Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بیست و نهم فروردین ماه، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت دلاور مردان ارتش که با تبعیت از ولی فقیه خود حماسه های ماندگاری را بر تارک این مرز و بوم به ثبت رساندند.

مراسم اصلی امروز با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در جوار مرقد مطهر بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد و ارتش جمهوری اسلامی ایران آخرین تجیزات نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش،بالگردهای هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافندهوایی و تجهیزات دریایی محمول از مقابل جایگاه رژه رفتندو همچنین بخشی از دستاوردها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش در آمد.

 ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی یکی از روزهای پرافتخار و غرور انگیزی است که باعث تقویت و ارتقا عزم ملی و سرافرازی و سربلندی هر ایرانی در جهان است.

مراسم روز ارتش ،همه ساله باشکوه هر چه تمام در سراسر استانها با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور استانداران ، نمایندگان ولی فقیه در استانها ،فرماندهان ارشد و همچنین مقامات استانی برگزار می شود تا بار دیگر قدرت و توان دفاعی و نظامی ارتش ولایتمدار و قهرمان کشورمان با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که توانسته به پیشرفت های چشمگیر و خودکفایی در زمینه های مختلف به خصوص تجهیزات دفاعی با تکیه بر توان جوانان متخصص ایران برآید به نمایش گذاشته شود.

امروز در آیین ویژه رژه یگان‌های خودرویی و مراسم رژه نیروهای مسلح مقام‌های ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های مختلف به سخنرانی پرداختند و همچنین امامان جمعه و استانداران در گرامیداشت این روز پیام‌هایی صادر کردند که در ادامه به مهمترین این اخبار اشاره می شود:

امیر سرتیپ دوم شاهین پاکروان فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه کاشان گفت: این یگان باتفکر راهبردی فرمانده کل و نیروی زمینی ارتش، در صورت هرگونه تعدی و تجاوز به خاک کشورمان قادر است دشمن را از صدها کیلومتر دورتر از ایران مورد اصابت قرار دهد.

وی افزود: گروه ۸۴۰ موشکی این اقدام را با دقتی مثال زدنی در زمان بحران به دشمن نشان خواهد داد و در لحظه خطر نیز همچون رعد و صاعقه بر دشمن خواهد بارید. گروه ۸۴۰ موشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای از کاشان استقرار یافته و با تدبیرهای فرماندهان ارتش، مشغول تجهیز و به‌روزرسانی است و هر روز نسبت به روز قبل مقتدر می‌شود. 

به گفته وی، ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به چنان قدرتی دست یافته که با فاصله گرفتن کیلومترها از بندرهای جنوبی کشور، از آب‌های عربستان و محورهای مرکزی جهان، باب‌المندب، سوئز و از کنار کشورهای اروپایی و آفریقایی با اقتدار عبور می‌کند و در بندر سن‌پترزبورگ روسیه پس از اجرای رزمایش دوباره برای بازگشت این مسیر را طی می‌کند.

ناخدا یکم حمیدرضا سعادت فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در مراسم رژه خودرویی نیروهای مسل ارتش در رشت گفت: دلاورمردان ارتش با استعانت از خداوند متعال و با اتکاء و استفاده از ظرفیت های داخلی به توان و اقتدار رزمی کشور افزوده است.

وی افزود: ارتش با استعانت از خداوند و با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت قوی شدن و ارتقای توان داخلی گام های موثری برداشت که با آموزش نیروهای انسانی متعهد و متخصص در آموزشگاه‌های خود و با به کار گیری تجربیات هشت سال دفاع  مقدس به بهینه سازی، نوسازی و بازسازی تجهیزات و ادوات مورد نیاز پرداخته است .

همچنین  اسدالله عباسی استاندار گیلان با بیان اینکه امنیت مرزهای کشور و منطقه را مدیون خون شهدای دلاورمردان ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح می دانیم، گفت: ارتش جمهوری اسلامی مردمی ، مقتدر و انقلابی است.

به گفته وی دشمنان خارجی توطئه کرده بودند تا ارتش را که سرمایه و ذخیره ملت است را منحل کنند که با نگاه هوشمندانه و درایت امام خمینی (ره) این توطئه خنثی شد و ۲۹ فروردین روز ارتش نامگذاری و بار دیگر ارتش قوی را به نام ارتش جمهوری اسلامی احیا کرد.

امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: ۲۹ فروردین روز عید ارتشی است که متعلق به نظام و مردم است؛ روزی که امام با شرایط سختی که در سال ۱۳۵۸ برای کشور رقم خورده بود پیام تاریخی مهم خود را صادر و این روز را به نام روز ارتش نام گذاری کردند. امام(ره) فرمودند ارتش محترم در ۲۹ فروردین با ساز و برگ نظامی در میادین بزرگ و اصلی شهرها به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کنند و مردم هم از ارتش حمایت کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: ارتش در به ثمر رسیدن انقلاب نقش آفرینی مهمی کرد و در مبارزه با ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب محکم ایستاد و در اوایل انقلاب در مدت کوتاهی به غائله جدایی طلبان پایان داد و در دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح و مردم اثرگذاری موثری داشت.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز امنیت کشور بیش از هر زمان دیگری در سایه اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله ارتشیان دلاور تامین شده است. یکی از نقش های مهم ارتش این است که حضورش موجب ترس و وحشت دشمنان کشور و ملت شود به نحوی که آنها خیال هرگونه تعرض و دست اندازی را از سر بیرون کنند.

امام جمعه شیراز گفت: طی سال های گذشته اقدامات و کوشش های ارزشمندی در جهت خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و ابزار آلات نظامی شده و به مدد این کوشش ها امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح کشورمان به این خودکفایی دست یافته اند به نحوی که به طور عمده وابستگی به خارج قطع شده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت:۲۹فروردین ماه یادآور صدور پیام ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری این روز به عنوان روز ارتش بوده و روزی که به تجلی گاه اقتدار و عظمت ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدل شده است.

وی افزود: در پی این نام گذاری، رژه تاریخی نیروهای غیور ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

 آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در آیین ویژه بزرگداشت روز ارتش در همدان گفت: ارتش ۴۳ سال گذشته از جمله در دوران دفاع مقدس با فدا کردن بسیاری از فرماندهان و سربازان و بعد از آن در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه کرونا و خدمت رسانی به مردم به شعار «ارتش فدای ملت» عمل کرد.

وی با بیان اینکه ارتش ایران با سایر ارتش های جهان متفاوت است ادامه داد: نیروهای مسلح دیگر کشورها اغلب دنبال منافع اشخاص هستند اما نیروهای مسلح ایران همگی در کنار هم برای اسلام، ملت و منافع این کشور بزرگ تلاش می کنند. 

امام جمعه همدان گفت: از جمله ویژگی های مهم و برجسته نیروهای مسلح ایران خودکفایی در عرصه های نظامی با وجود قرار داشتن در شرایط تحریم است چرا که با وجود تحریم های ظالمانه دشمن، ایران اسلامی در تسلیحات نظامی پیشرفت زیادی داشته و به مرز خودکفایی رسیده است.

امیر خلبان پرویز مرادبکی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان همدان در این آیین گفت: دلاورمردان ارتش در دوران دفاع مقدس و پس از آن در عرصه دفاع از کیان اسلامی و تمامیت ارضی کشور، فداکارانه و با رشادت تمام حضور داشته و دارند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی بعد از جنگ تحمیلی در عرصه سازندگی نیز نقش برجسته ای را ایفا کرده که از آن جمله می توان به حضور موثر ارتشیان در هنگام بروز حوادث و بلایایی طبیعی برای خدمت رسانی به مردم اشاره کرد.

وی اظهار داشت: ندای «ارتش فدای ملت» اولویت و ماموریت اصلی ارتش جمهوری اسلامی است و برهمین اساس همراه با دیگر نیروهای مسلح، در کنار مردم و برای دفاع از کشور مقتدرانه ایستاده است.

امیر سرتیپ دوم حسین محمدشفیعی ارشد نظامی ارتش در استان‌های قزوین و زنجان و فرمانده عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی گفت: در اوایل انقلاب، تجزیه طلبان در اقصی نقاط کشور، نقشه‌های شومی را برای تجزیه ایران با حمایت‌های همه جانبه استکبار جهانی داشتند که ارتش با تمامی تجهیزات و امکانات خود مانع از تحقق آنها شد.

وی تاکید کرد: ارتش برای پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را کرد به گونه ای که اگر ارتش در دوران قبل از دفاع مقدس نبود امروز کشور ایران با این اقتدار و با این مرزهای جغرافیایی وجود نداشت.

به گفته این مقام نظامی، ارتش بعد از دوران دفاع مقدس و در همه عرصه ها به خصوص دوران شیوع ویروس کرونا تمامی نفرات و تجهیزات خود را برای حفظ جان مردم و آرامش و آسایش آنها به میدان آورد و در امر کمک رسانی ها نیز پیشتاز و پیشقراول بود.  

محسن افشارچی استاندار زنجان با بیان اینکه اعلام ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش از ابتکارات ناب حضرت امام (ه) بود، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح کشور در امتداد دکترین دفاعی رهبر معظم انقلاب موفق عمل کرده است.

وی افزود: شاید یکی از دلایل این اعلام این بود که حضرت امام وفایی را از ارتش دید که مسبوق به سابقه نبود و آن بیعت همافران در ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ بود که پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد.

افشارچی به انجام عملیات های مختلف و موفق ارتش در دفاع مقدس به ویژه در سال های نخست جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این عملیات ها نبود قطعا هزینه ایران اسلامی در دفاع مقدس بیشتر می شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز اقتدار هر ابرقدرتی را در هم شکسته است و بدون شک هرگونه تجاوز به مرزهای کشور پاسخ دندان‌شکن خواهد داشت.

وی افزود: ما سربازان ولایت و گوش به فرمان ولی فقیه هستیم و به همه گروه‌های معاند و مخالف اعلام می‌کنیم که دستور آتش به اختیار صادر شده است.هر گروه یا فردی که قصد تجاوز دارد باید برگردد یا باید مقابله کند و ما آدم‌کش نیستیم اما با متجاوزان مقابله سختی خواهیم داشت.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در آیین گرامیداشت روز ارتش در میدان 15 خرداد مشهد با تاکید بر اینکه  هویت دینی و مردمی ارتش علیرغم تلاشها برای وابسته کردن این نیرو باعث پیوستنش به انقلاب شد، اظهار داشت: استکبار جهانی با استفاده از رژیم منحوس پهلوی و مستشاران و فرماندهان وابسته ای که در ارتش طاغوت داشت به عنوان ژاندارم منطقه برای صیانت از اهداف استکباری تلاش می‌کرد اما از ماهیت دینی و بدنه مردمی غافل بود و همین مولفه های دینی، موجب اتصال ارتش به انقلاب شد.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافقان نیز در تدارک بودند که این ارتش انقلابی را از کشور و مردم بگیرند اما هوشیاری امام(ره) مانع شد و ارتش در دفاع مقدس هویت دینی انقلابی و مردمی خود را تقویت کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت:امروز هم شاهد هستیم که ارتش از بدنه انقلابی مردم و متدین است و فرماندهان مجاهد و انقلابی دارد و از تجهیزات داخلی برخوردار است و رژه امروز نمایش قدرتی در کشور و نمادی از اقتدار نیروهای مسلح کشور است که ایادی استکبار درس بگیرند.

نظری افزود: امروز مفتخر هستیم که نیروهای مسلح با ماهیت انقلابی و متکی بر مردم تحت فرمان ولایت مشغول دفاع از سرزمین هستند و بازدارندگی نیروهای مسلح در اوج خود قرار دارد و منطقه ما مصون از هجوم گسترده استکبار است.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در مراسمی که در این روز در زاهدان برگزار شد، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی سراسر غرور و افتخار آفرین در تمام عرصه‌های دفاعی و کمک رسانی به مردم در بحران‌های مختلف از جمله مقابله با کرونا، سیل و زلزله است.

 وی اظهار داشت: بیعت همافران با امام راحل(ره) ارتش را در صف مردم قرار داد. ارتش قهرمان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی با جانفشانی و ایثار در کنار سایر نیروهای مسلح باعث شد که دشمن حتی یکی وجب از خاک ایران اسلامی را نتواند در تصرف خودش درآورد.

مدرس خیابانی افزود: امروز آن چیزی که بیشتر به چشم می‌خورد جنگ ترکیبی و سایبری است که تقویت ایمان نیروهای مسلح در این بین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با بیان اینکه ارتش امروز ایران اسلامی ارتش مستقلی است که برای اداره خود نیازی به آیادی شرق و غرب ندارد، اظهار داشت:  ارتش جنود خداست و امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی ناشی از مجاهدت ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: لشکریان خدا اعتباری است که شاخصه‌های ویژه‌ای از جمله تبعیت از ولی فقیه، آمادگی برای اقامه عدل، معنویت گرایی، استقلال، رویکرد فرماندهی دوری از خشونت و فساد دارد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز فرماندهی ارتش و همه نیروهای مسلح با نایب ولی عصر (عج) است و ارتش برای حاکمیت الله و اقامه عدل و داد تلاش می‌کند و خود را برای سربازی حضرت ولی عصر (عج) آماده می‌کند.

همچنین آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در مراسم این روز گفت: اگر امروز عزتی به دست آورده‌ایم و اگر با سربلندی از جنگ بیرون آمدیم ، مرهون فداکاری نیروی‌های مسلح ماست. 

وی گفت: ۲۹ فروردین ۵۸ در حالی‌که برخی دوستان نادان و دشمنان دانا به دنبال انحلال ارتش بودند، امام در مقابل این افکار محکم ایستاد و این روز را به عنوان روز ارتش اعلام کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مایه قدرت ملی و اقتدار بین المللی است.

افزود: اگر نیروهای مسلح دارای اقتدار نظامی و توانمندی در عرصه نظامی نباشند به طور قطع جغرافیای آن کشور مورد تعرض بیگانگان قرار می‌گیرد و بعد از چندی آن نظام دچار مسائل مختلف می‌شود. ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های صف و ستاد، تولید دانش بنیان تجهیزات و در تمامی عرصه‌های نرم افزاری و سخت افزاری افتخار آفرین بوده است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: فرمان پذیری از خداوند، پیروی از انبیا و اولیای الهی و داشتن آینده درخشان از ویژگی‌های مهم و شاخص ارتش در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که نیروهای مسلح ما حمایت های موثری را در حمایت از مظلومان جهان به عمل آورده و همین مساله باعث شده که کشوری مانند یمن که از هیچ نیروی نظامی خاص و همچنین اقتصاد قدرتمندی برخوردار نیست در برابر دشمنان تا بن مسلح خود طی سال های گذشته مقاومت جانانه ای را از خود نشان دهد یا اینکه نیروهای لبنانی همچنان در برابر متجاوزان افتخار آفرینی کرده و رژیم صهیونیستی را به زانو درآوردند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان گفت: هیبت و هیمنه ارتش با هدایت و رهبری فرمانده حکیم و بصیر کل قوا، لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد.

وی با بیان اینکه حضور ارتش در کنار مردم موجب آسایش و امنیت جامعه است افزود: نامگذاری روز ارتش از تعابیر پیامبرگونه امام (ره) بود که راه را بر فتنه گران و آنهایی که در فکر توطئه علیه جمهوری اسلامی و ارتش بودند بست.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سپاه به عنوان نیروهای انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه ها و حمایت ها در دفاع مقدس یک جنگ طولانی را با توانمندی و رشادت مدیریت کردند.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در پیامی به مناسبت بیست و نهم فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش پرافتخار ایران پشتوانه‌ای محکم برای حفظ و حراست از کیان نطام اسلامی است.

وی افزود: ۲۹ فروردین هر سال در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به نام رادمردان و شجاعانی مزین گردیده که عزت ، افتخار و اقتدار امروز این سرزمین نشانی از پایمردی ، ایستادگی و رشادت آنان است.

استاندار سمنان در این پیام افزود: غیورمردانی که در سنگر دفاع از دین ، انقلاب و تمامیت ارضی این کشور ، عاشقانه جان در طبق اخلاص نهاده و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز اسلامی به ارمغان آوردند.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: کارنامه ارتش جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی و خدمت رسانی، عزت آفرینی و اقتدار برای این نیروی مخلص و بی ادعا پدید آورده است.

وی بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران چه در دوران خلق حماسه و روزهای ایثار در دفاع مقدس، چه در ایستادگی مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و چه در میدان امداد رسانی و خدمتگزاری به ملت قدرشناس، کارنامه‌ای درخشان و برجسته را از خود به جای گذاشته که مایه افتخار و موجب عزت روز افزون این نیروی الهی و مخلص است.

آیت الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت روز ارتش این نهاد نظامی و انقلابی را مظهر اقتدار و صلابت نظام اسلامی عنوان کردند.

وی در این پیام که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده‌اند: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه عمر انقلاب اسلامی همواره سدی در برابر توطئه‌های دشمنان بوده و در سایه دوراندیشی و اقتدار فرمانده کل قوا خوش درخشیده و قدرتمند در برابر هر تنشی ایستاده است.

