Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@23:28:33 GMT

رشد فزاینده اسلام ستیزی در مدارس آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۹۶۲۱

رشد فزاینده اسلام ستیزی در مدارس آمریکا

گزارش اخیر شورای ارتباطات اسلامی-آمریکایی نشان می‌دهد اسلام ستیزی در مدارس دولتی آمریکا موضوعی رایج و همیشگی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شورای ارتباطات اسلامی-آمریکایی در مصاحبه با 700 دانش آموز مسلمان در مدارس ایالت کالیفرنیا دریافت که این دانش آموزان و حتی معلمان، با سطح بالایی از خشونت و اسلام ستیزی، آزار و اذیت و تبعیض از سوی همسالان و بزرگسالان دیگر مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، 47.1 درصد دانش آموزان به دلیل مسلمان بودن مورد خشونت قرار گرفته‌اند و این رقم دو برابر بیشتر از متوسط ملی گزارش شده یعنی 20 درصد است.  

نماینده بخش حقوق بشر حوزه کالیفرنیای شورای ارتباطات اسلامی-آمریکایی در این باره گفت: دانش آموزان مسلمان در تمام سنین به دلیل اعتقادات و عقاید خود، در گذشته مورد بدرفتاری دیگران واقع شده‌اند و به طور مشخص دلیل آن حملات یازده سپتامبر و دیگر عملیات های تروریستی است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی خاطرنشان کرد بدرفتاری علیه دانش آموزان مسلمان به صورت اشکالی همچون خشونت علیه این دانش آموزان، فقدان آمارها و گزارش های قابل عرضه از سوی مسئولان مدارس در این باره و آموزش ناکافی فارغ التحصیلان برای آنکه بدانند چگونه می توانند یک مذهبی میانه رو باشند، آشکار می شود.   

براساس این گزارش، 55.73 درصد از شرکت کنندگان در این مصاحبه اظهار کردند که به دلیل مسلمان بودن در مدرسه احساس ناامنی، ناخوشایندی یا ناراحتی دارند و این بالاترین رقم از زمان آغاز فعالیت های این شورا در سال 2013 است.

علاوه بر این، حدود یک سوم دانش آموزان یعنی 30.12 درد آنها که حجاب به سر می کنند اظهار داشتند که بارها حجاب آنها از سرشان کشیده شده و وحشیانه مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.  

یکی دیگر از نتایج آزاردهنده این بررسی این است که 23.50 درصد دانش آموزان اظهار کردند که معلم، مدیر یا یکی دیگر از مسئولان مدرسه نظرات تهاجمی و اسلام ستیزانه درباره اسلام و مسلمانان داشته‌اند.

پروفسور زهرا جمال مدیر موسسه بونیک دانشگاه رایس در هاستون تگزاس معتقد است اسلام ستیزی قرن هاست که وجود دارد و پس از وقوع حملات یازده سپتامبر در آمریکا بسیار زیاد شده است.

وی تصریح کرد پس از این حملات و ظهور داعش، نگرش و دید مردم آمریکا نسبت به اسلام و مسلمانان بسیار منفی شده طوری که دانش آموزان مسلمان در مدارس با القابی همچون تروریست، فرزند اسامه بن لادن و بسیاری چیزهای دیگر مواجه می شوند.

جمال خاطرنشان کرد در جریان یک تحقیق جهانی در سال 2020 مشخص شد که 51 درصد از دانش آموزان مسلمان از مقطع مهد کودک تا دبیرستان، مورد خشونت های مذهبی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین این دانش آموزان دارای اعتماد به نفس پایین، افسردگی و عصبانیت فزاینده هستند و احساس می کنند که باید بین آمریکایی بودن یا مسلمان بودن یکی را انتخاب کنند. 55 درصد به دلیل مسلمان بودن احساس ناامنی داشته و 32 درصد نیز مسلمان بودن خود را پنهان می کنند و 20 درصد نیز به دلیل احساس ناامنی مدرسه و تحصیل را رها کرده‌اند.

پروفسور جمال تنها راه برای تغییر این وضعیت را آموزش دانست و اینکه بچه ها باید بیاموزند که تنوع فرهنگی و مذهبی را بپذیرند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان مسلمان اسلام ستیزی مسلمان بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در مراسمی که به شکل نمادین در دبیرستان ریحانة النبی همدان برگزار شد، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در این مراسم با بیان اینکه معلمان مسئولیت بسیاری برای آموزش و تربیت دانش آموزان بر عهده دارند گفت: دانش آموزان باید قدرشناس زحمات معلمان باشند.

در این مراسم از جمعی از معلمان تجلیل شد. 

دیگر خبرها

  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان