروهای مسلح و وجود امنیت در کشور، اضافه کرد: استان بوشهر به‌عنوان نقطه مهم و راهبردی ایران، در کمال آرامش و امنیت به‌عنوان مهمترین پایگاه امنیت کشور با هوشیاری نیروهای مسلح یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

در این آیین فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر متن پیام فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را خواند و  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مستقر در استان بوشهر بخشی از سلاح‌ها، تجهیزات و توانمندی‌های خود را به‌نمایش گذاشتند.

سرلشکر قرنی در روز ۲۳ بهمن ۵۷ با حکم امام خمینی (ره) ریاست ستاد ارتش ملی اسلامی را برعهده گرفت و به ساماندهی ارتش پرداخت، وی در تاریخ ۶ فروردین سال ۵۸ از سمت خود استعفا داد.

امام خمینی (ره) در پیامی ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کردند و از ارتشیان درخواست کردند تا در این روز به رژه نظامی بپردازند و از طرف دیگر نیز از مردم خواستند تا به حمایت از ارتش بپردازند.

بدین ترتیب ارتش جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و اولین رژه در نظام جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش با بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در ۲۹ فروردین سال ۵۸ برگزار شد و همه ساله به همین مناسبت رژه روز ارتش در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی امام جمعه بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی امام جمعه بوشهر بوشهر روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی امام جمعه بوشهر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی امام جمعه بوشهر ۲۹ فروردین روز ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران، در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

آنگونه که مهر روایت کرده، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900137

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود