Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:01:50 GMT

کاهش 30 تا 40 درصدی کالاها با درج قیمت تولید کننده

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۷۸۷۴

کاهش 30 تا 40 درصدی کالاها با درج قیمت تولید کننده

ایسنا/گلستان سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت گلستان با اشاره الزام درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها، گفت: این امر موجب کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت ها در بازار شده است.

 درویش علی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان گلستان که با حضور اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی مرکز استان گلستان در محل سالن جلسات اتاق اصناف مرکز استان گلستان برگزار گردید، با اشاره به برنامه ریزی وزارت صمت برای کنترل قیمت ها در بازارها، اظهار کرد: یکی از طرح های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت که در سه ماهه پایانی سال گذشته اجرایی شد، طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها بود که با گروه‌بندی‌های مختلف به تدریج آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ ماه امسال تمامی کالاهای تولیدی که قابلیت بسته‌بندی دارند مشمول درج قیمت تولید کننده و مصرف‌کننده خواهند بود، افزود: واحدهای تولیدی مکلف هستند بر روی کالاهای تولیدی خود قیمت نهایی تولید و قیمت مصرف کننده را درج نمایند .

سرپرست اداره کل صمت با تاکید بر اینکه تمامی تیم‌های نظارتی، از طریق بازدیدهای میدانی و سرزده از واحدهای تولیدی، انبارها، اصناف و مراکز توزیع را با جدیت رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم قاطع اتخاذ شده توسط وزارت و ابلاغ آن به تمامی مجموعه های تحت مدیریت صمت، با متخلفان به صورت قانونی و بدون تعارف برخورد خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به اینکه اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا می تواند به بازار و قیمت ها سامان دهد، ادامه داد:  بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی، درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها باعث کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت ها شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلستان وزارت صمت استان گلستان درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها کننده بر روی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری

بهنام خسروی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیشترین مشکلات طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسوولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

خسروی تصریح کرد: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.

وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان