Web Analytics Made Easy - Statcounter

کفاش با اشاره به راه‌اندازی ۱۱ مرکز رشد و ۴۰ شرکت دانش‌بنیان توسط سپاه در خراسان رضوی گفت: باید دانشگاه از ماموریت آموزشی صرف خارج شده و رویکرد مدیران، دانشگاه و آحاد مردم دانش بنیانی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود کفاش، معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع) در حاشیه افتتاح مرکز رشد ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس، با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی به دنبال گفتمان‌سازی علمی، جریان‌سازی و مطالبه‌گری تخصصی است گفت: برای ایجاد و دستیابی به یک جهش علمی بزرگ به دنبال پای کار آوردن همه ظرفیتهای علمی، دانشی و فناورانه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به دغدغه مقام معظم و شعارهای ۱۰ سال اخیر ایشان در خصوص حمایت از کالای ایرانی و توجه به تولید ملی لازم است که در این حیطه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: شعار دانش بنیان و بحث اشتغال آفرینی امسال مقام معظم رهبری به دلیل این است که محصولات تولیدی داخل کشور باید یک پشتوانه و شالوده علمی داشته باشند.

کفاش با اشاره به اینکه ما باید نیاز جامعه را بشناسیم، احصا مسئله کنیم و بعد پیامد سنجی افزود: ما در کشور حدود ۶۷۰۰ تا ۷۰۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که به گفته رهبری باید این شرکتها ۲ برابر شوند اما باید نوآوری و مسئله محوری و نیاز محوری در آن دیده شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما در معاونت علمی، پژوهشی سپاه امام رضا(ع) ایجاد و راه اندازی مراکز رشد خلاقیت و فناوری با هدف تسهیلگری و تصدی‌گری توسط نواحی مقاومت بسیج در سطح استان خراسان رضوی و کشور است.

معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع)گفت: ما تا کنون ۱۱ مرکز رشد و نوآوری را در سطح استان خراسان رضوی راه اندازی کردیم، این مراکز یکی از ابزارهای اقتصادی در جوامع توسعه یافته و پیشرفته برای تبدیل زنجیره ایده به پدیده است.

وی افزود: هدف ما از ایجاد این مراکز این علاوه بر تولید محصولات نوآور و فنآور و باعث ایجاد اشتغالزایی و تولیدثروت شود.

کفاش با بیان اینکه برای ورود به چرخه بازار نیاز به حمایت و تجاری سازی محصول است خاطرنشان کرد: از این رو مراکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی که در ادامه منتج میشوند در شرکت‌های دانش بنیان ماموریت تجاری سازی محصول و تولید انبوه و ورود محصولات به بازار را دارند.

وی با اشاره به اینکه  ما در ذیل سازمان علمی پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲ مرکز هدایت و حمایت داریم افزود: مرکز رشد شهید چمنی نیشابور ۴ هسته علمی، فناور و توانمند ساز دارد و باید مقدمه ای باشد برای تبدیل شدن به مقوله دانش محوری و دانش بنیانی که تک‌تک این هسته ها بایستی در افق ۱۴۰۱ تا ۱۴۱۰ تبدیل به شرکت های دانش بنیان شوند.

معاون پژوهشی سپاه امام رضا علیه السلام در پایان با اشاره به اینکه همه دانشگاههای دنیا با داشتن مراکز رشد علم و فناوری خودمحور هستند گفت: باید دانشگاه از ماموریت آموزشی صرف خارج شده و نگاه جامعه، دانشگاه و آحاد مردم دانش بنیانی شود و همچنین نگاه دانشگاه در مقوله دانش بنیانی، نگاه مدیران دستگاههای اجرایی و مخصوصأ نگاه آحاد جامعه باید تغییر کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پژوهشی سپاه امام رضا ع شرکت دانش بنیان دانش بنیانی علمی پژوهشی خراسان رضوی راه اندازی مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم