Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@16:39:48 GMT

دور جدید خشونت‎ها علیه مسلمانان در هند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۹۹۷۹

دور جدید خشونت علیه مسلمانان در هند، از سال ۲۰۲۰ بی سابقه بوده است. خبرگزاری میزان – مسلمانان هند به تازگی هدف خشونت هندو‌هایی قرار گرفتند که در قالب برگزاری جشن موسوم به «هانومان جایانتی» به یک مسجد یورش بردند.   به گزارش «اسکای نیوز، اسکرول و ایندیا تی وی نیوز»، دور جدیدی از خشونت علیه مسلمانان در هند به بهانه برگزاری یک جشن در محله «جهانگیر پوری» در شمال غربی دهلی در روز شنبه آغاز شد؛ این دور از خشونت‌ها تا روز یکشنبه نیز ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پلیس هند با استفاده از این رویداد و به بهانه حفظ نظم و قانون در شهر، اقدام به گشت زنی پهپادی و نظارت فشرده روی بام ساختمان‌های واقع در مناطق حساس پایتخت این کشور کرد.   ضمن این که شمار نیرو‌های پلیس در مناطق مختلف «دهلی نو» افزایش یافته است.   پلیس دهلی مدعی است که دستکم ۹ نفر از جمله هشت افسر پلیس در جریان این درگیری‌ها زخمی شدند؛ پلیس، همچنین ۲۰ نفر را در این رابطه دستگیر کرده است.   در همین حال، یک تیم پزشکی قانونی هشت نفره از دهلی برای جمع آوری شواهد و نمونه‌های مربوط به خشونت جمعی علیه مسلمانان به منطقه «جهانگیر پوری» رفته و محل حادثه را بررسی می‌کنند.   پیش بینی می‌شود این تیم ظرف یک هفته گزارش خود را از این حادثه ارائه کند.   حادثه روز‌های اخیر، بدترین موج خشونت در دهلی از سال ۲۰۲۰ است که در آن ۵۳ نفر در اعتراض‌ها به قانون جنجالی شهروندی جان باختند.   خشونت اخیر علیه مسلمانان در هند در حالی رخ می‌دهد که در هفته‌های اخیر مسلمان هند به دفعات هدف خشونت هندوها قرار گرفته‎اند. بیشتر بخوانید: افزایش فشار‌ها بر مسلمانان در هند افزایش فشار‌ها بر مسلمانان و ممنوعیت حجاب در هند اگرچه خشونت علیه مسلمانان در هند از زمان استقلال این کشور از انگلیس در سال ۱۹۴۷ آغاز شده، اما قطب بندی‌های نخست وزیر این کشور سبب افزایش این خشونت‌ها شده است.   حزب «بهاراتا جاناتا»، حزب متبوع «مودی» در پی تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان هدف انتقاد شدید قرار گرفته است.   این حزب در سال‌های اخیر گروه‌های افراطی را ترغیب کرده تا به بهانه حمایت از هندوها، به خشونت علیه مسلمانان بپردازند.   در مجموعه‌ای از این خشونت‌ها در اوایل ماه جاری، یک نفر کشته و شماری زخمی شدند.   همزمان وزیر امور اقلیت کابینه «مودی» ضمن کم اهمیت جلوه دادن حوادث اخیر، مدعی شد که تشدید عدم تساهل در میان جوامع مذهبی در هند واقعیت ندارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: هند نارندرا مودی حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند هند نارندرا مودی حقوق بشر علیه مسلمانان در هند خشونت علیه مسلمانان خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • فقر پژوهش در حوزه خشونت سیاسی
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