در این پیام آمده است: نیروهای ولایت‌مدار ارتش در دوران دفاع مقدس با همه توان دربخش‌های دریایی، زمینی و هوایی ازکیان ایران اسلامی دفاع کرده و برای قطع کردن دست متجاوزان از خاک میهن اسلامی حماسه‌های بزرگ و به یادماندنی خلق کردند که همواره بر تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه سید یوسف طباطبایی نژاد جنگ تحمیلی دفاع مقدس ایرنا شهر تهران سید رضا مرتضوی روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی امام جمعه بوشهر زاهدان محسن افشارچی استان همدان سیستان و بلوچستان یمن ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی اصفهان جمهوری اسلامی زنجان سازمان بسیج مستضعفان فارس جمهوری اسلامی ایران امام جمعه شیراز کردستان همدان هرمزگان امام خمینی ایران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رشت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سمنان حسین خانزادی مقام معظم رهبری قزوین رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه جنگ تحمیلی استانداری کرمانشاه جنگ تحمیلی دفاع مقدس ایرنا شهر تهران سید رضا مرتضوی روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی امام جمعه بوشهر زاهدان محسن افشارچی استان همدان سیستان و بلوچستان یمن ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی اصفهان جمهوری اسلامی زنجان سازمان بسیج مستضعفان فارس جمهوری اسلامی ایران امام جمعه شیراز کردستان همدان هرمزگان امام خمینی ایران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رشت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سمنان حسین خانزادی مقام معظم رهبری قزوین رژیم صهیونیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران کنار سایر نیروهای مسلح روز ارتش جمهوری اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه ولی فقیه در استان نیروی زمینی ارتش ارشد نظامی ارتش دوران دفاع مقدس ایران اسلامی دفاع مقدس امام جمعه جنگ تحمیلی ۲۹ فروردین امیر سرتیپ آیت الله عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به استادان و مربیان ارتش تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استادان و مربیان عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

تعلیم و تعلّم از سنن الهی و موهبت حق تعالی به پیامبران، اولیای دین و معلمانی است که به فرموده رهبر عزیزمان، آینده‌ی کشور متأثر از همّت و حکمت آنان است.

روز معلم با یاد فیلسوف عالم و عامل شهید عالی مقام استاد مطهری، فرصت مناسبی است تا ضمن تبریک و خداقوت به تمامی عزیزانی که در جایگاه رفیع تعلیم و تعلم قرار دارند، مروری بر رسالت خطیر خود همسو با افق نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم.

بدیهی است بزرگترین ثروت ما نیروی انسانی کارآمد و مؤمن است که با زیرساخت‌های علمی، معرفتی و مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی توسط استادان، مربیان، فرماندهان، روحانیان و مجموعه وزین حوزه تربیت و آموزش، توفیقات ارتش در اجرای مأموریت مقدس حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام اسلامی را فراهم ساخته است.

امروز اگرچه اثربخشی آموزش‌ها مشهود و افتخارآمیز است، اما بر اساس راهبرد ترسیمی فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت و فضیلت‌های اخلاقی، قوی‌تر از گذشته، همچنان نیاز پیش‌ِ روی ما محسوب می‌شود.

نیک می‌دانیم حفظ و ارتقای عزت و اقتدار ما در فتح قله‌های دانایی و توانایی است و از جمله مقدمات و ملزومات رسیدن به کمال مطلوب، جهاد علمی و عملی با امید به جوانان، حرکت از واقعیات به سمت آرمان‌ها، پای ارزش‌های انقلابی ایستادن، تعمیم ارزش‌های معنوی و ارتقای توانمندی‌های علمی است و دراین چشم‌انداز، استادان و مربیان متصف به صفات پیامبران و اولیای الهی در جایگاه حساس تعلیم نسل جوان و آینده‌ساز، بسیار نقش آفریدند تا اندوخته‌های معنوی، علمی و اخلاقی را بر لوح جان متعلمان حک کنند.

امروز استادان و مربیان برجسته ما با اعتقاد به تأثیر تهذیب نفس و خودسازی‌های متبلور در گفتار و رفتار و منش خود، خوب می‌دانند مردان بزرگ و فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خودساخته، پرورش می‌یابند و با این نگاه، به تربیت و آموزش کارکنانی بصیر، عالم، مؤمن، ولایتمدار و مقاوم در برابر سختی‌ها، مبتکر در عبور از موانع و آماده در مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها، اهتمام ورزیده و دریافته‌اند این نگاه با الهام از اندیشه عزت‌آفرین امام و مقتدای‌مان، سیره شهیدان والامقام، علوم دانشمندان، تجربیات فرماندهان و دانش طلایه‌داران اعتقادی، علمی و نظامی، ثمراتی ماندگار در قوی‌تر شدن و ارتقای قدرت ملی خواهد داشت.

از خدای متعال توفیق روزافزون یکایک استادان و مربیان خدوم در تعلیم و تحکیم گام‌های امیدبخش آحاد کارکنان ارتش و تربیت رزمندگان انقلابی در تراز نظام اسلامی و شایسته ظهور، همچنین ارتقای توانمندی علمی و دفاعی ایران سربلند اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی را خواستارم، همراهی خانواده شایسته و صبور ارتش مقتدر را ارج می‌نهم و بقای وجود پر برکت رهبر عزیزمان را تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) مسئلت دارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است